Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Rooss4
09-05-2022 om 16:11
ZowatEndan schreef op 09-05-2022 om 16:00:
[..]
Ik vraag me af of ze daadwerkelijk blij zou zijn als haar affaire uitkomt. Of als haar man achter komt hoe serieus zijn vrouw bezig is hun relatie goed te houden....
Dat staat toch los van mijn post? Geen enkele nietswetende partner is blij als de affaire uitkomt.
ZowatEndan
09-05-2022 om 16:41
Rooss4 schreef op 09-05-2022 om 16:11:
[..]
Dat staat toch los van mijn post? Geen enkele nietswetende partner is blij als de affaire uitkomt.
Dat klopt. Of Simone50 blij moet zijn dat ze haar minnaar tegenkwam weet ik niet. Ik zou zelf zeggen van niet. Maar dat is mijn mening, juist omdat ik die afweging maakt van alle voorts en tegens vóór ik in zulke relatie zou stappen. Die nuchtere kant van mezelf heb ik wel.
Kersje
09-05-2022 om 21:13
ZowatEndan schreef op 09-05-2022 om 16:41:
[..]
Dat klopt. Of Simone50 blij moet zijn dat ze haar minnaar tegenkwam weet ik niet. Ik zou zelf zeggen van niet. Maar dat is mijn mening, juist omdat ik die afweging maakt van alle voorts en tegens vóór ik in zulke relatie zou stappen. Die nuchtere kant van mezelf heb ik wel.
Wat een vreemde post, alsof nuchterheid de enige manier is om nooit voor de bijl te gaan of überhaupt fouten te maken in een mensenleven 🤪
Miraval
09-05-2022 om 21:58
ZowatEndan schreef op 09-05-2022 om 16:41:
[..]
Hmmm weet niet of het helemaal zo werkt met gevoelens. Soms overkomt je iets wat gewoon sterker is dan je nuchtere ik. Ik ben 3 jaar geleden in alle nuchterheid gestapt in een affaire met iemand via Second Love. Alleen seks meer niet... mijn nuchtere ik had alles onder controle dacht ik. Totdat hij het ja 1,5 jaar beëindigde en ik erachter kwam dat ik verre van nuchter was en als een blok was gevallen voor hem en bijna een jaar lang liefdesverdriet heb gehad om iets wat er nooit echt geweest is.
Alle voors en tegens afwegen vantevoren zorgen er niet voor dat je hart op slot gaat heb ik ondervonden.
Rooss4
09-05-2022 om 22:16
Kersje schreef op 09-05-2022 om 21:13:
[..]
Wat een vreemde post, alsof nuchterheid de enige manier is om nooit voor de bijl te gaan of überhaupt fouten te maken in een mensenleven 🤪
Oh, jij kon er wel bloemkool van maken dus. Ik heb het maar lekker laten zitten...
