Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Rooss4
19-08-2021 om 22:26
febag schreef op 19-08-2021 om 16:46:
[..]
Ik zag zo'n bezoek meer als een selectie avond voor jullie en niet dat je het daar gelijk al alles in de praktijk kan brengen.
Ah zo. Ja, we hebben één keer een leuke man leren kennen tijdens zo'n avond, hij had -naar eigen zeggen- een open relatie en zijn vrouw gunde hem dit soort uitstapjes. We hielden contact en hij haakte af, zijn vrouw vond het toch niet goed. Daarna vroeg hij of ik "wink wink" wist hoe hij aan een leuke, stiekeme dame kon komen, met andere woorden, hij vroeg eigenlijk of ik in mijn eentje in was voor.... Ik heb m naar second love verwezen.
Rooss4
20-08-2021 om 13:05
blauwevrouw schreef op 17-08-2021 om 12:07:
tindermatch heeft inderdaad potentieel, al is het nog zó pril dat het nog alle kanten uit kan.
En? Weer een stapje verder? Of gaat het (nog) nergens naartoe?
blauwevrouw
20-08-2021 om 13:06
Intussen neem ik toch wat punten mee vanuit het vreemdgaan-topic. Heb stof tot nadenken.
Hoe dan ook zal het niets blijvends kunnen zijn met de Vlam. Hij wil oud worden met zijn vrouw dus daar is geen plaats voor mij. Hij gaat dat niet bespreekbaar proberen te maken.
Dan kan ik hem ‘gebruiken’ om de tijd te overbruggen tot ik een echte relatie heb maar wie wordt dáár nou beter van?
ImpishOyster28
20-08-2021 om 13:21
@BV, het ‘gevaar’ bestaat dat je wellicht niet meer emotioneel beschikbaar bent voor een ander als je hier dieper in komt te zitten. Aan de andere kant kon je voorheen wel degelijk open staan voor een ander en tegelijk van twee mensen houden. Dat weet je zelf het beste. Maar inderdaad, word jij er beter van? Wat brengt het jou? Op korte en lange termijn?
blauwevrouw
20-08-2021 om 13:21
Rooss4 schreef op 20-08-2021 om 13:05:
[..]
En? Weer een stapje verder? Of gaat het (nog) nergens naartoe?
Ik zit nog altijd in Frankrijk (ben op vakantie met mijn kinderen) en heb hem dus nog steeds maar één keer ontmoet. Het appen is gezellig maar nog niet meer dan dat. Er staat ook nog geen nieuwe afspraak.
blauwevrouw
20-08-2021 om 13:29
Empara_Mi schreef op 20-08-2021 om 13:21:
@BV, het ‘gevaar’ bestaat dat je wellicht niet meer emotioneel beschikbaar bent voor een ander als je hier dieper in komt te zitten. Aan de andere kant kon je voorheen wel degelijk open staan voor een ander en tegelijk van twee mensen houden. Dat weet je zelf het beste. Maar inderdaad, word jij er beter van? Wat brengt het jou? Op korte en lange termijn?
Dat was tot nu toe ook mijn antwoord aan de Vlam, als hij dit ter sprake bracht. Hij was bang dat ik niet verder zou gaan zolang hij soort van beschikbaar is. Ik hield van hem én van mijn man, en dat is nooit over gegaan (al heb ik hem dus een paar jaar geen enkel contact met hem gehad, er is geen dag voorbij gegaan zonder dat hij even in mijn gedachten was). Ik weet ook niet of ik er emotioneel dieper in kán komen dan ik nu al zit. De liefde voor hem is in elk geval groter dan 7 jaar terug.
Op korte termijn zou het mij heerlijke lustgevoelens brengen, en het gevoel geliefd en begeerd te zijn. Het is natuurlijk ook wel raar, iemand voor wie ik al 30 jaar (!) zo warme gevoelens koester (en vice versa). En met tussenpozen van jaren schampen we elkaar iedere keer weer.
