Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

Schemerlampje schreef op 05-09-2023 om 07:39:

Loon als meetinstrument (16)
Maar geen salaris of ….meter. Iets met schaal dan? Loon gaat in schalen en je kunt ook iets meten, zoals op de schaal van Richter.
Inkomensschaal? Is te kort…

In deze post zit een gedeelte van het antwoord. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2023 om 08:29

loon als meetinstrument 16

Belastingschalen?
Inkomensverschil ( -dalingen)?

Coreopsis schreef op 05-09-2023 om 08:29:

loon als meetinstrument 16

Belastingschalen?
Inkomensverschil ( -dalingen)?

Nee, het heeft wel iets te maken met belasting maar het woord zit er niet in.

letterkoekje

letterkoekje

05-09-2023 om 10:38 Topicstarter

letterkoekje schreef op 04-09-2023 om 16:13:

[..]

Ik vind in de cryptoterminologie 'over' niet een synoniem of tegengestelde of wat dan ook voor 'op'.

Ik kom nog even terug op die 'op'

Je ziet dat ik helemaal geen slecht karakter heb, hier heb ik een megagrote tip gegeven, maar je moet hem (willen  ) zien natuurlijk. Dit is een pesterijtje hoor! Ik weet hoe jullie je best hebben gedaan!

Sorry dat ik jullie zo lang heb laten aanmodderen.
Vinden jullie dat het een onterechte omschrijving is? Een te korte omschrijving? Een onduidelijke omschrijving?

Ik heb me best een beetje schuldig gevoeld (klein beetje maar hoor ) toen er over de voorzetsels werd gediscussieerd. En begon helemaal aan mezelf te twijfelen.

Ik had niet gedacht (dit is geen slag onder de gordel hoor) dat jullie er zoveel moeite mee zouden hebben. Dacht die gaan bij 'op' onmiddellijk denken aan 'af', net zoals iemand zegt 'abra' en de ander vervolledigt met 'cadabra'. Dus ik was overtuigd dat die 'af' bij de eerste inzending al gevonden zou zijn en dat er dan snel de negatie 'on' zou volgen. Niet dus! En alle voorzetsels kwamen aan bod, behalve die 'af'. 

Ik hoop dat jullie er toch plezier aan gehad hebben en geen slechte herinnering!

De lauwerkrans is naar Schemerlampje gegaan, maar alle anderen krijgen er ook enkele blaadjes van vanwege ieders inspanningen.

letterkoekje

letterkoekje

05-09-2023 om 10:43 Topicstarter

loon als meetinstrument: inkomenstaxatie, hoeveel letters is dat? Even tellen .... één tekort. 
Ben ik in de goeie richting, alhambra?

letterkoekje schreef op 05-09-2023 om 10:43:

loon als meetinstrument: inkomenstaxatie, hoeveel letters is dat? Even tellen .... één tekort.
Ben ik in de goeie richting, alhambra?

Ja, blijf bij het woord inkomen.

verzamelinkomen is net te kort. Ik denk nog even door.

letterkoekje schreef op 05-09-2023 om 10:38:

[..]

Ik kom nog even terug op die 'op'

Je ziet dat ik helemaal geen slecht karakter heb, hier heb ik een megagrote tip gegeven, maar je moet hem (willen ) zien natuurlijk. Dit is een pesterijtje hoor! Ik weet hoe jullie je best hebben gedaan!

Sorry dat ik jullie zo lang heb laten aanmodderen.
Vinden jullie dat het een onterechte omschrijving is? Een te korte omschrijving? Een onduidelijke omschrijving?

Ik heb me best een beetje schuldig gevoeld (klein beetje maar hoor ) toen er over de voorzetsels werd gediscussieerd. En begon helemaal aan mezelf te twijfelen.

Ik had niet gedacht (dit is geen slag onder de gordel hoor) dat jullie er zoveel moeite mee zouden hebben. Dacht die gaan bij 'op' onmiddellijk denken aan 'af', net zoals iemand zegt 'abra' en de ander vervolledigt met 'cadabra'. Dus ik was overtuigd dat die 'af' bij de eerste inzending al gevonden zou zijn en dat er dan snel de negatie 'on' zou volgen. Niet dus! En alle voorzetsels kwamen aan bod, behalve die 'af'.

Ik hoop dat jullie er toch plezier aan gehad hebben en geen slechte herinnering!

De lauwerkrans is naar Schemerlampje gegaan, maar alle anderen krijgen er ook enkele blaadjes van vanwege ieders inspanningen.

Als je de volgende keer de tip ook dik maakt en onderstreept, dan lukt het wel. 🤣

Geen slechte herinnering hoor, maar één zo’n kort woordje is gewoon lastig. Het biedt weinig aanknopingspunten. Maar des te groter de voldoening als we het met elkaar gevonden hebben.

letterkoekje

letterkoekje

05-09-2023 om 13:59 Topicstarter

zit nog steeds te denken aan dat inkomen!
inkomen en belastingen: voor mij een onaangename mix! 
Wacht, niet iedereen betaalt even veel. 
In België gaat dat met schijven, misschien in Nederland ook. 25%, 50%, 55% misschien nog meer.
inkomensschijven, hoeveel letters is dat? sh*t, weer maar 15!
En inkomstenschijven, dat zijn er 16!
alhambra, is het inkomstenschijven??? 

"Ingekaderd zonder geluid". 9 Letters

letterkoekje

letterkoekje

05-09-2023 om 14:02 Topicstarter

zwaankip schreef op 05-09-2023 om 13:59:

"Ingekaderd zonder geluid". 9 Letters

oei, ingekaderd zonder geluid.

Stom, stil, is zonder geluid.

Synoniemen voor inkaderen, die ken ik zelfs niet. Ah, ja, toch, ingelijst.

Neen, voorlopig geen inspiratie, zwaankip.

ingeraamd stilgezet?

nlies schreef op 05-09-2023 om 14:08:

ingeraamd stilgezet?

Nee maar er zit een deel van jouw zin in de oplossing.

letterkoekje schreef op 05-09-2023 om 14:02:

[..]

oei, ingekaderd zonder geluid.

Stom, stil, is zonder geluid.

Synoniemen voor inkaderen, die ken ik zelfs niet. Ah, ja, toch, ingelijst.

Neen, voorlopig geen inspiratie, zwaankip.

Toch zit er ook in jouw antwoord een deel van de oplossing Letterkoekje! 

Blijven denken maar 

nlies schreef op 05-09-2023 om 14:08:

ingeraamd stilgezet?

Idem voor jou nlies; je postte een deeltje van de oplossing. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.