Seksualiteit
er.is.maar.1.Pino
24-07-2021 om 19:52
BDSM - Deel 1 (gesloten)
Tadaaaa! Het eerste Viafora BDSM topic. Ik lees al een aantal keer dat er behoefte aan is maar niemand durft als eerste schaap de dam over lijkt het dus start deze grote blauwe vogel maar even een topic - met schaamteloos jatwerk van Lollypopje’s topic op Viva (want ik heb er zelf geen kennis of ervaring van). Veel plezier!
copy paste Lollypopje:
Wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
(…)
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
EnchantingChamois89
07-08-2021 om 21:33
Lollypopje schreef op 07-08-2021 om 19:05:
@Beertje jep, maar iemand die houdt van een hoop gerel zou mij waarschijnlijk ook heel saai vinden en veel op te voeden valt er ook al niet
Dat hoeft dus niet! Soms zijn die arme mannen op zoek naar een rustige, brave, goed luisterende safe haven
Ver weg van 't getetter en gespring
Lollypopje
07-08-2021 om 21:36
Beertjelief schreef op 07-08-2021 om 21:33:
[..]
Dat hoeft dus niet! Soms zijn die arme mannen op zoek naar een rustige, brave, goed luisterende safe haven
Ver weg van 't getetter en gespring
Precies. Die weer genieten van dat gevecht met mijzelf, als ik niets liever wil dan gehoorzamen juist als het heel moeilijk is.
EnchantingChamois89
08-08-2021 om 09:27
Lollypopje schreef op 07-08-2021 om 21:36:
[..]
Precies. Die weer genieten van dat gevecht met mijzelf, als ik niets liever wil dan gehoorzamen juist als het heel moeilijk is.
Er borrelt weer wat hypothetisch!
Als dat gehoorzamen moeilijker wordt gemaakt door een 3e persoon(tje), hoe zou een slavin dat vinden?
En als dat niet erg is, maar ook niet altijd welkom
Zou een onderling handgebaar van “niet nu!” kunnen helpen? Of zou dat ‘t spel verpesten?
Hypothetisch, maar erg benieuwd naar de mening van iemand die errrrug diep gaat
Hieris
08-08-2021 om 09:36
Ik zou oppassen met woordkeuze "een echte slavin" Beertje. Dat impliceert dat er een goede manier is en een slechte manier om s te zijn. En een "echte" slavin in de letterlijke betekenis is überhaupt niet van toepassing natuurlijk. Je bedoeld het waarschijnlijk niet zo maar zou wel oppassen dat je kan impliceren dat sommige mensen hun "labeltje" niet goed uitvoeren of die redeneringen te maken in hun hoofd. Een sub adviseren te bedenken wat een goede/echte sub zou doen in een situatie heeft als risico dat eigen grenzen genegeerd of niet aangevoeld worden uit de wens te pleasen.
Lollypopje
08-08-2021 om 09:37
Beertjelief schreef op 08-08-2021 om 09:27:
[..]
Er borrelt weer wat hypothetisch!
Als dat gehoorzamen moeilijker wordt gemaakt door een 3e persoon(tje), hoe zou een echte slavin dat vinden?
En als dat niet erg is, maar ook niet altijd welkom
Zou een onderling handgebaar van “niet nu!” kunnen helpen? Of zou dat ‘t spel verpesten?
Hypothetisch, maar erg benieuwd naar de mening van iemand die errrrug diep gaat
Dat hangt van de positie van de derde persoon af en wat die doet. En uiteraard ook of ik naast een D/s ook een liefdesrelatie met die Mr zou hebben. Om even uit mijn verleden te putten ga ik voor het gemak uit van niet.
Als iemand in mijn hoofd gaat zitten en ik heb daar last van als slavin, dan zou eerst een gesprek volgen om samen tot een oplossing te komen.
Verstoort een derde actief de dynamiek, dan zou dat afhangen van mijn verhouding tot die derde. Zou dat bijvoorbeeld iemand zijn met wie ik een band heb en die los staat van de D, en zou ik daar niet los van kunnen komen dan zou dat wel het einde betekenen.
Is het iemand aan de kant van de D dan zou het ook weer van hun band en de positie van die derde afhangen.
Dus geen eenduidig antwoord op te geven, maar uiteindelijk komt het er wel op neer dat als ik niet kan dienen, en gehoorzamen en de oorzaal daarvan is niet weg te nemen, dat er geen basis meer is voor een Mr-slavin relatie. Ik kaj dan namelijk geen slavin zijn.
Lollypopje
08-08-2021 om 09:43
Hieris schreef op 08-08-2021 om 09:36:
Ik zou oppassen met woordkeuze "een echte slavin" Beertje. Dat impliceert dat er een goede manier is en een slechte manier om s te zijn. En een "echte" slavin in de letterlijke betekenis is überhaupt niet van toepassing natuurlijk. Je bedoeld het waarschijnlijk niet zo maar zou wel oppassen dat je kan impliceren dat sommige mensen hun "labeltje" niet goed uitvoeren of die redeneringen te maken in hun hoofd. Een sub adviseren te bedenken wat een goede/echte sub zou doen in een situatie heeft als risico dat eigen grenzen genegeerd of niet aangevoeld worden uit de wens te pleasen.
