Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Rooss4
11-04-2022 om 11:41
argeloos schreef op 08-04-2022 om 16:08:
Eigenlijk heb ik ook niet zo vaak zin in hem. En bah, ik vind het helemaal niet leuk om toe te geven, maar daaaaar zit het 'm dus denk ik ook in: ik denk dat ik inderdaad echt niet meer verliefd op hem ben. En hem ook niet meer zo aantrekkelijk vind.
Hij ziet er goed uit, is fit en gezond en daar ligt het ook niet aan. Ik hou van hem. Vind hem lief en leuk. Betrouwbaar en slim. We delen heel veel moois. We zijn goede 'buddy's' inderdaad en fijne ouders samen.
Ik zou heel graag weer verliefd op hem worden. Maar hoe doe je dat? Kan dat uberhaupt wel? Het klinkt alsof je jezelf kunt programmeren om zomaar random op iedereen verliefd te worden? Zo werkt het toch niet?
Hier zit m de crux denk ik. Hij ziet er nog steeds leuk uit, is aandachtsvol, betrouwbaar en slim en hij kan niet zo heel veel aan zichzelf veranderen om voor jou weer aantrekkelijk te zijn.
Of je weer verliefd op hem kan worden, tja, daar zijn de meningen dus over verdeeld, Heks vindt van wel maar dan moet je eerst allerlei ingewikkelde toestanden uithalen met je binnenwereld. Ik denk dat verliefdheid het streven niet hoeft te zijn maar dat je wél je seksleven kunt verbeteren en elkaar weer met lust-ogen kunt gaan bekijken. Misschien helpt een beetje "fake it till you make it" voor je. Behandel hem als de lekkere kerel die hij is, beginnend met buiten het bed. Daag hem uit om jouw lust opnieuw bij hem te gaan ontdekken. Wie weet werkt het.
blauwevrouw
11-04-2022 om 11:47
Die echte verliefdheid, knikkende knieën en vlinders in je buik, die duurt maar zo kort. Dat moet inderdaad het streven niet zijn in je relatie. Zelfs met vlam voel ik dat niet meer. En dat hoeft ook niet, sterker nog: het is maar beter dat die fase van heftige gevoelens niet voortduurt want ik zou niet meer normaal kunnen functioneren
Maar elkaar lekker vinden, verrassen, echte interesse hebben en je contact verdiepen: dat kan prima, ook met iemand die je al 10-20-30 jaar als partner hebt.
blauwevrouw
11-04-2022 om 11:55
Zal ik even een update doen van mijn front? (ik kan het toch niet laten om over mezelf te schrijven als ik reageer)
- vlam pas nog gezien, voor het eerst in 2 maanden. Wat gedronken, gewandeld en een heerlijke kus. En ik weet niet zo goed wat ik daarbij voel - een beetje jammer dat dit alles was maar ik lig er ook niet wakker van. Hopelijk komt er wel gauw weer gelegenheid voor een langere en meer privé date...
- ik heb tinder van mijn telefoon verwijderd, ik ergerde me alleen maar aan de mannen daar.
- appje gekregen van een kennis, met uitnodiging om eens wat te komen drinken. Leuke man, gescheiden, geen relatiemateriaal voor mij maar ik denk dat ik er toch op in ga. Gewoon maar eens kijken waar dat toe leidt.
Roodkapjeendewolf
11-04-2022 om 11:58
blauwevrouw schreef op 11-04-2022 om 11:47:
Die echte verliefdheid, knikkende knieën en vlinders in je buik, die duurt maar zo kort. Dat moet inderdaad het streven niet zijn in je relatie. Zelfs met vlam voel ik dat niet meer. En dat hoeft ook niet, sterker nog: het is maar beter dat die fase van heftige gevoelens niet voortduurt want ik zou niet meer normaal kunnen functioneren
Maar elkaar lekker vinden, verrassen, echte interesse hebben en je contact verdiepen: dat kan prima, ook met iemand die je al 10-20-30 jaar als partner hebt.
