Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 17:38

Olympische Spelen Tokyo 2021

Maar de NOS heeft niet voor alle sporten rechten om het live uit te zenden. 

Dat klimmen hadden ze best op tv mogen laten zien.
Paardensport is mooi, maar ik vind in springen iets meer spektakel zitten.
Al is dressuur ook heel mooi om naar te kijken.
Ik vind wildwater kajakken ook leuk om te zien, dat is toch ook een olympische sport? 
Daar ben ik nog niets van op tv tegen gekomen 

Ik zou graag trick riding als Olympische sport willen zien. Dat is super spectaculair. 

Friezinnetje schreef op 04-08-2021 om 21:12:

Maar de NOS heeft niet voor alle sporten rechten om het live uit te zenden.

Volgens mij alleen het basketbal en mannenvoetbal niet, toch? 

redbulletje schreef op 04-08-2021 om 19:19:

[..]

Tja ook mensen kunnen verongelukkem of geblesseerd raken tijdens topsport. Als paarden niet meer voor sport gebruikt mogen worden dienen ze geen enkel nut meer, hooguit als biefstuk. Ze zijn veel te duur in onderhoud om ze alleen als huisdier te houden.

Paarden die het werk zelf niet heel leuk vinden komen overigens niet aan de top, die dieren hebben er doorgaans zelf plezier in.

Dat is natuurlijk een vergelijk van niks.

Mensen hebben 100% de keuze en nemen bewust een risico,  paarden niet. Die kunnen vantevoren niet de afweging maken, is het dit waard.

MevrouwJack schreef op 04-08-2021 om 19:41:

Als ik goed heb opgelet is dit wat er nog komt de komende dagen:

Atletiek

• 10.000m Sifan Hassan en Susan Krumins
  • 1.500m Sifan Hassan (finale)
  • 400m Liemarvin Bonevacia (finale)
  • 4x100m mannen en vrouwen (series)
  • 4x400m mannen en vrouwen (series)
  • Marathon Andrea Deelstra, Abdi Nageeye, Jilt Holterman en Bart van Nunen
  • Meerkamp Nadine Broersen, Emma Oosterwegel en Anouk Vetter

Baanwielrennen

• Keirin mannen en vrouwen
  • Madison mannen en vrouwen
  • Omnium Jan Willem van Schip en Kirsten Wild
  • Sprint Shanne Braspennickx, Laurine van Riessen, Harrie Lavreysen en Jeffrey Hoogland

Andere sporten

• Boksen Nouchka Fontijn (halve finale 69-75kg)
  • Golf Anne van Dam
  • Hockey dames (finale)
  • Schoonspringen Celine van Duijn 10m platform (halve finale)
  • Zwemmen Ferry Weertman 10km open water
  • Waterpolo Strijd om plaats 5-8
  • Paardensport springen teams

Nog een medaille of 8 

Minimaal. Ik hoop 11. Volgens mij zei ik 34 aan het begin van de spelen 

NinjeTurtle schreef op 04-08-2021 om 21:18:

[..]

Dat is natuurlijk een vergelijk van niks.

Mensen hebben 100% de keuze en nemen bewust een risico, paarden niet. Die kunnen vantevoren niet de afweging maken, is het dit waard.

We moeten dieren niet gaan vermenselijken, paarden die door mensen worden gehouden voor de sport leven doorgaans langer dan in 't wild. 

redbulletje schreef op 04-08-2021 om 21:20:

[..]

We moeten dieren niet gaan vermenselijken, paarden die door mensen worden gehouden voor de sport leven doorgaans langer dan in 't wild.

Weer zo een raar vergelijk. In het wild breken ze hun poten misschien minder vaak. Ook een vergelijk van niks.

Maar goed, ze doen maar. Ik kijk niet naar de paardensport onderdelen. Heb er helemaal niks mee

Sneu voor Churandy. Verkeerde wissel in zijn allerlaatste olympische race. 

Maar Anouk Vetter gaat goed. Ze staat zelfs nog steeds eerste. Dat houden lijkt onmogelijk. Maar een medaille op de zevenkamp zit er zeker in

En de andere 7-kampster staat nu 3e in het klassement. Het speerwerpen is nog niet afgelopen, maar wel uniek!

Jammer. Ze gooide ooit 58 meter. Nu blijft ze steken op 51.
Goud zit er normaal gesproken niet meer in

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-08-2021 om 07:26

Podium voor Vetter zou een gigantisch mooie prestatie zijn. Twee jaar geleden stapte ze vlak voor de 800 uit de race. Moe, gestresst, burnout, geen plezier meer in de sport. En dan zo terugkomen. Wat een kanjer.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-08-2021 om 07:32

redbulletje schreef op 04-08-2021 om 21:20:

[..]

Bij honden en katten zetten we gebruiken poten wel, opereren we wel.  En die blijven toch ook bepaald niet 6 weken stilzitten. Ik zou zo'n wedstrijdpaard een mooie oud dag gunnen. Dan maar kreupel, maar tevreden in de wei. Triest dat dit er voor deze dieren niet in zit. De mens dienen en dan zo'n einde omdat je over een onnatuurlijke hindernis wordt gejaagd.  Het ligt ongetwijfeld genuanceerder, maar komt op mij over als: je bent niet nuttig meer als (duur) wedstrijdpaard dus dan maar dood.

Ik zet de tv aan en val in het nieuws van Van Riesen. Wat sneu

Ja poeh, die ging er hard af. Hoop dat het meevalt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.