Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
blauwevrouw
17-08-2021 om 12:07
en nou wil ik niet te snel ‘je hebt gelijk’ roepen want dat klinkt niet geloofwaardig. Maar ik denk dat je gelijk hebt….
tindermatch heeft inderdaad potentieel, al is het nog zó pril dat het nog alle kanten uit kan.
blauwevrouw
17-08-2021 om 12:09
Verdorie zeg, ik had gedacht aangemoedigd te worden… krijg ik zomaar wat serieuze spiegels voor me neergezet!
thanks, is nodig
mariarosa
17-08-2021 om 12:23
blauwevrouw schreef op 17-08-2021 om 12:07:
tindermatch heeft inderdaad potentieel, al is het nog zó pril dat het nog alle kanten uit kan.
Ik heb wel het gevoel dat je vooral iemand in je leven moet hebben: als tindermatch wat wordt gaat huidige lover eruit. Waarom niet een tijdje alleen zijn? Per se iemand moeten hebben is meestal niet een goede basis voor een relatie
blauwevrouw
17-08-2021 om 12:47
Ik ben nu bijna 2 jaar weduwe, na een lang ziekteproces.
Ik hoef niet meteen de volgende liefde van mijn leven te vinden en ik koester de vrienden die mij af en toe een knuffel geven. Maar ik wil ook wel heel graag gezien (en begeerd) worden door een man en, heel cliché, zijn armen om mij heen die mij me gekoesterd en beschermd laten voelen.
HexOpBezemsteel
17-08-2021 om 12:49
BV dat snap ik heel goed. Maar deze man is niet die man. Echt niet.
SportySpice
17-08-2021 om 12:54
Dat snap ik ook heel goed! Weer gezien worden, gewild voelen, die arm om je heen. Ik vraag me alleen echt of je je met Vlam niet echt te kort doet. Dat is meer de Quick fix (met frustraties), terwijl er ook andere leuke mannen zijn!
Dinah
17-08-2021 om 13:18
Ik snap het ook, maar je hoeft je niet vast te klampen aan Vlam en jezelf wijs te maken dat je niks beters kan krijgen dan af en toe een beetje zoenen (en zelfs daarbij nog tegen je geweten vechten). Ik denk inderdaad ook dat het beter en mooier kan
HexOpBezemsteel
17-08-2021 om 13:24
als je je er nu in verliest wordt loslaten met de dag moeilijker. Doe het niet!
mariarosa
17-08-2021 om 13:28
blauwevrouw schreef op 17-08-2021 om 12:47:
Ik ben nu bijna 2 jaar weduwe, na een lang ziekteproces.
Ik hoef niet meteen de volgende liefde van mijn leven te vinden en ik koester de vrienden die mij af en toe een knuffel geven. Maar ik wil ook wel heel graag gezien (en begeerd) worden door een man en, heel cliché, zijn armen om mij heen die mij me gekoesterd en beschermd laten voelen.
Ja dat begrijp ik heel goed, ooit ben ik ook na een lang ziekteproces van mijn man weduwe geworden. Ik kon ook zo die armen om heen missen. Mijn ervaring is dat er toen juist mannen op mijn pad kwamen (na een wat langere tijd) die haarfijn mijn behoeftigheid vanuit verdriet aanvoelden en die daar op de ene of andere manier gebruik van maakten terwijl ik toch niet getroost werd...
Dat gun ik jou niet. Als ik het over zou mogen doen, zou ik mijn troost en bescherming ergens anders dan bij een minnaar zoeken en sterker worden in mijzelf voordat ik weer een relatie of fling aanging. Ik begrijp dat ik die behoefte had maar ik zie dat het juist niet zo werkt.
maar goed, wellicht is het voor jou anders
blauwevrouw
17-08-2021 om 14:10
Dank jullie ♥️
Het klopt dat het niet écht troost geeft. In het moment wel, maar daarna ben ik gewoon weer alleen (met onze kinderen). Soms helpt dat moment je wel een moeilijke dag door…. juist omdat ik ook met het verdriet van de kinderen moet dealen.
mariarosa
17-08-2021 om 14:17
blauwevrouw schreef op 17-08-2021 om 14:10:
Dank jullie ♥️
Het klopt dat het niet écht troost geeft. In het moment wel, maar daarna ben ik gewoon weer alleen (met onze kinderen). Soms helpt dat moment je wel een moeilijke dag door…. juist omdat ik ook met het verdriet van de kinderen moet dealen.
ach... ja dat is onnoemelijk zwaar en er is geen verkeerde manier van rouwen natuurlijk, als dit je erdoor heen helpt, is het heel begrijpelijk
Rooss4
17-08-2021 om 14:43
Knuffel voor jou, Blauwevrouw! Ik snap ook wel heel goed dat de afleiding en de mannelijke energie om je heen heel erg welkom is. Zelfs wanneer het maar zeer tijdelijk en een klein stukje is!
SportySpice
17-08-2021 om 21:24
, blauwevrouw! Het is ook niet altijd allemaal zo makkelijk als dat het lijkt. En inderdaad; het is vaak tijdelijk en helpt je dealen met de dagelijkse gang van zaken. Maar voor een echte leuke invulling van je leven, moet je denk ik ergens anders vissen dan bij Vlam.
blauwevrouw
18-08-2021 om 11:46
Lief van jullie allemaal.
Dat ik nogal een helse tijd heb doorgemaakt maakt het natuurlijk niet oké om een gebonden man als minnaar te nemen, al is het nog zo begrijpelijk. Ik denk er nog eens heel goed over na. Egoïstisch genoeg: vooral over hoe ik er onbeschadigd uit kan komen.
Dank voor de spiegels.
Iemand anders nog iets te bespreken?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.