Seksualiteit
er.is.maar.1.Pino
24-07-2021 om 19:52
BDSM - Deel 1 (gesloten)
Tadaaaa! Het eerste Viafora BDSM topic. Ik lees al een aantal keer dat er behoefte aan is maar niemand durft als eerste schaap de dam over lijkt het dus start deze grote blauwe vogel maar even een topic - met schaamteloos jatwerk van Lollypopje’s topic op Viva (want ik heb er zelf geen kennis of ervaring van). Veel plezier!
copy paste Lollypopje:
Wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
(…)
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
SilverQuelea47
05-08-2021 om 19:12
Nee, dat is absoluut niet te snel. Ik zou ook zelf niet wachten tot de volgende keer maar nu gelijk even appen.
Lollypopje
05-08-2021 om 19:18
Ik kan mij slechts aansluiten bij mijn voorgangers
Communicatie is bij bdsm heel belangrijk. Dat gaat niet enkel over grenzen, maar ook over wat jij nodig hebt. En als jij iets nodig hebt, is het nooit te vroeg om dat aan te geven.
EnchantingChamois89
05-08-2021 om 19:24
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 13:00:
[..]
Een talent dat ik heb ontwikkeld door jaren van muren bouwen
Ik kan het tempo echter alleen indammen. Ik kan het niet versnellen. Anders zou ik een stuk makkelijker in pijn kunnen zakken Maar daarvoor moet ik eerst een flink gevecht door met de pijn en mijzelf.
Bij bondage is het voor mij dus echt bewust op iets focussen. Als ik iets aandacht geef, dan heeft dat tot gevolg dat er voor het andere geen ruimte is. Wat waarschijnlijk juist ook weer de reden is dat ik moeilijk in pijn zak. Want dan gaat mijn aandacht in eerste instantie vooral naar hoe tyfus kut die pijn is
Als het gaat om mijn onderdanigheid, dan is dat echt dat muurtje. 20 jaar gehad, zonder er controle over te hebben. Nu die grotendeels weg is, kan ik er soms bewust iets achter plaatsen uit zelfbescherming. Al gebeurd het ook nog steeds wel onbewust. De onbewuste dingen zijn lastiger, daar moet ik meer moeite voor doen om er weer bij te komen, omdat ik die niet merk. De bewuste dingen kan ik makkelijker bij komen en er dus voor kiezen iemand bij die diepte te laten komen
Bewust op iets focussen dus, dat kan ik proberen!
Indammen zal helpen denk ik, dank je wel voor de tip! (Muren bouwen wordt hard aan gewerkt )
Lollypopje
05-08-2021 om 19:26
Beertjelief schreef op 05-08-2021 om 19:24:
[..]
Bewust op iets focussen dus, dat kan ik proberen!
Indammen zal helpen denk ik, dank je wel voor de tip! (Muren bouwen wordt hard aan gewerkt )
Maar dat laatste niet te veel, want als je er geen controle over hebt ben je zo 20 jaar bezig hem weer af te breken
Lollypopje
05-08-2021 om 20:03
👍
En schrijf gerust mee als je dat leuken fijn vind. Of val gewoon weer binnen als je iets wilt weten
febag
05-08-2021 om 20:06
Flower89 schreef op 05-08-2021 om 19:59:
oke bedankt dames.en heren Ga het aangeven. Laat zijn reactie weten.
Flower89
05-08-2021 om 20:07
febag schreef op 05-08-2021 om 20:06:
[..]
Sorry febag! En heer natuurlijk!
Lollypopje
05-08-2021 om 20:07
febag schreef op 05-08-2021 om 20:06:
[..]
Dat is toch gewoon een vrouw met een baard op je foto. Net als jij?
febag
05-08-2021 om 20:08
Flower89 schreef op 05-08-2021 om 20:07:
[..]
Sorry febag! En heer natuurlijk!
Dat is beter
er.is.maar.1.Pino
05-08-2021 om 21:26
hoi allemaal, ik ben dit topic ooit gestart uit goede bedoelingen (zie OP) en lees nu af en toe mee omdat ik het niet ken en wel wil proberen te begrijpen wat mensen erin kunnen vinden. Wat ik hier lees verbaasd me in positieve zin. Ik had persoonlijk nooit verwacht dat er zo’n zorg voor elkaar achter zit. Ergens misschien wel logisch, maar mijn lekenbrein dacht toch al gauw dat de ene persoon geen eigenwaarde had en gewoon graag volgt terwijl de andere graag overheerst en alleen aan zichzelf denkt. Maar eigenlijk hoor ik jullie allemaal zeggen “je moet goed je grenzen aangeven als sub”, “communiceren is belangrijk” en “een goede Dom zorgt voor zijn sub”. Het is dus totaal anders dan ik had gedacht. Ik vind dat wel verfrissend om te weten en om zo mijn eigen beeld bij te kunnen stellen. Dus dank voor jullie openheid.
