Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Spelen Parijs 2024


_Audrey schreef op 01-08-2024 om 12:34:

Ik zag vandaag voor het eerst de medailleceremonie en vroeg me af: wat zit er nou in dat doosje (?) wat ze ook krijgen?

Ik dacht dat de commentator zei dat het een poster was.

Friezinnetje

Friezinnetje

01-08-2024 om 12:38 Topicstarter



In het kokertje dat medaillewinnaars krijgen, zit een tekening van de kunstenaar Ugo Gattoni. Hij heeft de officiële poster van deze Olympische Spelen ontworpen. Op de poster is een tekening te zien van Parijs met alle bekende momumenten. De tekening is bedoeld als aandenken voor de medaillewinnaars. Zij kunnen deze kleurrijke poster van de Franse kunstenaar ophangen boven hun bed of in de woonkamer. Het is een bonus bovenop de natuurlijk felbegeerde medaille die ook dit jaar zeer speciaal is.

In de medailles zitten namelijk stukjes Eiffeltoren verwerkt. Dit zijn stukjes die zijn overgebleven na renovaties van het monument in Parijs.

Sassenach schreef op 01-08-2024 om 12:35:

[..]

Ik dacht dat de commentator zei dat het een poster was.

Ah oké. Ik had het niet meegekregen bij het commentaar. 

Friezinnetje schreef op 01-08-2024 om 12:38:



In het kokertje dat medaillewinnaars krijgen, zit een tekening van de kunstenaar Ugo Gattoni. Hij heeft de officiële poster van deze Olympische Spelen ontworpen. Op de poster is een tekening te zien van Parijs met alle bekende momumenten. De tekening is bedoeld als aandenken voor de medaillewinnaars. Zij kunnen deze kleurrijke poster van de Franse kunstenaar ophangen boven hun bed of in de woonkamer. Het is een bonus bovenop de natuurlijk felbegeerde medaille die ook dit jaar zeer speciaal is.

In de medailles zitten namelijk stukjes Eiffeltoren verwerkt. Dit zijn stukjes die zijn overgebleven na renovaties van het monument in Parijs.

Dat is wel echt mooi om te krijgen! Mooi extra aandenken heb je dan, naast die gave medaille. 

Friezinnetje schreef op 01-08-2024 om 12:38:



In het kokertje dat medaillewinnaars krijgen, zit een tekening van de kunstenaar Ugo Gattoni. Hij heeft de officiële poster van deze Olympische Spelen ontworpen. Op de poster is een tekening te zien van Parijs met alle bekende momumenten. De tekening is bedoeld als aandenken voor de medaillewinnaars. Zij kunnen deze kleurrijke poster van de Franse kunstenaar ophangen boven hun bed of in de woonkamer. Het is een bonus bovenop de natuurlijk felbegeerde medaille die ook dit jaar zeer speciaal is.

In de medailles zitten namelijk stukjes Eiffeltoren verwerkt. Dit zijn stukjes die zijn overgebleven na renovaties van het monument in Parijs.

Dat is wel mooi aandenken om te krijgen naast je medaille. 

Had ook weer even het roeien opstaan. Bij de dames 4 was het zeker weer spannend, mooi dat ze het net hebben gered en goud hebben gehaald.

Friezinnetje schreef op 01-08-2024 om 12:38:



In het kokertje dat medaillewinnaars krijgen, zit een tekening van de kunstenaar Ugo Gattoni. Hij heeft de officiële poster van deze Olympische Spelen ontworpen. Op de poster is een tekening te zien van Parijs met alle bekende momumenten. De tekening is bedoeld als aandenken voor de medaillewinnaars. Zij kunnen deze kleurrijke poster van de Franse kunstenaar ophangen boven hun bed of in de woonkamer. Het is een bonus bovenop de natuurlijk felbegeerde medaille die ook dit jaar zeer speciaal is.

In de medailles zitten namelijk stukjes Eiffeltoren verwerkt. Dit zijn stukjes die zijn overgebleven na renovaties van het monument in Parijs.

Dat vind ik een mooi aandenken

Friezinnetje

Friezinnetje

01-08-2024 om 14:46 Topicstarter

De springruiters hebben zich geplaatst voor de finales landenteams. 
De heren 3x3 basketbal hebben gewonnen van Frankrijk
De estafette damesploeg zijn uitgeschakeld

Friezinnetje

Friezinnetje

01-08-2024 om 15:58 Topicstarter

Het tennis dubbel duo gemengd heeft halve finale verloren en kan nu voor brons gaan

Friezinnetje

Friezinnetje

01-08-2024 om 16:08 Topicstarter

Judoka Korrel verliest de herkansing bij het judo en ligt uit het toernooi

Friezinnetje

Friezinnetje

01-08-2024 om 20:49 Topicstarter

Naomi Visser wordt 10e op de meerkamp turnen

Friezinnetje

Friezinnetje

01-08-2024 om 21:18 Topicstarter

en weer een medaille.  Brons op 200 m schoolslag door Tess Schouten 

Friezinnetje schreef op 01-08-2024 om 21:18:

en weer een medaille. Brons op 200 m schoolslag door Tess Schouten

Ja, goed gedaan!

Leuk, ik vroeg me ook al af wat er in die doosjes zou zitten. Mooi aandenken.
Het was weer een mooie sportdag. Met een verdubbeling van de medailles. 

Gewoon iedere dag verdubbelen, eindigen we bovenaan.  

Mooi interview ook met Tess!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.