Ja dat! Ik heb jaren geleden een artikel van een relatietherapeut gelezen dat zij mannen die in een affaire zaten een tip meegaf. Kopieer elke attentie en gedrag die je aan minnaars geef ook aan je eigen vrouw. Het had schijnbaar een verassend positief effect op menig huwelijk.
Een open deur natuurlijk maar hier zit best een belangrijke les. Een mens knapt nu eenmaal erg op van aandacht, gezien en gehoord worden en gemeende complimenten! Binnen een relatie neem je elkaar zo snel voor lief. Het wijzen of eisen naar een ander dat je iets tekort komt is niet altijd de goeie weg. Wat laat je zelf liggen en steek daar energie in!
Kersje
11-04-2022 om 12:10
Rooss4 schreef op 11-04-2022 om 11:41:
[..]
Of je weer verliefd op hem kan worden, tja, daar zijn de meningen dus over verdeeld, Heks vindt van wel maar dan moet je eerst allerlei ingewikkelde toestanden uithalen met je binnenwereld.
Volgens mij bedoelde je Roodkapje? 😬
blauwevrouw
11-04-2022 om 14:12
Roodkapjeendewolf schreef op 11-04-2022 om 11:58:
[..]
... dat zij mannen die in een affaire zaten een tip meegaf. Kopieer elke attentie en gedrag die je aan minnaars geef ook aan je eigen vrouw. Het had schijnbaar een verassend positief effect op menig huwelijk.
...
Het lijkt logisch, maar ik zou me hier toch een partij smerig bij hebben gevoeld als ik hier ooit achter was gekomen. Dat al die leuke dingen die mijn man voor me deed, kopietjes waren van wat hij voor z'n minnares had bedacht. Ik word er gewoon misselijk van. (en ik zou dit Vlam dus ook echt echt echt niet aanraden, om met zijn vrouw dezelfde dingen te doen als hij met mij doet - het is zowel naar haar als naar mij echt een heel naar idee)
Houd je minnaarsrelatie in godsnaam buiten de deur.
Met je laatste alinea ben ik het dan weer wel eens.
Rooss4
11-04-2022 om 14:31
Kersje schreef op 11-04-2022 om 12:10:
[..]
Volgens mij bedoelde je Roodkapje? 😬
Yep, ik zie het foutje nu ook (lastig, al die sprookjesfiguren). Helaas is mijn post niet aanpasbaar.
framboosje
11-04-2022 om 14:43
@Rooss: Ik ben kwaad, teleurgesteld, verdrietig, gekwetst en eenzaam, maar ook ontzettend dankbaar. Teveel emoties.
Iedereen denkt dat ik opnieuw een dip heb door het beëindigen van mijn relatie. Niet kunnen vertellen dat het om iemand anders gaat is echt een pijnlijk proces.
Stiekem hoop ik dat hij na een paar keer daten inziet dat wij een diepere connectie hebben/hadden. Maar ik weet dat hopen het meest schadelijke is. Hij is ook kwaad op mij, omdat ik “vriendschappelijk” niet verder wil.
Maar het is precies hoe jij het aangeeft, fijne reactie bedankt.
Rooss4
11-04-2022 om 14:49
Oh ja, vriendjes blijven zodat jij aan de zijlijn mag kijken hoe hij "gelukkigje" loopt te spelen met een andere dame.
Wreed vind ik dat.
Ik lees het wel vaker, dat persé vriendjes moeten blijven van de man uit. In mijn optiek ben je geen vriendjes als je niet bij elkaar op verjaars komt.
Anders ben je gewoon exminnaars.
Roodkapjeendewolf
11-04-2022 om 16:09
blauwevrouw schreef op 11-04-2022 om 14:12:
[..]