Mevrouwtjeooievaar
14-05-2022 om 16:34
ik zie dat het bijna een jaar geleden is dat ik wat heb geplaatst. Een jaar verder maar nog weinig wijzer. Ik dacht, we dachten dat we het liefdes deel achter ons hadden gelaten. Door omstandigheden moesten we overschakelen naar vriendschap. Door de Corona zagen we elkaar zelden en als dat gebeurde was het als vanouds leuk als vrienden. Maar het bloed kruipt waar het niet mag gaan en langzaam werd onze communicatie weer flirteriger. Herinneringen ophalen naar de tijd van toen. Samen afspreken voor koffie en dan als bakvissen in elkaars ogen staren. Nee, we willen niet weg thuis, hebben het goed daar maar elkaar niet los kunnen laten. Laatst stelde hij voor om weer intiem te zijn. Ik sloeg dat af, niet omdat ik dat niet wil maar ik wil niet teruggaan in de tijd en zo m’n vriend bedriegen. Wetende dat het mij waarschijnlijk alleen maar meer hartzeer op gaat leveren. Nee we houden onze handen thuis was het motto (voor zolang dat goed gaat want het vlees is zwak is gebleken) en nu? Zijn vriendin heeft op z’n telefoon onze appjes gelezen. Jep, betrapt. De meest seksuele zaken waren verwijderd maar toch, dit was niet goed. Hij vertelde me dat hij had beloofd om niet meer met mij af te spreken. Maar hij was niet eerlijk naar haar. Vertelde dat dit nog maar kort speelt, niet dat we tot over onze oren verliefd zijn geweest, niet dat we fysiek zijn geweest (zonder echt seks te hebben). Een halve waarheid dus. Dat zit me dwars. Waarom niet eerlijk zijn? Omdat het hem niet waard is om zo de boel op het spel te zetten. WoW ok. Want als het bij hem uitkomt; dan ook bij mij want onze kring is klein en dat wou hij niet. Zij kiest ervoor bij hem te blijven op basis van een deel van het verhaal. Dat vind ik niet eerlijk. Wie zich brand moet op de blaren zitten denk ik dan. En natuurlijk ook een ego ding. Je doet net of ik niks voor je beteken, terwijl je me recent nog gezegd hebt van me te houden. Ik ben heel erg in de war. Besef me dat onze relatie (zien elkaar op het werk mogelijk omdat we collega’s zijn) veranderd en weet dat ik hem onwijs ga missen. Dus ik heb opnieuw liefdesverdriet. Verdriet om een man die alles heeft geïnitieerd maar er niet voor wil gaan. Waarom laat ik hem niet los? Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld als bij hem. Ik probeer er alles van te maken thuis met m’n vriend maar dat is lastig als iemand anders je hart heeft. Fijn om even m’n hart te luchten… bedankt voor het aanhoren.
Kersje
14-05-2022 om 20:04
Mevrouwtjeooievaar schreef op 14-05-2022 om 16:34:
Nee, we willen niet weg thuis, hebben het goed daar maar elkaar niet los kunnen laten.
Jep, betrapt. De meest seksuele zaken waren verwijderd maar toch, dit was niet goed. Een halve waarheid dus. Dat zit me dwars. Waarom niet eerlijk zijn? Omdat het hem niet waard is om zo de boel op het spel te zetten. WoW ok.
Zij kiest ervoor bij hem te blijven op basis van een deel van het verhaal. Dat vind ik niet eerlijk. Wie zich brand moet op de blaren zitten denk ik dan. En natuurlijk ook een ego ding.
Je doet net of ik niks voor je beteken, terwijl je me recent nog gezegd hebt van me te houden. Ik ben heel erg in de war.
Wow, ik weet eigenlijk niet goed waar te beginnen, maar paar dingen uit jouw post geplukt…….
Paar vragen: waarom leg jij de ‘schuld’ zo bij een ander? Vriendin/vrouw die ervoor kiest bij hem te blijven. Zijn ego om niet alles te vertellen. Wie zich brandt etc etc
Maar waar ben jij zelf in dit verhaal? Waarom alles van die ander af laten hangen ipv zelf knopen door te hakken en je eigen aandeel te zien en je eigen verantwoordelijkheid te pakken?
Voor mij, als buitenstaander, is het meer dan duidelijk hoor, je bent voor hem voor de lust, voor de fun, maar niet voor de liefde, want dat deel ligt duidelijk bij zijn vrouw/vriendin.
Waarom geef je hem zo de regie over jouw leven, jouw toekomst?
