Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Rooss4
07-08-2021 om 13:40
Julali schreef op 07-08-2021 om 13:36:
[..]
De relatie met je moeder en je kinderen kun je niet vergelijken met stiekem seks hebben met iemand die de boel bedondert. Snap je het verschil echt niet?
Mind your tone, dame.
Natuurlijk snap ik het verschil, ik ontkracht enkel jouw stellige statement dat je met een scharrel geen relatie kunt hebben. Dat is namelijk daadwerkelijke kul.
Beertjelief
07-08-2021 om 13:47
Julali schreef op 07-08-2021 om 13:24:
[..]
Het is geen relatie, nooit geweest. Deze man heeft al een vrouw waarmee hij een relatie heeft.
Liefde? Heb je enig idee wat echte liefde is? Dat kan nooit tussen jullie hebben gespeeld, want jullie (seksuele) contact was gebaseerd op bedrog.
Een scharrel hoef je niet af te sluiten met een gesprekje, want het was vanaf dag 1 duidelijk dat hij niet de jouwe was en dat nooit zou worden. Hoe duidelijk wil je het uitgespeld hebben?
Zo! Goedemorgen!
Oud leed? Even ergens anders verwerken dan!
Niet aan jou om hun relatiestatus te bepalen, niet aan jou om hun liefde te bepalen! Zulke discussies die in den treure herhaald zijn horen niet in zo’n veilig topic thuis!
Je zal op deze manier niemand overhalen anders te handelen, je wilt alleen bewust even steken
Nou je steekje is geplaatst, je angel is eruit! Lekker doorvliegen nu
@klene ik gaf je in ‘t andere topic al een knuffel, ik hoop dat je dit snel een plekje kan geven En dat je je ei zonder al teveel vooroordelen kwijt kan!
Julali
07-08-2021 om 13:47
Rooss4 schreef op 07-08-2021 om 13:40:
[..]
Mind your tone, dame.
Natuurlijk snap ik het verschil, ik ontkracht enkel jouw stellige statement dat je met een scharrel geen relatie kunt hebben. Dat is namelijk daadwerkelijke kul.
Ik noem dat geen relatie als het contact primair berust op bedrog en oneerlijkheid. Open relaties vind ik anders, dan heb je daadwerkelijk een relatie, maar dit stiekeme gedoe?
Hou je jezelf dan niet enorm voor de gek? En waarom de persoon waarmee je in een relatie zit zo voor de gek houden, waardoor je die ander een eerlijke kans op een echte liefdesrelatie ontneemt? Ik vind het echt schofterig.
Ik sta er van te kijken dat je vervolgens wel verwacht dat de ander respectvol met jou omgaat, terwijl je al weet dat de ander niet respectvol is.
Iemand kan nog zulke mooie woorden hebben, kijk naar het gedrag, daar leer je iemand echt door kennen en dan kan je zoiets van mijlenver aan zien komen en hoef je niet teleurgesteld te zijn.
Julali
07-08-2021 om 13:51
Beertjelief schreef op 07-08-2021 om 13:47:
[..]
Zo! Goedemorgen!
Oud leed? Even ergens anders verwerken dan!
Niet aan jou om hun relatiestatus te bepalen, niet aan jou om hun liefde te bepalen! Zulke discussies die in den treure herhaald zijn horen niet in zo’n veilig topic thuis!
Je zal op deze manier niemand overhalen anders te handelen, je wilt alleen bewust even stekenNou je steekje is geplaatst, je angel is eruit! Lekker doorvliegen nu
@klene ik gaf je in ‘t andere topic al een knuffel, ik hoop dat je dit snel een plekje kan geven En dat je je ei zonder al teveel vooroordelen kwijt kan!
Nee gelukkig nooit zelf meegemaakt. Ik ga liever met eerlijke mensen om, die hun liefde openlijk laten zien en niet anderen bedonderen voor hun eigen kortstondige kick.
Rooss4
07-08-2021 om 13:58
Julali schreef op 07-08-2021 om 13:47:
[..]
Ik noem dat geen relatie als het contact primair berust op bedrog en oneerlijkheid.
Tja, als jij eigenhandig even de definitie van het woord "relatie" naar jouw straatje ombuigt zijn we sowieso uitgepraat.
Als je daadwerkelijk nieuwsgierig bent naar iemands beweegredenen zou je kunnen proberen om open, oordeelloze vragen te stellen.
Rooss4
07-08-2021 om 13:59
Julali schreef op 07-08-2021 om 13:51:
[..]
Nee gelukkig nooit zelf meegemaakt. Ik ga liever met eerlijke mensen om, die hun liefde openlijk laten zien en niet anderen bedonderen voor hun eigen kortstondige kick.
Je hebt geen idee.
Je hebt echt, werkelijk geen idee wie er allemaal vreemdgaan in jouw omgeving. Je zou nog raar staan te kijken.
