Seksualiteit
er.is.maar.1.Pino
24-07-2021 om 19:52
BDSM - Deel 1 (gesloten)
Tadaaaa! Het eerste Viafora BDSM topic. Ik lees al een aantal keer dat er behoefte aan is maar niemand durft als eerste schaap de dam over lijkt het dus start deze grote blauwe vogel maar even een topic - met schaamteloos jatwerk van Lollypopje’s topic op Viva (want ik heb er zelf geen kennis of ervaring van). Veel plezier!
copy paste Lollypopje:
Wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
(…)
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
Lollypopje
07-08-2021 om 08:26
Laat ik beginnen met zeggen dat voor mij de enige die de definitie bepalen, de mensen in de dynamiek zijn.
Om voorbeelden te noemen, begin ik met degene waar jij zelf al mee kwam.
- Owner - Pet
Het klinkt heel logisch wat je schreef en toch hoeft dat niet automatisch op te gaan. De uitdrukking 'honden hebben een baas, katten personeel', maakt dat wel duidelijk. Het hangt er net vanaf welke rol de pet heeft of er ook sprake is van Dominantie en onderdanigheid. Het kan ook een vorm van verzorger-huisdier zijn.
- Daddy - Little
Niet elke Daddy is Dominant, vaak zien ze zichzelf als verzorgers. Littles zijn over het algemeen zeker niet onderdanig.
En ik ken zelfs een voorbeeld van een slaaf, die wel dient, maar die zich niet onderdanig voelt. Dat sluit voor die persoon ook aan bij diens definitie van slaaf. Als die persoon niet onderdanig is, is die persoon dus ook geen sub(missive) en is er dus ook geen D/s. Sterker dat is hoe die persoon het verschil tussen slaaf en sub definieert. (Die definitie is overigens niet de mijne, maar er is geen consensus over wat de juiste is. Net als met alles binnen de bdsm zijn definities heel persoonlijk)
Uiteraard is dat een semantische discussie, maar om te bepalen of iemand sub is zijn voor mij de vragen of iemand onderdanig is (dat is per slot van rekening de afkorting) en hoe die persoon zichzelf en diens dynamiek ziet leidend.
Alleen al om die reden durf ik te stellen dat niet elke 24/7 een D/s is.
LEEUWENKONING
07-08-2021 om 11:11
Jouw punt begrijp ik. Die is doorgekomen !
Dat een kat en kind zich niet laat opvoeden ontslaat ze niet van de ouderlijke autoriteit !
De verzorger heeft de uiteindelijke beslissing en is dus Dominant.
Na verloop van tijd zullen ook daar scheve verhoudingen ontstaan en zal de kat of het kind steeds een stukje meer afgeven. Dat is een natuurlijk groei proces in een 24/7 dynamiek. Kat en kind zullen de waarde van hun verzorgers gaan inzien.
Lollypopje
07-08-2021 om 11:17
@Leeuwenkoning autoriteit, maakt iemand niet automatisch een Dominant.
En dat een kat of kind de waarde van diens verzorger ziet of gaat zien, maakt hen niet automatisch onderdanig. En maakt het dus geen D/s.
Maar dat is mijn visie, die wordt bepaald door de betekenis van de woorden en de verhalen van mensen zelf. Vooral dat laatste is voor mij doorslaggevend.
Vavoom
07-08-2021 om 11:27
Ik haak ff af, ik kan er helemaal niks mee als volwassenen gaan refereren naar andere volwassenen als kind of kat. Ik ben mij er echt wel van bewust dat een ieder zijn of haar kink heeft en ik probeer een ieder te respecteren maar hier ligt echt mijn grens.
Ik vind het een gevaarlijk spelletje wanneer er sprake is van 24/7 icm woorden als opvoeding, autoriteit etc.
Lollypopje
07-08-2021 om 11:31
@Vavoom en gelukkig hoef je er ook niks mee te kunnen
Ieder zijn ding denk ik altijd maar
Lollypopje
07-08-2021 om 11:39
Nu ken ik ook voornamelijk 24/7 D/s constructies, maar niet elke 24/7 is dus een D/s, dat wilde ik slechts aangeven. Daarbij hangt het er ook vanaf wat je verstaat onder 24/7.
Voor mij betekent het dat de verhoudingen doorlopen, maar dat hoeft niet te betekenen dat het altijd op de voorgrond staat.