Het lijkt logisch, maar ik zou me hier toch een partij smerig bij hebben gevoeld als ik hier ooit achter was gekomen. Dat al die leuke dingen die mijn man voor me deed, kopietjes waren van wat hij voor z'n minnares had bedacht. Ik word er gewoon misselijk van. (en ik zou dit Vlam dus ook echt echt echt niet aanraden, om met zijn vrouw dezelfde dingen te doen als hij met mij doet - het is zowel naar haar als naar mij echt een heel naar idee)
Houd je minnaarsrelatie in godsnaam buiten de deur.
Met je laatste alinea ben ik het dan weer wel eens.
Ik denk dat je toch al smerig voelt als je partner een affaire heeft en je komt hierachter.
Het draait natuurlijk om de essentie.
blauwevrouw
11-04-2022 om 17:52
@Roodkapje: dit (doe voor je partner letterlijk hetzelfde als voor je minnaar) zou voor mij een enorme stap goorder zijn. Juist omdat hij met hen iets heel anders had en andere dingen deed dan met mij maakte het (uiteindelijk) te verdragen.
Rooss4
11-04-2022 om 17:59
blauwevrouw schreef op 11-04-2022 om 17:52:
@Roodkapje: dit (doe voor je partner letterlijk hetzelfde als voor je minnaar) zou voor mij een enorme stap goorder zijn. Juist omdat hij met hen iets heel anders had en andere dingen deed dan met mij maakte het (uiteindelijk) te verdragen.
Ik denk dat het gaat om aandacht en intentie. Misschien zou er moeten staan: "behandel je partner net als je minna(a)r(es)".
En daar zit natuurlijk best wat in.
Kersje
11-04-2022 om 18:55
Rooss4 schreef op 11-04-2022 om 17:59:
[..]
Ik denk dat het gaat om aandacht en intentie. Misschien zou er moeten staan: "behandel je partner net als je minna(a)r(es)".
En daar zit natuurlijk best wat in.
Ik heb er even een poos over na moeten denken en begrijp ook wel de intentie achter de tip, maar in theorie zal het best leuk klinken, maar de praktijk zie ik toch anders. Althans, je kunt deze tip gewoonweg niet 1 op 1 toepassen op elke man/vrouw/situatie.
Het feit dat een minnaar aandacht geeft aan een minnares wil nog niet zeggen dat hij zijn vrouw tekort doet. Ik denk dat als mijn ex-minnaar de aandacht (of de manier waarop) die hij aan mij gaf had toegepast op zijn vrouw, dit enkel averechts had gewerkt.
Rooss4
11-04-2022 om 19:47
Kersje schreef op 11-04-2022 om 18:55:
[..]
Het feit dat een minnaar aandacht geeft aan een minnares wil nog niet zeggen dat hij zijn vrouw tekort doet. Ik denk dat als mijn ex-minnaar de aandacht (of de manier waarop) die hij aan mij gaf had toegepast op zijn vrouw, dit enkel averechts had gewerkt.
Dat wat tussen haakjes staat is denk ik het belangrijkst. Jij hield van dominant, zijn vrouw was daar nier voor in dus hij hoefde haar inderdaad niet door heur haar de kamer door te slepen.
Maar als hij haar wellicht toegepaste aandacht met dezelfde intentie als waar hij jou aandacht mee gaf had gegeven had hij misschien geen minnares nodig gehad. (wat een ingewikkelde zin).
Ik denk dat werkelijk élke vreemdganger met een ledemaat buiten het huwelijk gaat staan. En daarmee doet hij/zij de partner wel degelijk tekort. Ik denk dat jouw minnaar dat toentertijd anders zag, hij zal gevonden hebben dat hij zijn uiterste best deed. Maar haar verhaal kennen we niet.
HexOpBezemsteel
12-04-2022 om 08:44
Rooss4 schreef op 11-04-2022 om 14:31:
[..]
Yep, ik zie het foutje nu ook (lastig, al die sprookjesfiguren). Helaas is mijn post niet aanpasbaar.
Ik dacht al: it wasn't me
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.