Julali
07-08-2021 om 14:03
Rooss4 schreef op 07-08-2021 om 13:59:
[..]
Je hebt geen idee.
Je hebt echt, werkelijk geen idee wie er allemaal vreemdgaan in jouw omgeving. Je zou nog raar staan te kijken.
Ik denk zeker dat er mensen zijn die vreemdgaan. Ik ken er ook wel een paar, maar met die mensen ga ik niet vrijwillig om en zal ik nooit vertrouwen. Het zullen nooit mijn vrienden worden, omdat we zo fundamenteel anders in het leven staan.
Rooss4
07-08-2021 om 14:05
Nou, mooi man! Je hebt je principes goed op orde in elk geval, good for you!
Julali
07-08-2021 om 14:08
Rooss4 schreef op 07-08-2021 om 14:05:
Nou, mooi man! Je hebt je principes goed op orde in elk geval, good for you!
Ja, daar ben ik blij mee. Ik kan me zelf recht in de spiegel aankijken, elke dag weer. Hoe doen jullie dat dan?
Beertjelief
07-08-2021 om 14:11
Ze kijken vanuit een zij aanzicht in de spiegel en als ze hun andere oog willen opmaken, dan draaien ze hun gezicht
Julali schreef op 07-08-2021 om 14:08:
[..]
Ja, daar ben ik blij mee. Ik kan me zelf recht in de spiegel aankijken, elke dag weer. Hoe doen jullie dat dan?
Rooss4
07-08-2021 om 14:14
[..]
Ik ben wel eens ontrouw geweest en ik heb ontrouw ook wel gefaciliteerd. Ik ken(de) mijn beweegredenen en snap waar de verantwoordelijkheid ligt, ik zal die verantwoordelijkheid nooit uit de weg gaan. En daarom kan ik mezelf ook beslist recht in de spiegel aankijken, elke dag weer. Ik ben een goed mens.
Kersje
07-08-2021 om 14:33
[..]
Geen vragen stellen waarop je het antwoord niet echt wilt weten. Je hebt weer heerlijk je zegje kunnen doen, hoop dat het je oplucht. Kun je dan nu misschien even de openingspost (begrijpend) lezen en beseffen dat je nogal offtopic bent?! Open er lekker zelf een topic over
Julali
07-08-2021 om 14:35
Rooss4 schreef op 07-08-2021 om 14:14:
[..]
Ik ben wel eens ontrouw geweest en ik heb ontrouw ook wel gefaciliteerd. Ik ken(de) mijn beweegredenen en snap waar de verantwoordelijkheid ligt, ik zal die verantwoordelijkheid nooit uit de weg gaan. En daarom kan ik mezelf ook beslist recht in de spiegel aankijken, elke dag weer. Ik ben een goed mens.
Waar ligt de verantwoordelijkheid? Bij iedereen, behalve bij jou?
Als je met meerdere personen een relatie wil, dan kun je dit gewoon voorstellen, of je maakt het eerst netjes uit voordat je op de volgende duikt. Die ander wil waarschijnlijk niet eens meer een relatie met jou als hij/zij weet wat je uitspookt met anderen.
Gooi de boel gewoon open, dan is het voor iedereen duidelijk en kan iedereen eigen beslissingen nemen die gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Dat ontneem je de ander eigenlijk met je gedrag. Je houdt iemand vast en ontneemt die ander echte liefde. En dat soms jarenlang.
Het is het toppunt van egoïsme en liefdeloosheid.
SportySpice
07-08-2021 om 14:36
Kersje schreef op 07-08-2021 om 14:33:
[..]
Je hebt weer heerlijk je zegje kunnen doen, hoop dat het je oplucht. Kun je dan nu misschien even de openingspost (begrijpend) lezen en beseffen dat je nogal offtopic bent?! Open er lekker zelf een topic over
+1
Mok
07-08-2021 om 14:50
Julali schreef op 07-08-2021 om 14:35:
[..]
Waar ligt de verantwoordelijkheid? Bij iedereen, behalve bij jou?
Als je met meerdere personen een relatie wil, dan kun je dit gewoon voorstellen, of je maakt het eerst netjes uit voordat je op de volgende duikt. Die ander wil waarschijnlijk niet eens meer een relatie met jou als hij/zij weet wat je uitspookt met anderen.
Gooi de boel gewoon open, dan is het voor iedereen duidelijk en kan iedereen eigen beslissingen nemen die gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Dat ontneem je de ander eigenlijk met je gedrag. Je houdt iemand vast en ontneemt die ander echte liefde. En dat soms jarenlang.
Het is het toppunt van egoïsme en liefdeloosheid.
Hm, als meelezende ex-minnares voel ik me toch ook geroepen om hierop te reageren. Het klinkt alsof je zelf de pijn van bedrog hebt meegemaakt. Klopt dat?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.