Maargoed dan blijven we wel erg hangen in een discussie over definities en dat is toch een stuk saaier dan de praktijk. Ongeacht hoe je iets noemt en welk label je er aan hangt
Dus heeft iemand nog wat leuks meegemaakt? Zodat ik nog een beetje kan meegenieten van mensen die wel een leven hebben
LEEUWENKONING
07-08-2021 om 12:21
Vavoom schreef op 07-08-2021 om 11:27:
Ik haak ff af, ik kan er helemaal niks mee als volwassenen gaan refereren naar andere volwassenen als kind of kat. Ik ben mij er echt wel van bewust dat een ieder zijn of haar kink heeft en ik probeer een ieder te respecteren maar hier ligt echt mijn grens.
Ik vind het een gevaarlijk spelletje wanneer er sprake is van 24/7 icm woorden als opvoeding, autoriteit etc.
Dat zijn mijn bewoordingen, mijn excuses. Ik ben geen voorstander van Engelse woorden in de Nederlandse taal. Ik had de termen kitten en little moeten gebruiken !
Tevens, jouw beschreven spel zijn mijn bewoordingen en werden ontkracht door Lollypopje. Voel je vooral vrij om te blijven !
Kletsen is niet mijn manier om BDSM te bediscussiëren.
Bedankt Lollypopje je visies !
SilverQuelea47
07-08-2021 om 12:30
Lollypopje schreef op 07-08-2021 om 11:39:
Nu ken ik ook voornamelijk 24/7 D/s constructies, maar niet elke 24/7 is dus een D/s, dat wilde ik slechts aangeven. Daarbij hangt het er ook vanaf wat je verstaat onder 24/7.
Voor mij betekent het dat de verhoudingen doorlopen, maar dat hoeft niet te betekenen dat het altijd op de voorgrond staat.
Maargoed dan blijven we wel erg hangen in een discussie over definities en dat is toch een stuk saaier dan de praktijk. Ongeacht hoe je iets noemt en welk label je er aan hangt
Dus heeft iemand nog wat leuks meegemaakt? Zodat ik nog een beetje kan meegenieten van mensen die wel een leven hebben
Mijn korset training gaat best goed.
Je zou mij in theorie een kat kunnen noemen. Geen kitten want ik ben altijd een volwassene. De gedachte dat mijn Dom mij opvoedt, vind ik ontzettend grappig maar daarvoor ben ik ook een relsub. Afgezien van een paar elementen uit petplay, vind ik mezelf daar niet tussen passen en geef ik de voorkeur aan D/(rel)s. Ook omdat het dan een stuk breder blijft.
Lollypopje
07-08-2021 om 12:43
@Leeuwenkoning graag gedaan.
Mocht je enkel zoeken naar discussies, dan zijn er volgens mij diverse groepen op fetlife, waar daar ruimte voor is.
Hier natuurlijk ook, maar dat is niet de kern van dit topic en daar kun je makkelijk een topic starten om over een specifiek onderwerp te discussieren, waar waarschijnlijk ook meer mensen op afkomen dan hier.
@Marquise ik kan me jou ook heel goed voorstellen als kat. Zo'n mooie statige. Een siamees ofzo
Leuk dat je corsettraining zo goed gaat
EnchantingChamois89
07-08-2021 om 13:58
@leeuwenkoning ik lees dat door @lollypopje je je stelling hebt aangepast! Fijn
Maar voor je beeldvorming zal ik m’n Dominant de volgende keer nadat hij m’n chippies en sapje naar de bank gebracht heeft, een lekker dekentje over me gelegd heeft, terwijl hij m’n voeten masseert na ‘t koken haarfijn herinneren aan zijn dominantie
Ik zie uit de woorden van @marquise ook een statige kat voor me! Ik moet trouwens nog sorrie tegen je zeggen! Dat andere topic is gesloten, maar ik had hem niet met een Primal mogen vergelijken! Je had helemaal gelijk
Rooss4
07-08-2021 om 14:03
Jammer trouwens (vind ik dan) dat dat topic gesloten is. De discussie an sich had best interessant kunnen zijn, los van de zeer dubieuze beweegredenen van de TO.
Rooss4
07-08-2021 om 14:15
Precies. En op een bepaalde manier zette het ook wel aan tot nadenken. Als de discussie gewoon respectvol gevoerd had kunnen worden was het nog best interessant geworden denk ik.
EnchantingChamois89
07-08-2021 om 14:22
Lollypopje schreef op 07-08-2021 om 14:01:
@Beertje volgens mij krijgt je Daddy dan een lachstuip... En jij ook
Nou en hoe! Ik krijg spontaan medelijden met hem
Ik sluit me dus bij je aan dat deze manier van discussiëren je veel meer leert! Ik ga helemaal niet goed op zware autoriteit en hij zit zo helemaal niet in elkaar
Ik ben geen sub, ik ben een little! En een little “opvoeden” als een sub uit ‘t boekje “Zoals het heurt in de bdsm” met die autoriteit, krijg je mishandelde meisjes van