Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
letterkoekje
23-08-2023 om 16:31
alhambra schreef op 23-08-2023 om 16:10:
Sla maar in?
(Die over de schaarste)
22/8 - 16.43'
Grote stap in goede richting! Maar alhambra, ik wil je zoveel mogelijk plezier laten houden: lees mijn post nog eens waarvan ik hierboven het tijdstip aanduid.
Saga
23-08-2023 om 16:31
Schemerlampje schreef op 22-08-2023 om 18:08:
[..]
Of moet het woord op de puntjes komen? Zoiets als sla maar in, want er dreigt weer een schaarste.
Sla.... in. Het kon in 2 woorden of 1 woord, dus ik denk dat er iets achter sla moet.
Slasaus!
letterkoekje
23-08-2023 om 16:35
Saga schreef op 23-08-2023 om 16:31:
[..]
Sla.... in. Het kon in 2 woorden of 1 woord, dus ik denk dat er iets achter sla moet.
Slasaus!
alhambra was warm, jij nog warmer. Jullie naderen de oplossing, nog slechts 1 stap verwijderd denk ik.
Schemerlampje
23-08-2023 om 17:40
Slavink?
Hebben we die vogel ook gelijk gehad. 😁
Edit: slasaus! Klopt het?
Edit2: die was al genoemd. 🤦
letterkoekje
23-08-2023 om 17:42
Schemerlampje schreef op 23-08-2023 om 17:40:
Slavink?
Hebben we die vogel ook gelijk gehad. 😁
Inderdaad: twee voor de prijs van één!
Maar niet de oplossing voor de vogel, noch voor de schaarste.
Schemerlampje, jij kan beter! (grapje hé)
letterkoekje
23-08-2023 om 17:45
Schemerlampje schreef op 23-08-2023 om 17:40:
Slavink?
Hebben we die vogel ook gelijk gehad. 😁Edit: slasaus! Klopt het?
Als je nog één stap verwijderd bent, dan denk ik niet dat het al de oplossing is, toch? Maar ik begrijp het wel hoor, jij probeert me om de tuin te leiden met je vraag of het klopt. Ik moest me maar eens vergissen.
Schemerlampje, je kan toch nog met mijn (flauwe) grappen lachen hé? Ik begrijp jullie wanhoop, maar het is een echt leuke puzzel en jullie zitten er héél dicht op, maar het kwartje moet gewoon vallen. Sla is dus wel juist.
Schemerlampje
23-08-2023 om 17:46
letterkoekje schreef op 23-08-2023 om 17:45:
[..]
Als je nog één stap verwijderd bent, dan denk ik niet dat het al de oplossing is, toch? Maar ik begrijp het wel hoor, jij probeert me om de tuin te leiden met je vraag of het klopt. Ik moest me maar eens vergissen.
Schemerlampje, je kan toch nog met mijn (flauwe) grappen lachen hé? Ik begrijp jullie wanhoop, maar het is een echt leuke puzzel en jullie zitten er héél dicht op, maar het kwartje moet gewoon vallen. Sla is dus wel juist.
Ja hoor, Letterkoekje, daar kan ik wel tegen.
letterkoekje
23-08-2023 om 17:46
Schemerlampje schreef op 23-08-2023 om 17:43:
slaolie! Is dat beter?
YES YES YES!
Slaolie is een woord en 'Sla olie in, er dreigt weer een schaarste' is ook een logische zin.
Dikke, dikke proficiat!
Schemerlampje
23-08-2023 om 17:47
letterkoekje schreef op 23-08-2023 om 17:46:
[..]
YES YES YES!
Slaolie is een woord en 'Sla olie in, er dreigt weer een schaarste' is ook een logische zin.
Dikke, dikke proficiat!
Hoera! Met dank aan Saga!
Schemerlampje
23-08-2023 om 17:51
1.VOGELT = ..... 5 letters
3. Geslepen verkoper (13]
4. Uitgelaten vis (9) Hondshaai?
5. Verlicht het werk van de koning (12) Kroonluchter?
Deze staan nog open.
Schemerlampje
23-08-2023 om 17:55
Letterkoekje, dat vogelen van jouw is dat een Vlaams woord?
Ik denk dat het een vogel met een T erachter is, alleen ik kan niets bedenken wat dan ook nog iets als vogelt betekent.
Vinkt, kauwt, knort, krikt
Of is het krikt, met de Vlaamse betekenis van vogelen? Net bij het puzzelwoordenboek gevonden dat een krik een vogel is.
masatu
23-08-2023 om 18:21
letterkoekje schreef op 23-08-2023 om 17:46:
[..]
YES YES YES!
Dikke, dikke proficiat!
Kan je misschien nog een beetje uitleg geven wat de relatie is met de "olie"? Het (in)sla(an) snap ik, maar het voelt voor mij heel willekeurig dat olie goed is en saus fout.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.