Op lange termijn is het moeilijker. Er zal hoe dan ook weer een einde komen aan onze intimiteit. Dat zal pijn doen. En als het ooit uitkomt is het de vraag wat hij en ik allemaal kwijt zullen raken.
Rooss4
20-08-2021 om 13:30
blauwevrouw schreef op 20-08-2021 om 13:06:
Intussen neem ik toch wat punten mee vanuit het vreemdgaan-topic. Heb stof tot nadenken.
Hoe dan ook zal het niets blijvends kunnen zijn met de Vlam. Hij wil oud worden met zijn vrouw dus daar is geen plaats voor mij. Hij gaat dat niet bespreekbaar proberen te maken.
Dan kan ik hem ‘gebruiken’ om de tijd te overbruggen tot ik een echte relatie heb maar wie wordt dáár nou beter van?
Helder inzicht!
Is dat topic toch nog ergens goed voor.
blauwevrouw
20-08-2021 om 13:32
Wat ik in elk geval heel, heel zeker weet, is dat ik géén relatie wil met iemand die er 100% van overtuigd is dat vreemdgaan einde relatie betekent. Niet omdat ik mezelf alvast wil indekken (echt niet? ik heb 2 serieuze relaties en gehad en ben in beide vreemdgegaan) maar omdat ik niet kan met iemand die op deze leeftijd nog steeds zo zwart-wit denkt.
Mok
20-08-2021 om 13:37
Blauwevrouw, ik heb ook zo'n periode gehad van rondsloeren toen ik single was, en toen ik toe was aan een volledige relatie, dacht ik ook: dat komt wel goed, zodra ik een leukerd tegenkom, stop ik met minnaren. Maar bij mij werkte dat niet zo. Dan zat ik op date met ergens in mijn achterhoofd: als dit niks wordt, dan heb ik altijd nog een date met minnaar in het verschiet. De serieuze date verloor het daar altijd van.
Het kwam pas echt goed toen ik mijn laatste minnaar vaarwel had gezegd, en ik me op het 'gewone' daten kon focussen.
Fijn dat dat andere topic je tot inzichten heeft gebracht. Zo'n kruimelman is leuk voor even, maar de hele taart is toch net even lekkerder.
blauwevrouw
20-08-2021 om 13:49
Kruimelman Dan wel een kruimel van bijna 2 meter....
Hij vergeleek de echte relatie ook met een hele taart, en dan zichzelf met een snoepje. (nou ben ik een veel grotere sucker voor snoep dan voor taart, maar dat geheel terzijde)
Ik denk nu: date moet een echte taart zijn voordat ik mijn snoepje ervoor laat staan. Ik neem niet genoegen met minder dan het gevoel dat mijn maag los door mijn binnenste vliegt. Maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat het werkt zoals jij het zegt... ugh.
Rooss4
20-08-2021 om 13:54
blauwevrouw schreef op 20-08-2021 om 13:49:
Ik denk nu: date moet een echte taart zijn voordat ik mijn snoepje ervoor laat staan. Ik neem niet genoegen met minder dan het gevoel dat mijn maag los door mijn binnenste vliegt.
Het is nogal wat om dit te eisen. En om kruimelman pas op te geven als dit je overkomt.
Mijn gevoel voor Vent is gegroeid, die heeft me bij date één echt de maag niet los door het systeem laten vliegen.
Als je serieus een taartmens wilt zul je je leven daarop mogen inrichten. Dus doei kruim en hoi taart.
Mok
20-08-2021 om 13:54
Ik riep ook altijd: als ik weer een relatie wil, dan moet de seks net zo hemels zijn als dit. Guess what... dat is het niet. En toch heb ik de leukste vent als echtgenoot, omdat het zoveel meer is dan seks. En ik heb de herinneringen (goddank geen foto's haha) om op terug te kijken.
Rooss4
20-08-2021 om 13:57
foto's! Neeee, die hebben we idd niet hè, uit die periode! Best jammer ergens...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.