Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
Schemerlampje
09-09-2023 om 20:30
Wandelvrouwtje schreef op 09-09-2023 om 20:27:
ik merk overigens dat ik afhaak bij opdracht zonder aantal letters. Dus ik kom later weer even kijken of er andere opdrachten bij zijn gekomen!
Ik vind dat ook niet fijn. Misschien wil Letterkoekje over haar hart strijken en het toch geven.
letterkoekje
09-09-2023 om 21:45
Schemerlampje schreef op 09-09-2023 om 20:26:
1. lesbische zelfmoordterroriste - voorlopig zonder aantal letters
2. Aan het kiekje is te zien dat het een onaangenaam werkje is3.Oud met een gaaf gebit.
4. Hierin plant men uren.
Allemaal met een onbekend aantal letters.
OK, dan doe ik dat niet meer, een opgave zonder letters! Beloofd. Maar vinden jullie de crypto's op zich (met aantal letters dus) nog wel leuk? Dan blijf ik zoeken naar originele opgaves.
wat betreft:
1 - hierbij heb ik 2 oplossingen gezien, dus ik kan nog niet zeggen 'gefeliciteerd'.
2 - komt niet van mij, dus daarover kan ik niks zeggen.
3 - 7 letters
4 - 7 letters (iemand is er dichtbij geweest, maar nog niet het correcte woord gelezen).
Ik was niet op de hoogte dat er nog enkele puzzels 'hangende' waren, anders had ik nog geen nieuwe gepost.
Veel succes en nog meer plezier allemaal!
Schemerlampje
09-09-2023 om 22:30
Hierin plant men uren.
Hier had ik zaaitijd en poottijd gegokt, maar die waren niet goed. Gezien de opmerking van Letterkoekje denk ik dat het wel iets met tijd moet zijn, maar alleen iets anders ervoor.
Schemerlampje
09-09-2023 om 22:32
letterkoekje schreef op 09-09-2023 om 21:45:
[..]
OK, dan doe ik dat niet meer, een opgave zonder letters! Beloofd. Maar vinden jullie de crypto's op zich (met aantal letters dus) nog wel leuk? Dan blijf ik zoeken naar originele opgaves.
wat betreft:
1 - hierbij heb ik 2 oplossingen gezien, dus ik kan nog niet zeggen 'gefeliciteerd'.
2 - komt niet van mij, dus daarover kan ik niks zeggen.
3 - 7 letters
4 - 7 letters (iemand is er dichtbij geweest, maar nog niet het correcte woord gelezen).
Ik was niet op de hoogte dat er nog enkele puzzels 'hangende' waren, anders had ik nog geen nieuwe gepost.
Veel succes en nog meer plezier allemaal!
Hoeveel letters heeft de eerste omschrijving?
letterkoekje
09-09-2023 om 22:36
Schemerlampje schreef op 09-09-2023 om 22:32:
[..]
Hoeveel letters heeft de eerste omschrijving?
Sorry, sorryyyyy, 7 letters.
Miekje6
09-09-2023 om 23:16
Schemerlampje schreef op 09-09-2023 om 22:30:
Hierin plant men uren.
Hier had ik zaaitijd en poottijd gegokt, maar die waren niet goed. Gezien de opmerking van Letterkoekje denk ik dat het wel iets met tijd moet zijn, maar alleen iets anders ervoor.
Tijdperk denk ik!
Schemerlampje
09-09-2023 om 23:35
letterkoekje schreef op 09-09-2023 om 23:29:
Klopt Miekje, het is tijdperk. In een perk kun je planten.
Goed gedaan, Miekje!
Schemerlampje
10-09-2023 om 20:50
oud met een gaaf gebit 7
Oud= bejaard, antiek, belegen
Gaaf= heel, mooi, leuk
Gebit= tand(en), kies/zen
Ik kan er nog niet echt iets van maken.
letterkoekje
10-09-2023 om 21:23
Schemerlampje schreef op 10-09-2023 om 20:50:
oud met een gaaf gebit 7
Gaaf= heel, mooi, leuk
Nochtans zit in wat je hierboven schrijft de oplossing. Niet letterlijk. En ook niet woordelijk. Dan zou ik zeggen: zet bepaalde woorden bij mekaar. Dat kan ik niet zeggen omdat er nog dingen ontbreken. Maar je zit met je redenering in de juiste richting.
Ik laat je nog wat denken. Is een woord dat je kent hoor!
Bloemenaandewaterkant
11-09-2023 om 11:04
letterkoekje schreef op 09-09-2023 om 21:45:
[..]
wat betreft:
Dan zeg ik knalpot. Is het niet goed, kies ik zo één van de anderen.
masatu
11-09-2023 om 12:04
Schemerlampje schreef op 10-09-2023 om 20:50:
oud met een gaaf gebit 7
Gaaf= heel, mooi, leuk
Gaaf gebit van een oudere kan misschien ook iets zijn als "geen kunstgebit"..
letterkoekje
11-09-2023 om 15:00
Bloemenaandewaterkant schreef op 11-09-2023 om 11:04:
[..]
Dan zeg ik knalpot. Is het niet goed, kies ik zo één van de anderen.
Dan zeg ik 'gefeliciteerd'. Goed gedaan!
letterkoekje
11-09-2023 om 15:02
masatu schreef op 11-09-2023 om 12:04:
[..]
Gaaf gebit van een oudere kan misschien ook iets zijn als "geen kunstgebit"..
Dat zie je juist: het kan iets zijn als 'geen kunstgebit', meer nog: het IS geen kunstgebit.
Schemerlampje
11-09-2023 om 15:04
letterkoekje schreef op 11-09-2023 om 15:02:
[..]
Dat zie je juist: het kan iets zijn als 'geen kunstgebit', meer nog: het IS geen kunstgebit.
Gaaf gebit, dus zonder stiften, kronen en vullingen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.