Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

Hier volgt een hint: het antwoord heeft niets met muziek te maken.

letterkoekje

letterkoekje

12-09-2023 om 19:16 Topicstarter

Hersenen nog  steeds onder invloed van de warmte, Schemerlampje. Niet veel meer over nagedacht. Sorry. 

Nog even opgave herhalen: Die muziek is bij herhaling vervelend - 11 letters

Niet met muziek te maken, wel met geluid? Of is het figuurlijk muziek? Want die muziek moet toch ergens van komen. Of is het als een belofte die iemand maakt, maar nooit waarmaakt? Zoals toekomstmuziek bijvb. 

Ik kijk nog eens waar je schreef dat ik op mijn gedachten moest verdergaan, vorig blz. en blijf denken. (tijdens de afwas).

Edit: of verwijst het naar iets met lied(je)

letterkoekje schreef op 12-09-2023 om 19:16:

Hersenen nog steeds onder invloed van de warmte, Schemerlampje. Niet veel meer over nagedacht. Sorry.

Nog even opgave herhalen: Die muziek is bij herhaling vervelend - 11 letters

Niet met muziek te maken, wel met geluid? Of is het figuurlijk muziek? Want die muziek moet toch ergens van komen. Of is het als een belofte die iemand maakt, maar nooit waarmaakt? Zoals toekomstmuziek bijvb.

Ik kijk nog eens waar je schreef dat ik op mijn gedachten moest verdergaan, vorig blz. en blijf denken. (tijdens de afwas).

Edit: of verwijst het naar iets met lied(je)

De goede richting had te maken met jouw idee bij “herhaling”.

Het is toch altijd weer hetzelfde liedje met die crypto's!

letterkoekje

letterkoekje

12-09-2023 om 20:15 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 12-09-2023 om 19:40:

[..]

De goede richting had te maken met jouw idee bij “herhaling"

Als andere puzzelaars hier op het topic een letter willen, dan sluit ik me aan bij de meerderheid, Schemerlampje. Maar ik zal nooit een letter vragen. 

Herhaling: bedoel je dan dat twee keer hetzelfde woord (of lettergreep) in het woord voorkomen? 

Afwas gedaan, maar inspiratie weggegoten met het afwaswater. 

letterkoekje

letterkoekje

12-09-2023 om 20:18 Topicstarter

alhambra schreef op 12-09-2023 om 20:06:

Bedoel je dat jij het weet alhambra? Of is dit een verzuchting?

letterkoekje schreef op 12-09-2023 om 20:15:

[..]

Als andere puzzelaars hier op het topic een letter willen, dan sluit ik me aan bij de meerderheid, Schemerlampje. Maar ik zal nooit een letter vragen.

Herhaling: bedoel je dan dat twee keer hetzelfde woord (of lettergreep) in het woord voorkomen?

Afwas gedaan, maar inspiratie weggegoten met het afwaswater.

👍

alhambra schreef op 12-09-2023 om 20:06:

😂

letterkoekje schreef op 12-09-2023 om 20:18:

[..]

Bedoel je dat jij het weet alhambra? Of is dit een verzuchting?

Een verzuchting met een knipoog naar de opgave.

letterkoekje

letterkoekje

12-09-2023 om 20:49 Topicstarter

alhambra schreef op 12-09-2023 om 20:39:

[..]

Een verzuchting met een knipoog naar de opgave.

Ah, ja, dan had ik het toch goed begrepen.

letterkoekje

letterkoekje

12-09-2023 om 21:42 Topicstarter

Dit zijn 3 crypto's die ik net in een rooster wel ingevuld gekregen heb, maar waarvan ik niet snap hoe men die uitlegt. Snappen jullie die wel? Heb er de antwoorden niet bijgezet, dan hebben jullie er hopelijk ook nog plezier aan.

Taal op potjes - 5
Van die dans komen brokken - 5
Alleen verkeerd in Noorwegen - 4

letterkoekje schreef op 12-09-2023 om 21:42:

Dit zijn 3 crypto's die ik net in een rooster wel ingevuld gekregen heb, maar waarvan ik niet snap hoe men die uitlegt. Snappen jullie die wel? Heb er de antwoorden niet bijgezet, dan hebben jullie er hopelijk ook nog plezier aan.

Taal op potjes - 5

Taal op potjes: latijn.       Potjeslatijn = expres latijnse woorden gebruiken om geleerd te lijken.  

letterkoekje

letterkoekje

12-09-2023 om 21:55 Topicstarter

amarna schreef op 12-09-2023 om 21:52:

[..]

Taal op potjes: latijn. Potjeslatijn = expres moeilijke woorden gebruiken

Aha, vandaar! Bedankt, ik wil ook altijd de constructie 'achter' het cryptogram kennen.

Alleen verkeerd in Noorwegen : Oslo

Alleen = solo.  Verkeerd solo = oslo

letterkoekje schreef op 12-09-2023 om 21:42:

Taal op potjes - 5

Alleen verkeer in Noorwegen: Oslo is de hoofdstad van Noorwegen, “verkeerd” duidt op  een anagram; alleen = solo. 
edit: mosterd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.