Sport en bewegen
Sophia_!
19-07-2021 om 17:38
Olympische Spelen Tokyo 2021
Wie heeft er ook zin in.
Medaillespiegel:
Goud 🥇
Sifan Hassan (10km)
Dames hockey
Harrie Lavreysen (sprint)
Shanne Braspennincx (keirin)
Sifan Hassan (5000m)
Niek Kimman (BMX)
Mannen dubbelvier (roeien)
Annemiek van Vleuten (tijdrit)
Kiran Badloe (RS:X)
Mannen teamsprint (baanwielrennen)
Zilver 🥈
Abdi Negeeye (marathon)
Mannen 4x400
Jeffrey Hoogland (sprint)
Anouk Vetter (zevenkamp)
Sharon van Rouwendaal (10 km open water zwemmen)
Gemengd team (handboogschieten)
Mannen dubbeltwee (roeien)
Vrouwen vierzonder (roeien)
Tom Dumoulin (tijdrit)
Annemiek van Vleuten (wegwedstrijd)
Arno Kamminga (100m schoolslag)
Arno Kamminga (200m schoolslag)
Brons
Kirsten Wild (omnium)
Harrie Lavreysen (keirin)
Sifan Hassan (1500m)
Nouchka Fontijn (boksen)
Emma Oosterwegel (zevenkamp)
Maikel van der Vleuten (paarden-springen)
Femke Bol (400m horden)
Merel Smulders (BMX)
Sanne van Dijke (judo)
Vrouwen dubbeltwee (roeien)
Lichte vrouwen dubbeltwee (roeien)
Anna van der Breggen (tijdrit)
Marit Bouwmeester (laser radial)
Annemiek Bekkering/Anette Duetz (49e)
redbulletje
04-08-2021 om 17:10
Sophia_! schreef op 04-08-2021 om 12:28:
Ze zenden nu paardensport uit. Van mij mogen ze dat afschaffen.
Waarom?
Ik baal dat ze de wedstrijd niet helemaal hebben uitgezonden, zelfs de barrage tussen 6 deelnemers niet. Wel fijn dat Michael van der Vleuten in de medailles heeft weten te rijden!
redbulletje
04-08-2021 om 17:12
Coreopsis schreef op 04-08-2021 om 12:37:
Een vraag voor de paardenliefhebbers: een paar dagen geleden hebben ze een paard na een val laten inslapen. Gebeurt dat vaak? Kan een gescheurde pees / gebroken been niet "gewoon" genezen bij een paard?
Nee dat geneest doorgaans niet meer. Een paard kun je ook niet wekenlang vastbinden met z'n been omhoog. In 't wild gaan ze dan ook gewoon dood. Uit hun lijden verlossen is dus de meest humane optie.
redbulletje
04-08-2021 om 18:54
Zag net een stukje skateboard op BBC maar hoe zit het nu met leeftijden? Ik dacht dat je pas naar de OS mocht als je dit jaar nog 16 wordt maar die skatemeisjes zijn allemaal 12 en 13 jaar!
NinjeTurtle
04-08-2021 om 19:13
redbulletje schreef op 04-08-2021 om 17:10:
[..]
Waarom?
Ik baal dat ze de wedstrijd niet helemaal hebben uitgezonden, zelfs de barrage tussen 6 deelnemers niet. Wel fijn dat Michael van der Vleuten in de medailles heeft weten te rijden!
Het antwoord vind je in je eigen post na deze.
MrsLady
04-08-2021 om 19:14
Sophia_! schreef op 04-08-2021 om 14:20:
Gaat niet zo lekker bij het handbal 😮
Ik geloof dat ik nu langzaam ben bekomen van de teleurstelling. Dat Frankrijk pittig ging worden was duidelijk, maar ze werden nu wel flink overklast. Had met name Nycke Groot veel meer gegund op de laatste dagen van haar (grootse) handbalcarrière.
redbulletje
04-08-2021 om 19:19
NinjeTurtle schreef op 04-08-2021 om 19:13:
[..]
