Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

letterkoekje

letterkoekje

31-08-2023 om 19:56 Topicstarter

amarna schreef op 31-08-2023 om 19:38:

Ik zit met een half oog naar sport te kijken en vang het woord "balcontact" op ! Dat zou het antwoord wel eens kunnen zijn....

Voortaan verboden om tijdens het oplossen van de cryptopuzzels naar een sportwedstrijd te kijken! Proficiat, amarna.

letterkoekje

letterkoekje

31-08-2023 om 20:08 Topicstarter

tegengestelde smaak ... 
smaak kan met de smaakpapillen zijn, maar ook bijvb een vestimentaire keuze (figuurlijke smaak dus), ik neem aan dat het woord zwartwit niet de oplossing zal zijn. Alhoewel zwart en wit ook tegengestelden zijn. Stel je voor dat het toch juist zou zijn!

Edit: toch nog maar blijven proberen. Smaak = ook proeven, beproeving is te lang en heeft niks met tegengesteld te maken.

letterkoekje schreef op 31-08-2023 om 20:08:

tegengestelde smaak ...
smaak kan met de smaakpapillen zijn, maar ook bijvb een vestimentaire keuze (figuurlijke smaak dus), ik neem aan dat het woord zwartwit niet de oplossing zal zijn. Alhoewel zwart en wit ook tegengestelden zijn. Stel je voor dat het toch juist zou zijn!

Edit: toch nog maar blijven proberen. Smaak = ook proeven, beproeving is te lang en heeft niks met tegengesteld te maken.

Denk letterlijk in dit geval 

Er zijn zelfs een 2e oplossing mogelijk maar zonder mondgevoel...

letterkoekje

letterkoekje

31-08-2023 om 20:19 Topicstarter

amarna schreef op 31-08-2023 om 20:17:

[..]

Denk letterlijk in dit geval

oh, wacht, zoetzuur misschien?

" Deze lieve persoon steelt een orgaan". 

zwaankip schreef op 31-08-2023 om 22:03:

" Deze lieve persoon steelt een orgaan".

Hartendief?

masatu schreef op 31-08-2023 om 22:06:

[..]

Hartendief?

Ja! Goed zo.

letterkoekje schreef op 31-08-2023 om 20:19:

[..]

oh, wacht, zoetzuur misschien?

Yes!!!

En weet je de tweede oplossing ook?

Tegengestelde smaak met een bite. 8 letters

amarna schreef op 31-08-2023 om 22:20:

[..]

Yes!!!

En weet je de tweede oplossing ook?

Tegengestelde smaak met een bite. 8 letters

Iets met anti? Zoals anti in bijv antipasta (is niet goed want 9) 

letterkoekje

letterkoekje

01-09-2023 om 01:19 Topicstarter

bite is iets met computers. Bits and oh, neen, dat zijn bytes. Of zit ik toch juist? 

Edit: in het dialect van mijn streek is baaiten een woord voor bijten. Zit die bite in die richting bij deze puzzel? Bijten is misschien hier voor iets wat hard is.

Ik denk verder terwijl man naast me ligt te slapen. En daarnet nog gromde ´dat het nu wel genoeg was´. Maar vanavond allebei op de zetel in slaap gevallen en nu niet kunnen slapen natuurlijk.

zoethout?
Al is hout niet echt een smaak. 

Bijten heeft er zeker mee te maken! 

Beetgaar?

alhambra schreef op 01-09-2023 om 12:17:

Beetgaar?

Nee.  Denk aan een heel andere manier van "bijten". Maar taalkundig gezien ook tegenstelling in smaak.  Het uiteindelijke woord verschilt slechts 1 letter met het oorspronkelijke antwoord.  En daarmee schenk ik jullie de "oplossing" bijna....

amarna schreef op 01-09-2023 om 07:55:

Bijten heeft er zeker mee te maken!

Iets met hap, knap of sna(c)k?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.