Ik snap wat je bedoeld en ben het eens.
Het viel mij zelf niet op die manier op, omdat Beertje kennende ze daarmee vooral het contrast met haar dynamiek wil benadrukken.
Ik besef mij nu jij dit schrijft echter dat dat voor anderen waarschijnlijk minder duidelijk zal zijn, en voor verwarring kan zorgen.
Ik ben het namelijk eens dat de enige die bepaald of iets echt is, jij zelf bent. Vind jij je er één volgens jouw definitie dan ben je er één. Daar horen anderen geen waardeoordeel aan te hangen.
Ik ben zelf ook wel uitgemaakt voor nep, zelfs voor een relsub 😂, omdat ik niet meteen luisterde naar een mafklapper met een hoofdletter. Ben ook weleens te dominant genoemd, omdat ik een voor een D een paar minimum eissen heb eb dan ook nog durfde te verwachten dat als iemand interesse in mij heeft die een fatsoenlijke mail stuurt. Een slavin die eissen stelt, hoe schandalig 😂
EnchantingChamois89
08-08-2021 om 09:45
@hieris je hebt helemaal gelijk! Sorrie! Ik heb ‘t aangepast Dank je wel voor het aangeven! Totaal niet bij stilgestaan
@lollypopje dank je wel voor je inzichtelijke antwoord! Je laatste alinea zegt alles
Lollypopje
08-08-2021 om 09:48
Beertjelief schreef op 08-08-2021 om 09:45:
@hieris je hebt helemaal gelijk! Sorrie! Ik heb ‘t aangepast Dank je wel voor het aangeven! Totaal niet bij stilgestaan
@lollypopje dank je wel voor je inzichtelijke antwoord! Je laatste alinea zegt alles
Ja, ik zat heel moeilijk te doen over het antwoord, dat al schrijvend heel simpel bleek
Mijn hersenen werken duidelijk niet optimaal
Hieris
08-08-2021 om 09:49
Goed van je Beertje! En zoals je door hebt niet persoonlijk, ik kijk even uit voor de stille meelezer 👍️
EnchantingChamois89
08-08-2021 om 10:12
@lollypopje de opbouw en verschillende perspectieven waren best fijn! Zo viel de nadruk nog meer op de laatste alinea
En dank je wel voor de uitleg! Het is echt precies dat! Heel fijn
@hieris blijven doen, ik waardeer ‘t heel erg
Niet m’n bedoeling om ook maar iemand te shockeren
Lollypopje
09-08-2021 om 18:36
Tot je er opeens uit bent
Ik weet dat als ik er zelf niks mee zou kunnen doen, ik het waarschijnlijk lastig zou vinden tussen al die kinksters die dat wel kunnen. Ik heb het nu al af en toe op fet en dat terwijl ik weet dat het heus wel weer komt... ooit 😜
LEEUWENKONING
13-08-2021 om 14:53
Wat is er riskant en eng aan een munch ? Neem even contact op met de organisator, hij of zij kan je voorstellen aan participanten.
Lollypopje, ik heb mij wat verdiept in age-play en pet-play. Ik neem mijn woorden terug, wat een aparte dynamieken en headspaces kunnen daar ontstaan.
Age & petplayers, de studie die ik heb gelezen liegt er niet om. Stop met verstoppertje spelen en begin met práten !
Lollypopje
13-08-2021 om 14:56
LEEUWENKONING schreef op 13-08-2021 om 14:53:
Age & petplayers, de studie die ik heb gelezen liegt er niet om. Stop met verstoppertje spelen en begin met práten !
Heb je ook een link naar die studie, want zoiets roepen zonder enige context komt nogal belerend, negatief en veroordelend over. Nog los van het feit dat ook de gemiddelde age of petplayer waarschijnlijk totaal geen idee heeft wat je bedoeld met zo'n losse opmerking.
LEEUWENKONING
13-08-2021 om 15:28
Lollypopje schreef op 13-08-2021 om 14:56:
[..]
Heb je ook een link naar die studie, want zoiets roepen zonder enige context komt nogal belerend, negatief en veroordelend over. Nog los van het feit dat ook de gemiddelde age of petplayer waarschijnlijk totaal geen idee heeft wat je bedoeld met zo'n losse opmerking.
Ik ben de participant die belerend doet ?
https://link.springer.com/article/10.1007/s12119-018-09580-5
Dit is een onderzoek uit 2019 , er is heel weinig onderzoek op dit gebied gedaan.
Ik heb ontdekt dat veel age-players niet op Fetlife zitten, ze zitten verstopt op een ander platform. Ik begin te begrijpen waarom.
Het verstoppen zorgt nooit voor acceptatie en het is een bijzondere headspace waar veel mensen wat aan kunnen hebben , anders dan sub-space.
Er bestaat zelfs regressie therapie !