Mevrouwtjeooievaar
14-05-2022 om 21:06
Auw kersje. Dat komt wel even binnen hoor. Soms zit je er zelf zo diep in dat het lastig om een en ander goed te zien. Daarom ook mijn post hier. Frisse blikken, niet vertroebeld door van alles en nog wat. Dus dankjewel.
mijn eigen aandeel? Ik LAAT het telkens weer zover komen. Want, het is leuk, spannend en hij brengt een kant in mij naar boven die ik niet kende, die ik eigenlijk best heel leuk vind en waarvan ik weet bij m’n vriend niet te krijgen. is m’n relatie slecht? Nee dat denk ik niet. Ik zou niet gelukkiger zijn zonder hem en m’n kinderen in een gebroken gezin laten opgroeien. En omdat ik niet ongelukkig ben wil ik wat ik heb niet opgeven. Maar hoe werk ik aan mijn relatie? M’n vriend is geen prater, is gereserveerder en ons seksleven is niet heel prikkelend. Ik heb over dat alles al herhaalder gesprekken gevoerd maar dit blijft een beetje hangen. Accepteren? Weggaan? Suggesties zijn welkom! Kappen met die ander is in ieder geval een goed vertrekpunt. Voel me ook een slappe hap dat het me niet lukt.
framboosje
14-05-2022 om 23:16
@mevrouwtjeooievaar:
“En omdat ik niet ongelukkig ben wil ik wat ik heb niet opgeven.”
Je geeft eigenlijk aan dat je ook niet gelukkig bent. Je vriend vindt het prima hoe jullie leven. Maar bij jou hoor ik echt ontevredenheid. Wil je zo wel verder en denk je dit vol te houden?
En met je minnaar: Cold turkey afkicken hebben zij mij hier geadviseerd en ik denk dat dit het beste is…
Mevrouwtjeooievaar
14-05-2022 om 23:25
misschien ontevredenheid wel. Iets ervaren wat leuker lijkt? Of mist? Mag ik daar over na denken?
Wil jij nog een keer toelichten wat jouw situatie is framboosje? En heb jij het kolf turkey advies opgevolgd en hoe ging dat?
Mevrouwtjeooievaar
15-05-2022 om 19:22
Nee. Ik denk alleen dat als het andersom geweest was, ik wel het hele verhaal zou hebben verteld. Als je dan besluit dat je er samen de schouders onder wilt zetten dan zou ik het netjes vinden als mijn partner die keus kan maken op basis van de waarheid.
framboosje
15-05-2022 om 20:00
Mijn ex was mijn eerste vriend. Ik wist altijd dat er iets mis was, maar had het diep weggestopt. Totdat ik mijn minnaar had leren kennen. Proces geweest, maar uiteindelijk gescheiden!
Minnaar was in de tussentijd ook bezig met scheiden. Na het scheiden gaf hij aan dat hij verder wilde daten. En wilde graag vrienden blijven, maar ik had (heb) gevoelens ontwikkeld. Pijnlijk… dus heb al ruim een maand geen contact meer.
Het afkicken… is een proces, maar afleiding helpt echt! Het gaat steeds beter.
Je bent op een punt gekomen om goed na te denken wat je mist. Ik zou hier gebruik van maken. Want vreemdgaan doe je niet “zomaar” en er is altijd wel een aanleiding voor.
Belangrijkste vraag is: hoe wil jij verder?
HexOpBezemsteel
15-05-2022 om 21:08
Mevrouwtjeooievaar schreef op 15-05-2022 om 19:22:
Nee. Ik denk alleen dat als het andersom geweest was, ik wel het hele verhaal zou hebben verteld. Als je dan besluit dat je er samen de schouders onder wilt zetten dan zou ik het netjes vinden als mijn partner die keus kan maken op basis van de waarheid.
Als je dat zou menen, zou je niet nog steeds tegen hem liegen. Want ook jij bent niet eerlijk tegen jouw partner.
Maar goed, je weet nu waar je staat. Trek je conclusies, zou ik zeggen.
Smaakje
15-05-2022 om 22:04
Je schreef dat als hij helemaal eerlijk zou zijn, het betekent dat jouw vriend het ook weet en dat zijn vriendin mogelijk niet verder met hem had gewild. En misschien jouw vriend niet met jou.
Hij heeft er dus voor gekozen om dat te voorkomen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.