Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 17:38

Olympische Spelen Tokyo 2021

Ik snap echt helemaal niks van die omnium

mooie rit van Braspennings

Ik begrijp de discussie over paardensport, ik heb er ook een mening over, maar ik zou het fijn vinden als een verdere discussie hierover elders kan. Het wordt toch al gauw een beetje wellus-nietus en ik vind het niet zo'n fijn onderwerp daarvoor (mijn mening en gevoeligheid, maar een apart topic is zo geopend, toch?).

Ik ga zo klimmen weer aanzetten, zin in (al vind ik speed niet boeiend). Ik las dat in 2024 speed een apart onderdeel wordt, dat lijkt me wel terecht. Hoewel het ook wel interessant is om te zien hoe sommigen onderuit gaan op lead. Vanuit je benen en armen recht zijn basic technieken bij lead (of toprope), maar zo zie je dat het nog best lastig is als je dat niet gewend bent.

in dat Keirin gaan er ook nog wel medailles komen denk ik. Finale van de Keirin vrouwen is zometeen al toch ?

Weet iemand hoe het bij de mannen zit? 

Dat omnium snap ik ook niks van.

Sophia_!

Sophia_!

05-08-2021 om 10:23

Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 09:51:

Ik snap echt helemaal niks van die omnium

Ik ook echt niet 

Sophia_!

Sophia_!

05-08-2021 om 10:24

10.45 is de finale bij de vrouwen. Bij de mannen morgen pas dacht ik

Sophia_! schreef op 05-08-2021 om 10:24:

10.45 is de finale bij de vrouwen. Bij de mannen morgen pas dacht ik

Spannend. Ik hoop op medaille voor Braspennincx. Hoogland is ook goed dus daar heb ik ook hoge verwachtingen van. 

Sophia_!

Sophia_!

05-08-2021 om 10:27

Mick87 schreef op 05-08-2021 om 10:26:

[..]

Spannend. Ik hoop op medaille voor Braspennincx. Hoogland is ook goed dus daar heb ik ook hoge verwachtingen van.

Ik ook, hij moet voor goud kunnen gaan lijkt mij. 

Sophia_!

Sophia_!

05-08-2021 om 10:28

vanmiddag 14.30 het laatste onderdeel bij de zevenkamp vrouwen. Daar heb ik ook zin in. 

Google leert mij dat de Omnium een soort zeskamp op de baan is

Sophia_!

Sophia_!

05-08-2021 om 10:29

Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 10:28:

Google leert mij dat de Omnium een soort zeskamp op de baan is

Aha. De commentator doet ook zijn best om telkens uit te leggen wat er gebeurt, maar ik denk: ik hoor op het einde wel wie gewonnen heeft 

Sophia_! schreef op 05-08-2021 om 10:28:

vanmiddag 14.30 het laatste onderdeel bij de zevenkamp vrouwen. Daar heb ik ook zin in.

Daar hebben we ook wel kans met Anouk Vetter toch ?

Sophia_! schreef op 05-08-2021 om 10:29:

[..]

Aha. De commentator doet ook zijn best om telkens uit te leggen wat er gebeurt, maar ik denk: ik hoor op het einde wel wie gewonnen heeft

Ik was er al uit dat het verschillende onderdelen waren, maar verder snapte ik het niet.

Ik vind dit afval onderdeel wel leuk om te zien trouwens.

Dat vind ik ook leuk aan de Spelen, je ziet allerlei sporten waarvan je geen idee hebt wat ze doen of hoe het werkt.

Laatst ook al gegoogled, waarom discuswerpers en gewichtheffers vaak niet alleen gespierd zijn, maar in het geheel zo vors. Ze hebben vaak een flinke buik.

Sophia_!

Sophia_!

05-08-2021 om 10:41

Mick87 schreef op 05-08-2021 om 10:33:

[..]

Daar hebben we ook wel kans met Anouk Vetter toch ?

Ja, zij staat nu op zilver.

En Oosterwegel staat maar 1 punt achter de nummer 4, dus brons voor haar kan ook nog. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.