Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

letterkoekje

letterkoekje

20-10-2023 om 16:44 Topicstarter

dubbel
letterkoekje

letterkoekje

20-10-2023 om 16:46 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 20-10-2023 om 15:51:

[..]

Ik vind keerpunt ook een betere oplossing.
Probleem is alleen dat de letters niet overeenkomen met de al gevonden woorden

In de puzzel van earlgrey kon het inderdaad niet keerpunt zijn. Misschien vindt de maker van die puzzel keerpunt ook beter, maar klopte dat niet met de (letters van) de andere woorden. En toen  dacht hij: foert, ik maak er gongslag van. Dan is de puzzel af.    

🔥tje is niet het woord wat we zoeken. 

Jammeeeer.

letterkoekje schreef op 20-10-2023 om 11:59:

[..]

Die gaan op de loop = vluchten, is loop misschien vakjargon voor een vervoermiddel? vakjargon voor een soort machine? nog iets anders?
ah! de loop van een geweer, loop van een stroom,

herrie voorkomen = vrede, rust,

Edit: nog iets gevonden: een knaldemper. Gaat dat niet op de loop van een geweer om het geluid te drukken? Knaldempers, da's 11 letters en daarin zitten alle letters die Earlgrey al aangegeven had. Please, Earl, zeg dat het goed is! Please.

Ja, knaldempers is de oplossing! Goed gevonden letterkoekje 🤩👍🏻

En die andere is gongslag, maar ik snap keerpunt ook heel goed! Maar die klopte idd niet met de letters die ik al had. 

Earlgreythee schreef op 20-10-2023 om 16:54:

[..]

Ja, knaldempers is de oplossing! Goed gevonden letterkoekje 🤩👍🏻

En die andere is gongslag, maar ik snap keerpunt ook heel goed! Maar die klopte idd niet met de letters die ik al had.

Het was de loop van een geweer. Niet rennen. Ik zat weer in de verkeerde hoek

letterkoekje

letterkoekje

20-10-2023 om 20:53 Topicstarter

alhambra schreef op 20-10-2023 om 20:38:

[..]

Het was de loop van een geweer. Niet rennen. Ik zat weer in de verkeerde hoek

Dat speelt geen rol! Al doende leert men. En op deze manier leert ge ook 'buiten de box' denken. 

Ben je al verder in het denken over korte passie?

letterkoekje schreef op 20-10-2023 om 20:53:

[..]

Dat speelt geen rol! Al doende leert men. En op deze manier leert ge ook 'buiten de box' denken.

Ben je al verder in het denken over korte passie?

Flirtje

letterkoekje

letterkoekje

20-10-2023 om 21:27 Topicstarter

alhambra schreef op 20-10-2023 om 21:22:

[..]

Flirtje

synoniem voor kort(e) = flirt? NEEN

synoniem voor passie = je? NEEN

1 + 2 = 7 letters

letterkoekje schreef op 20-10-2023 om 21:27:

[..]

synoniem voor kort(e) = flirt? NEEN

synoniem voor passie = je? NEEN

1 + 2 = 7 letters

Oké.  Kort moet dus voor

letterkoekje

letterkoekje

20-10-2023 om 21:45 Topicstarter

alhambra schreef op 20-10-2023 om 21:29:

[..]

Oké. Kort moet dus voor

En waar je (denk ik) ook teveel op focust, is:

het woord dat we zoeken heeft NIKS met liefde te maken. Maar is een woord dat samengesteld is uit 1) synoniem voor kort + 2) synoniem voor passie

Als ik zie dat je flirt en oogwenk schrijft, dat zijn allemaal dingen die teveel rond die passie draaien. Ik ga nog een bijkomende tip geven: het is geen zelfstandig naamwoord.

Ik denk even mee Alhambra.
Kort= tel, even, moment
Passie= drift, vuur, elan, lust
En geen zelfstandig naamwoord..
Ik zie het ook nog niet.

Schemerlampje schreef op 20-10-2023 om 22:00:

Ik denk even mee Alhambra.
Kort= tel, even, moment
Passie= drift, vuur, elan, lust
En geen zelfstandig naamwoord..
Ik zie het ook nog niet.

Ik vul aan met wat ik nog heb

Kort = klein, weinig,  flits, 

Passie= hobby

letterkoekje

letterkoekje

21-10-2023 om 10:09 Topicstarter

Wat die 'kort(e)' betreft: fantaseer een aantal zinnen waarin het woord 'kort' voorkomt.
Vervang die 'kort' IN DIE ZIN door alle synoniemen die je kent. En maak ook zinnen in alle dimenties. Dat klinkt ingewikkeld maar is het niet. Als je allerlei zinnen maakt dan kom je er. En met 'allerlei' bedoel ik niet: de broek is te kort. Het jasje is kort. De rok was kort. Want dat is 3x hetzelfde soort kort. 

Ik heb hier al een aantal synoniemen zien voorbij komen, maar niet synoniemen van de soort 'kort' die je hier nodig hebt.

En begin met die 'kort' want dan ga je de oplossing makkelijker vinden.

Kort is 1ste gedeelte oplossing.
Passie is 2de gedeelte oplossing.

Moet nu boodschappen doen en beetje poetsen. Maar ik kom terug. En het is echt geen moeilijke met een dagdagelijks woord.

aub, de zoekers hun plezier gunnen, je mag me altijd PB sturen als je het al weet. Dit is puzzeltje voor clubje alhambra. EN NOGMAALS HIJ IS POEPSIMPEL.

Doei!

letterkoekje schreef op 21-10-2023 om 10:09:

Wat die 'kort(e)' betreft: fantaseer een aantal zinnen waarin het woord 'kort' voorkomt.
Vervang die 'kort' IN DIE ZIN door alle synoniemen die je kent. En maak ook zinnen in alle dimenties. Dat klinkt ingewikkeld maar is het niet. Als je allerlei zinnen maakt dan kom je er. En met 'allerlei' bedoel ik niet: de broek is te kort. Het jasje is kort. De rok was kort. Want dat is 3x hetzelfde soort kort.

Ik heb hier al een aantal synoniemen zien voorbij komen, maar niet synoniemen van de soort 'kort' die je hier nodig hebt.

En begin met die 'kort' want dan ga je de oplossing makkelijker vinden.

Kort is 1ste gedeelte oplossing.
Passie is 2de gedeelte oplossing.

Moet nu boodschappen doen en beetje poetsen. Maar ik kom terug. En het is echt geen moeilijke met een dagdagelijks woord.

aub, de zoekers hun plezier gunnen, je mag me altijd PB sturen als je het al weet. Dit is puzzeltje voor clubje alhambra. EN NOGMAALS HIJ IS POEPSIMPEL.

Doei!

Evenmin ?

amarna schreef op 21-10-2023 om 10:28:

[..]

Evenmin ?

Dit moet hem zijn. Ben blij dat jij hem gevonden hebt want ik kwam er niet uit.

Min had ik niet geraden als synoniem voor passie

amarna schreef op 21-10-2023 om 10:28:

[..]

Evenmin ?

Ik had “even” al genoemd als synoniem van kort, maar volgens Letterkoekje is dat niet goed. Ik vind het wel een goed antwoord!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.