Het antwoord vind je in je eigen post na deze.
Tja ook mensen kunnen verongelukkem of geblesseerd raken tijdens topsport. Als paarden niet meer voor sport gebruikt mogen worden dienen ze geen enkel nut meer, hooguit als biefstuk. Ze zijn veel te duur in onderhoud om ze alleen als huisdier te houden.
Paarden die het werk zelf niet heel leuk vinden komen overigens niet aan de top, die dieren hebben er doorgaans zelf plezier in.
MevrouwJack
04-08-2021 om 19:41
Als ik goed heb opgelet is dit wat er nog komt de komende dagen:
Atletiek
- 10.000m Sifan Hassan en Susan Krumins
- 1.500m Sifan Hassan (finale)
- 400m Liemarvin Bonevacia (finale)
- 4x100m mannen en vrouwen (series)
- 4x400m mannen en vrouwen (series)
- Marathon Andrea Deelstra, Abdi Nageeye, Jilt Holterman en Bart van Nunen
- Meerkamp Nadine Broersen, Emma Oosterwegel en Anouk Vetter
Baanwielrennen
- Keirin mannen en vrouwen
- Madison mannen en vrouwen
- Omnium Jan Willem van Schip en Kirsten Wild
- Sprint Shanne Braspennickx, Laurine van Riessen, Harrie Lavreysen en Jeffrey Hoogland
Andere sporten
- Boksen Nouchka Fontijn (halve finale 69-75kg)
- Golf Anne van Dam
- Hockey dames (finale)
- Schoonspringen Celine van Duijn 10m platform (halve finale)
- Zwemmen Ferry Weertman 10km open water
- Waterpolo Strijd om plaats 5-8
- Paardensport springen teams
redbulletje
04-08-2021 om 19:51
Paardensport (springen teams) komt ook nog, zal BBC maar in de gaten houden dus want die Britten zijn meer paardensport-minded dan NOS.
Joszy
04-08-2021 om 20:03
Anouk Vetter gaat ook goed, die was zelf ook helemaal verbaasd volgens mij
MrsLady
04-08-2021 om 20:28
redbulletje schreef op 04-08-2021 om 19:51:
Paardensport (springen teams) komt ook nog, zal BBC maar in de gaten houden dus want die Britten zijn meer paardensport-minded dan NOS.
Als Nederland daar niet aan meedoet dan is die kans groot. NOS prefereert sporten waar Nederlanders in meedoen. En die springruiter van vanmiddag had de pech dat het gelijktijdig met de kwartfinale van het handbal was waardoor gekozen moest worden.
MevrouwJack
04-08-2021 om 20:42
MrsLady schreef op 04-08-2021 om 20:28:
[..]
Als Nederland daar niet aan meedoet dan is die kans groot. NOS prefereert sporten waar Nederlanders in meedoen. En die springruiter van vanmiddag had de pech dat het gelijktijdig met de kwartfinale van het handbal was waardoor gekozen moest worden.
Ze doen wel mee zo te zien.
MrsLady
04-08-2021 om 21:00
Dan zal het afhangen van het overige programma van de Nederlanders of het uitgezonden wordt.
Naar mijn idee wordt paardrijden altijd teveel uitgezonden op de OS, maar ik heb er dan ook helemaal niets mee dus dan voelt het al snel als te veel
redbulletje
04-08-2021 om 21:04
MrsLady schreef op 04-08-2021 om 21:00:
Dan zal het afhangen van het overige programma van de Nederlanders of het uitgezonden wordt.
Naar mijn idee wordt paardrijden altijd teveel uitgezonden op de OS, maar ik heb er dan ook helemaal niets mee dus dan voelt het al snel als te veel
Ik vind het juist een onderbelichte sport. Hooguit dressuur maar daar heb ik weer niet veel mee. Van mij mogen de sporten die commercieel al tot vervelens toe op tv zijn (voetbal, wielrennen, tennis) wel geschrapt en veel meer de aparte sporten belichten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.