Het enige wat ik niet snap is dat spacen waar het de laatste paar posts over gaat. Hoe moet ik dat zien, zit je dan in een soort droomwereld of zo?
Lollypopje
05-08-2021 om 21:34
@Pino wat mooi om te lezen dat dit topic jouw beeld over bdsm op een positieve wijze heeft veranderd. Daar wordt ik echt heel blij van
Hoe space wordt ervaren is heel persoonlijk en wat het precies veroorzaakt is ook niet geheel bekend. Zeer waarschijnlijk is het een combinatie van een geestelijke staat van zijn en de stofjes die je lichaam losmaakt tijdens een spel. Ik denk dat je, maar daar weet ik dan weer weinig van, kunt vergelijken met een runnershigh.
Bij mij is space vaak dat ik heerlijk in mijn eigen bubbel zit, waar alleen de D nog binnen kan komen. Ik voel me compleet rustig, kalm en gelukkig. Prikkels van buiten neem ik waar, maar komen niet echt binnen.
Eén keer heb ik zelfs zo diep gespacede dat het voelde alsof ik drugs op had. Toen lag ik met mijn ogen dicht en had het gevoel compleet tussen de werelden te zweven.
er.is.maar.1.Pino
05-08-2021 om 21:45
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 21:34:
@Pino wat mooi om te lezen dat dit topic jouw beeld over bdsm op een positieve wijze heeft veranderd. Daar wordt ik echt heel blij van
Hoe space wordt ervaren is heel persoonlijk en wat het precies veroorzaakt is ook niet geheel bekend. (…)
Oké dus als ik het goed begrijp dan heb je een soort onthechting van jezelf/gedachtes etc. en ben je eigenlijk even helemaal Zen. En dat bereik je dan via een route van pijn of bondage of wat je trigger/aanknopingspunt dan ook mogen zijn. Dus eigenlijk wordt je geest een soort van “bevrijd” doordat je in staat bent om je via dat aanknopingspunt (ik weet even de woorden niet te kiezen dus ik gebruik maar even het jouwe —> ) te kunnen spacen. Het klinkt haast als een soort hogere staat van bewustzijn of zo die yogi’s en zo ook proberen te bereiken. Goh, nooooit gedacht! Had het altijd aan seks gekoppeld, maar dat is dus ook al niet terecht. Nou, ik was weer lekker op planeet Aanname
Cygnus
05-08-2021 om 21:45
Het heet dopamine, en het is een lichaamseigen hormoon wat je aanmaakt als jouw beloningsgebied in de hersenen wordt geactiveerd. Het wordt ook wel het gelukshormoon genoemd. Het kan absoluut een groot effect hebben, ik denk inderdaad vergelijkbaar met drugs, al heb ik daar geen ervaringen mee. Maar het heeft niet de nadelen van drugs, hoewel sommige mensen er zeker aan verslaafd kunnen raken, die gaan bungy-jumpen bijvoorbeeld. Verder heeft het eigenlijk alleen maar positieve effecten. Mooi dus als je in zo’n space kunt komen.
Lollypopje
05-08-2021 om 21:51
er.is.maar.1.Pino schreef op 05-08-2021 om 21:45:
[..]
Oké dus als ik het goed begrijp dan heb je een soort onthechting van jezelf/gedachtes etc. en ben je eigenlijk even helemaal Zen. En dat bereik je dan via een route van pijn of bondage of wat je trigger/aanknopingspunt dan ook mogen zijn. Dus eigenlijk wordt je geest een soort van “bevrijd” doordat je in staat bent om je via dat aanknopingspunt (ik weet even de woorden niet te kiezen dus ik gebruik maar even het jouwe —> ) te kunnen spacen. Het klinkt haast als een soort hogere staat van bewustzijn of zo die yogi’s en zo ook proberen te bereiken. Goh, nooooit gedacht! Had het altijd aan seks gekoppeld, maar dat is dus ook al niet terecht. Nou, ik was weer lekker op planeet Aanname
Ja zoiets ongeveer
Overigens zijn er ook mensen voor wie bdsm seksueel is en die bijvoorbeeld geil worden van pijn of bondage of etc. En dat kan ook prima samen gaan met space.
Overigens is één van mijn opwindendste ervaringen wel seks toen ik spacede. Ik lag daar. Kon niks zeggen of bewegen. Echt een lappenpop. Ondertussen nog helemaal in mijn bubbel en toch meekrijgen wat er gebeurd. Dat soort ervaringen maakt het jammer dat ik niet vaak zo diep space