Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
Schemerlampje
29-08-2023 om 14:59
Begint het met een T en eindigt het met GE? Verder ben ik nog niet hoor, aantal letters is ook wel handig.
Briannaf
29-08-2023 om 14:59
Zo te laat met antwoorden, maar ree is een ligplaats voor schepen, evt. buitengaats. (Ik kom uit een vissersplaats)
Bloemenaandewaterkant
29-08-2023 om 15:09
masatu schreef op 29-08-2023 om 14:53:
Mooi! Ik denk alleen niet dat ik hier ooit
op was gekomen zonder de "goden"-hint hoor.
Letterkoekje, hoeveel letters heeft "Bezwaarde 't gedrang u?"?
Drukte?
letterkoekje
29-08-2023 om 17:48
Bloemenaandewaterkant schreef op 29-08-2023 om 15:09:
[..]
Drukte?
Yes, maar leggen jullie dat voor mij eens uit aub?
Bezwaren = druk (leggen) zover ben ik al, de t apostrof, dan hebben we drukt. Maar ik weet niet waar de e (van drukte) vandaan komt en waarom wordt er nog over 'u' gesproken? Of is dat alleen maar om de opgavezin uitspreekbaar te krijgen? Maar de e, da's een raadsel!
Gedrang is ook drukte (in de menigte) natuurlijk.
letterkoekje
29-08-2023 om 17:50
Volkssport, soort balspel naar het buigen van de spelers.
12 letters.
Met volle moed er opnieuw tegenaan.
Bloemenaandewaterkant
29-08-2023 om 17:56
letterkoekje schreef op 29-08-2023 om 17:48:
[..]
Bezwaren = druk (leggen) zover ben ik al, de t apostrof, dan hebben we drukt. Maar ik weet niet waar de e (van drukte) vandaan komt en waarom wordt er nog over 'u' gesproken? Of is dat alleen maar om de opgavezin uitspreekbaar te krijgen? Maar de e, da's een raadsel!
Tja, uitleggen vind ik lastig.
Bezwaarde ‘t gedrang u: bezwaren is drukken, verleden tijd, druk+t(van u)+e(verledentijd).
Bloemenaandewaterkant
29-08-2023 om 17:59
letterkoekje schreef op 29-08-2023 om 17:50:
12 letters.
Eh… ik dacht eerst aan handbal maar dat is te kort.. jeu de boulles?
Of iets met biljard? Tafeltennis is te kort..
Schemerlampje
29-08-2023 om 18:09
letterkoekje schreef op 29-08-2023 om 17:48:
[..]
Ik denk dat je de u als korte klank moet uitspreken, dus meer als uh, en de e aan het eind van drukte klinkt ook ongeveer als een uh.
Schemerlampje
29-08-2023 om 18:11
12 letters.
Staat er er echt naar, geen na? Ik vind de zin zoals het nu is, niet zo goed lopen.
Bloemenaandewaterkant
29-08-2023 om 18:18
12 letters.
Zijn dat er twee? Zo ja, hoeveel letters heeft “met volle moed er opnieuw tegen aan”?
Schemerlampje
29-08-2023 om 18:22
buigen: bukken, knikken, zwichten, toegeven, knielen.
Spelers: team, deelnemers
Volkssport: voetbal
Balsport: te veel om op te noemen
Bloemenaandewaterkant
29-08-2023 om 18:27
Schemerlampje schreef op 29-08-2023 om 18:22:
buigen: bukken, knikken, zwichten, toegeven, knielen.
Spelers: team, deelnemers
Volkssport: voetbal
Balsport: te veel om op te noemen
Volkssport kan ook iets zijn dat je thuis doet.. zoals tafeltennis of biljard of jeu de boulles.. iets waar je geen club oid voor nodig hebt, zeg maar. Tenminste, dat dacht ik erbij. Bij jeu de boulles, buigen de spelers bij het spelen ook door de knieën.
Of kaatsen?
alhambra
29-08-2023 om 18:37
12 letters.
Tafelvoetbal?
letterkoekje
29-08-2023 om 19:10
1) Bedankt voor de moeite om het me uit te leggen! Ik neem er vrede mee.
2) Dit is maar één opgave, over de volkssport en het buigen vd spelers.
3) Ik voel dat dit weer een leuke gaat worden.
4) Schemerlampje, je mag dat natuurlijk vragen en ik ben niet perfect, maar weet dat ik altijd héél minutieus de opgave overtik. Omdat ik weet dat - zeker bij cryptopuzzels - elk woord, of zelfs elke letter belangrijk is/kan zijn. Dus 'naar het buigen ...'.
5) Succes allemaal. En ik zal hier zitten grinniken als ik bepaalde posts weer voorbij ga zien komen. (Vergeef me mijn slecht karakter).
Bloemenaandewaterkant
29-08-2023 om 19:16
alhambra schreef op 29-08-2023 om 18:37:
[..]
Tafelvoetbal?
Oh! Goed gevonden.
Opeens doet dit me denken aan curling.. klopt voor geen meter natuurlijk
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.