Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

Replay hadden en kunnen raden maar we zaten te krap in de vervanging van spel.
Een betere omschrijving zou zijn geweest 'overspelen'

letterkoekje

letterkoekje

07-10-2023 om 12:03 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 06-10-2023 om 23:19:

oooohhhh
Replay!

Is dat een kwartje dat valt? Of is het een euro.

Proficiat, Schemerlampje.

Ik heb echt met mijn handen in mijn haar gezeten! Hoe kan ik die puzzelaars nog tippen? Ik stond echt op het punt om te schrijven, het zal wel aan mij liggen dat ik niet goed heb gehint, maar 'replay' is de oplossing. Ik-wist-het-niet-meer!

Zo zie je maar: puzzels waarvan ik vooraf denk 'da's een makkie' (zoals deze) daar hebben jullie een kluif aan en andere puzzels waarvan ik denk 'daar gaan ze een taaie aan hebben', die worden dan (veel te  ) snel opgelost.

Hoe bekijken jullie deze puzzel nu? Als een opgave waarvan je denkt dat je die sneller had moeten vinden of als echt één van de betere? Want ik weet natuurlijk niet hoe jullie je bij de puzzels die ik hier post, voelen.

letterkoekje

letterkoekje

07-10-2023 om 12:06 Topicstarter

alhambra schreef op 07-10-2023 om 08:18:

Replay hadden en kunnen raden maar we zaten te krap in de vervanging van spel.
Een betere omschrijving zou zijn geweest 'overspelen'

Toch niet mee eens, alhambra. Dan had je de geheimzinnigheid rond ontrouw niet meer. Tenminste ik heb nog nooit van een koppel die aan overspel doet, gehoord dat men zegt 'die zijn aan het overspelen'.

En dat zal ook wel de bedoeling van de puzzel geweest zijn: welke betekenis heeft deze opgave nu? Anders was het te makkelijk (en jullie onwaardig )

letterkoekje

letterkoekje

07-10-2023 om 12:25 Topicstarter

Voor iedereen die er over (is dat eigenlijk één woord, over zoiets twijfel ik altijd: moet ik dit aan elkaar schrijven of niet, wie weet dat?), dus iedereen deze puzzel in categorie II wil helpen oplossen : 
Verjaag Jozef = 5 letters

En in categorie I (diegenen die nog een beetje moeten groeien en dus mogen de anderen daar niet aan meedoen): Zet de puntjes op de i = 5 letters

En deze twee puzzels mag je op elke manier bekijken: vanop de zetel, vanop een stoel, in bed, in bad, vanop de bank, voor de televisie, op toilet, ... ( Sorry Lampje, is héél lief bedoeld, maar toen zakte mijn broek af en was ik de wanhoop nabij over goeie tips). Dus (hand op het hart), niet om jou uit te lachen hé.

letterkoekje schreef op 07-10-2023 om 12:25:

Voor iedereen die er over (is dat eigenlijk één woord, over zoiets twijfel ik altijd: moet ik dit aan elkaar schrijven of niet, wie weet dat?), dus iedereen deze puzzel in categorie II wil helpen oplossen :
Verjaag Jozef = 5 letters

En in categorie I (diegenen die nog een beetje moeten groeien en dus mogen de anderen daar niet aan meedoen): Zet de puntjes op de i = 5 letters

En deze twee puzzels mag je op elke manier bekijken: vanop de zetel, vanop een stoel, in bed, in bad, vanop de bank, voor de televisie, op toilet, ... ( Sorry Lampje, is héél lief bedoeld, maar toen zakte mijn broek af en was ik de wanhoop nabij over goeie tips). Dus (hand op het hart), niet om jou uit te lachen hé.

🤣🤣🤣

letterkoekje

letterkoekje

07-10-2023 om 12:55 Topicstarter

verjaag Jozef (5)
Welke Jozef? Jozef van Maria? Jozef de zoon van Jacob?
Verjagen= bannen, verdrijven, uitstoten

letterkoekje schreef op 07-10-2023 om 12:03:

[..]

Is dat een kwartje dat valt? Of is het een euro.

Proficiat, Schemerlampje.

Ik heb echt met mijn handen in mijn haar gezeten! Hoe kan ik die puzzelaars nog tippen? Ik stond echt op het punt om te schrijven, het zal wel aan mij liggen dat ik niet goed heb gehint, maar 'replay' is de oplossing. Ik-wist-het-niet-meer!

Zo zie je maar: puzzels waarvan ik vooraf denk 'da's een makkie' (zoals deze) daar hebben jullie een kluif aan en andere puzzels waarvan ik denk 'daar gaan ze een taaie aan hebben', die worden dan (veel te ) snel opgelost.

Hoe bekijken jullie deze puzzel nu? Als een opgave waarvan je denkt dat je die sneller had moeten vinden of als echt één van de betere? Want ik weet natuurlijk niet hoe jullie je bij de puzzels die ik hier post, voelen.

Ik weet niet of ik deze sneller had kunnen vinden, op een gegeven moment zit je toch in een cirkeltje te denken. Maar bij een cryptogrampuzzel heb je op een gegeven moment vaak één of meer letters en dan was het wel gelukt denk ik.

letterkoekje

letterkoekje

07-10-2023 om 13:48 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 07-10-2023 om 13:09:

verjaag Jozef (5)

Ik zou denken eender welke Jozef, Schemerlampje. In mijn omgeving ken ik een stuk of 27 Jozefs (of is het Jozeffen)?

Verjaag er één van (of allemaal, mag ook).

Schemerlampje schreef op 07-10-2023 om 13:09:

verjaag Jozef (5)

Banjo.

Strijkijzer schreef op 07-10-2023 om 17:13:

[..]

Banjo.

En waar is zef dan?

letterkoekje

letterkoekje

07-10-2023 om 21:34 Topicstarter

masatu schreef op 07-10-2023 om 17:40:

[..]

En waar is zef dan?

Die is verjaagd, masatu. 

Begrijp je hem of niet? Dan leg ik het met plezier nog eens uit hoor!

letterkoekje schreef op 07-10-2023 om 21:34:

[..]

Die is verjaagd, masatu.

Begrijp je hem of niet? Dan leg ik het met plezier nog eens uit hoor!

Nee, ik snap hem niet dus een beetje uitleg is welkom

Banjo? Dat is toch arbitrair! En ook geen link met een muziekinstrument in de opgave.

Nee, ik houd toch echt meer van crypto's die meer sluitend zijn zoals mijn favoriet van dit topic   (begrafenisondernemer op reis uit-zonder-lijk)

Zet de puntjes op de i (5)

aanstippen
perfectioneren
afronden
Miss/Mister Perfect

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.