Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

bieb1963 schreef op 19-08-2023 om 14:34:

Nest

Wat heeft een nest met een vervelend meisje te maken?

(Ik doe wel eens een poging met cryptogrammen, maar haak vaak snel af omdat ik het niet snap en niet verder kom..)

masatu schreef op 19-08-2023 om 14:56:

[..]

Wat heeft een nest met een vervelend meisje te maken?

(Ik doe wel eens een poging met cryptogrammen, maar haak vaak snel af omdat ik het niet snap en niet verder kom..)

Zo wordt een vervelend meisje ook wel genoemd. Wel een beetje ouderwets misschien. Vaak in de uitdrukking: verwaand nest.

Schemerlampje schreef op 19-08-2023 om 14:53:

[..]

Hangt ervan af of je de “ij” één of twee letters vindt.

In puzzelboekjes is het vaak één letter.

Ah, bedankt!

Ik dacht aan het woord " azijn" omwille van het "wezen" en wezen = zijn. + het "eerste" = mss de eerste letter. A dus. 

ZO kwam ik terecht bij Azijn. 

Schemerlampje schreef op 19-08-2023 om 14:57:

[..]

Zo wordt een vervelend meisje ook wel genoemd. Wel een beetje ouderwets misschien. Vaak in de uitdrukking: verwaand nest.

Idd. Een verwaand nest is een uitdrukking voor een vervelend ( meestal rotverwend) meisje.

zwaankip schreef op 19-08-2023 om 15:15:

[..]

Ah, bedankt!

Ik dacht aan het woord " azijn" omwille van het "wezen" en wezen = zijn. + het "eerste" = mss de eerste letter. A dus.

ZO kwam ik terecht bij Azijn.

Ik denk ook dat het azijn is.

Schemerlampje schreef op 19-08-2023 om 14:32:

[..]

Het was volgens mij:

Gemeenschap voor een betere gezondheid. 15 letters

Gemeenschap = seks, vermoed ik. Maar verder…? 

-Nienke- schreef op 19-08-2023 om 15:33:

[..]

Gemeenschap = seks, vermoed ik. Maar verder…?

Daarmee denk je al wel in de goede richting. Maar het is er geen gebruikelijk woord voor.

Schemerlampje schreef op 19-08-2023 om 15:30:

[..]

Ik denk ook dat het azijn is.

Azijn klopt

Schemerlampje schreef op 19-08-2023 om 15:34:

[..]

Daarmee denk je al wel in de goede richting. Maar het is er geen gebruikelijk woord voor.

Iets met PAREN of PARING? Ik vind het tweede deel ook lastig hoor, ‘voor een betere gezondheid’. 

letterkoekje

letterkoekje

19-08-2023 om 15:42 Topicstarter

Inderdaad, als er staat de eerste, dan wordt er dikwijls naar een A in het woord gevraagd, tweede = b, derde c enz.

Ook als er in de zin iets staat van : het is een beetje zuur (bijvb) dan zou je een woord moeten zoeken dat voor zuur staat met ergens een b (van beetje) in.

Mensen, ik als Belgische ken niks van voetbal en al helemaal niet van Nederlands voetbal. Ja, Johan Cruyff die ken ik (niet persoonlijk hé). Maar die Mikado: wie wil mij dat uitleggen?

Sorry, er wordt nog gezocht naar die gemeenschap, dan schrap ik mijn opgave. En zoek mee. Leuk!

Lieveling, je bent mn waardevolste bezit !
(5)

letterkoekje schreef op 19-08-2023 om 15:42:

Inderdaad, als er staat de eerste, dan wordt er dikwijls naar een A in het woord gevraagd, tweede = b, derde c enz.

Ook als er in de zin iets staat van : het is een beetje zuur (bijvb) dan zou je een woord moeten zoeken dat voor zuur staat met ergens een b (van beetje) in.

Mensen, ik als Belgische ken niks van voetbal en al helemaal niet van Nederlands voetbal. Ja, Johan Cruyff die ken ik (niet persoonlijk hé). Maar die Mikado: wie wil mij dat uitleggen?

Sorry, er wordt nog gezocht naar die gemeenschap, dan schrap ik mijn opgave. En zoek mee. Leuk!

ADO is een voetbalclub uit Den Haag.

amarna schreef op 19-08-2023 om 15:45:

Lieveling, je bent mn waardevolste bezit !
(5)

Schat. 

letterkoekje

letterkoekje

19-08-2023 om 15:47 Topicstarter

die gemeenschap: consummatie misschien?

letterkoekje schreef op 19-08-2023 om 15:47:

die gemeenschap: consummatie misschien?

Ik denk dat ik het weet  anticonceptiepil? (Ik dacht ineens, ‘voor een betere gezondheid’, is misschien iets met medicijnen?). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.