Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
letterkoekje
21-10-2023 om 13:05
Schemerlampje schreef op 21-10-2023 om 12:27:
[..]
Ik had “even” al genoemd als synoniem van kort, maar volgens Letterkoekje is dat niet goed. Ik vind het wel een goed antwoord!
Ik heb vanmorgen nog even door de antwoorden gescrold. Ik dacht heeft nu niet iemand even gezegd? Eigenlijk meer de inzendingen van alhambra bekeken. Niks gezien en toen gedacht dat ik me dan wel vergist had. Sorry, Schemerlampje, echt sorry. Dan geef ik toch een half erelint aan jou! Met een dikke kus er bovenop.
Schemerlampje
21-10-2023 om 13:07
letterkoekje schreef op 21-10-2023 om 13:05:
[..]
Ik heb vanmorgen nog even door de antwoorden gescrold. Ik dacht heeft nu niet iemand even gezegd? Eigenlijk meer de inzendingen van alhambra bekeken. Niks gezien en toen gedacht dat ik me dan wel vergist had. Sorry, Schemerlampje, echt sorry. Dan geef ik toch een half erelint aan jou! Met een dikke kus er bovenop.
Geeft niks hoor! Gefeliciteerd Amarna!
letterkoekje
21-10-2023 om 13:10
Schemerlampje schreef op 21-10-2023 om 12:27:
[..]
Ik had “even” al genoemd als synoniem van kort, maar volgens Letterkoekje is dat niet goed. Ik vind het wel een goed antwoord!
Echt, dat ga ik opzoeken en ik kom er op terug. Als dat zo is, is dat een echte flater van mij.
Tover-Feetje
21-10-2023 om 14:27
letterkoekje schreef op 21-10-2023 om 13:10:
[..]
Echt, dat ga ik opzoeken en ik kom er op terug. Als dat zo is, is dat een echte flater van mij.
Foei letterkoekje
Ik was ook helemaal van het "even" afgestapt omdat het juiste synoniem voor kort volgens jou nog niet genoemd was.
Zo kan je de moeilijkheidsgraad natuurlijk ook opschroeven, ons gewoon het bos insturen
Overigens was ik er nooit opgekomen, min in combinatie met passie doen bij mij geen enkel belletje rinkelen
letterkoekje
21-10-2023 om 15:47
Tover-Feetje schreef op 21-10-2023 om 14:27:
[..]
Foei letterkoekje
Ik was ook helemaal van het "even" afgestapt omdat het juiste synoniem voor kort volgens jou nog niet genoemd was.
Zo kan je de moeilijkheidsgraad natuurlijk ook opschroeven, ons gewoon het bos insturen
Overigens was ik er nooit opgekomen, min in combinatie met passie doen bij mij geen enkel belletje rinkelen
Denk eens aan beMINnen of mijn beMINde mede-puzzelaars (wat jullie allemaal van mij zijn). Rinkelt er nu wel een belletje?
Nog geen tijd gehad te zoeken of ik gelogen heb, maar vanavond kijk ik het na. En volgt de eventuele steniging natuurlijk.
Tover-Feetje
21-10-2023 om 15:50
Schemerlampje schreef op 20-10-2023 om 22:00:
Ik denk even mee Alhambra.
Kort= tel, even, moment
Passie= drift, vuur, elan, lust
En geen zelfstandig naamwoord..
Ik zie het ook nog niet.
Laat ik even behulpzaam zijn
Hoe laat is de steniging letterkoekje?
Schemerlampje
21-10-2023 om 16:07
Tover-Feetje schreef op 21-10-2023 om 15:50:
[..]
Ik denk maar aan Johannes 8 vers 7 en strijk over mijn hart.😁
letterkoekje
21-10-2023 om 21:09
letterkoekje schreef op 21-10-2023 om 13:10:
[..]
mea culpa
mea culpa
mea maxima culpa!
Tover-Feetje schreef op 21-10-2023 om 15:50:
[..]
Ik ben de stenen (euh ... steentjes) nog bij mekaar aan 't zoeken voor jullie. Ik hou wel van zo'n humor. Zo zou ik ook reageren!!!! Geweldig, Feetje
Schemerlampje schreef op 21-10-2023 om 16:07:
[..]
Ik denk maar aan Johannes 8 vers 7 en strijk over mijn hart.😁
Gelukkig bestaan er nog goede mensen! Bedankt, Schemerlampje (ssst ... de volgende oplossing stuur ik je vooraf per PB )
letterkoekje
21-10-2023 om 21:23
Dan blijft er nog één puzzeltje over, meisjes: Is dodelijk en geslepen. (12)
En, Schemerlampje, deze keer ben ik zeker: (een deel van) de juiste oplossing is nog niet gegeven. Ttz, niet openbaar want van Tover-Feetje heb ik al wel per PB het woord toegestuurd gekregen. Dat vond ik sportief: zo kunnen jullie ook nog even zoeken. Ze had het zelfs vrij snel gevonden. Mooi!
Schemerlampje
21-10-2023 om 21:57
masatu schreef op 20-10-2023 om 15:37:
korte passie (7 letters)
Kort: klein, even, tel, iets met '-tje'
Passie: vuur, liefde, drift, lust
Maar hoe dit tot 1 woord moet combineren.. echt nog geen idee.
Kijk eens, Masatu had het ook al een keer genoemd… 🤣
Ik was even terug aan het zoeken naar mijn eerdere reactie op de laatste crypto die nog open staat.
Schemerlampje
21-10-2023 om 22:02
Dodelijk en geslepen. 12
Ik had dus messcherp bedacht maar dat is te kort.
Geslepen doet me ook aan een potlood denken, en iets wat geschreven is kan ook “dodelijk” zijn. Denk aan een negatief krantenartikel over iemand.
letterkoekje
21-10-2023 om 23:12
Schemerlampje schreef op 21-10-2023 om 22:02:
Dodelijk en geslepen. 12
Ik had dus messcherp bedacht maar dat is te kort.
Geslepen doet me ook aan een potlood denken, en iets wat geschreven is kan ook “dodelijk” zijn. Denk aan een negatief krantenartikel over iemand.
Ik sta nog in het krijt bij jou, dus: ga met dat geslepen door en neem dat letterlijk.
letterkoekje
22-10-2023 om 09:28
Schemerlampje schreef op 21-10-2023 om 21:57:
[..]
Kijk eens, Masatu had het ook al een keer genoemd… 🤣
Ik was even terug aan het zoeken naar mijn eerdere reactie op de laatste crypto die nog open staat.
Na alle gekheid over stenigen: ik moet rond deze puzzel echt onaandachtig geweest zijn. En nu ben ik wel ernstig.
Mijn excuses, welgemeend. Gebeurt niet meer, beloofd!
letterkoekje
22-10-2023 om 09:33
alhambra schreef op 21-10-2023 om 23:42:
Ik dacht aan guillotine maar dat is te kort.
Het is geen wapen.
Het is een ding, waarbij 'geslepen' letterlijk is en 'dodelijk' (in het te zoeken woord) figuurlijk.
Ik in ieder geval kom er niet mee in aanraking en ik neem aan, jullie ook niet. En het is ook niet iets wat je zomaar op je keukentafel hebt liggen.
Begin naar dat geslepen ding te zoeken, dan komt die dodelijk bijna vanzelf zou ik zeggen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.