Seksualiteit
er.is.maar.1.Pino
24-07-2021 om 19:52
BDSM - Deel 1 (gesloten)
Tadaaaa! Het eerste Viafora BDSM topic. Ik lees al een aantal keer dat er behoefte aan is maar niemand durft als eerste schaap de dam over lijkt het dus start deze grote blauwe vogel maar even een topic - met schaamteloos jatwerk van Lollypopje’s topic op Viva (want ik heb er zelf geen kennis of ervaring van). Veel plezier!
copy paste Lollypopje:
Wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.
(…)
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die forummers in het verleden hebben aangedragen:
Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/
Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/
Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/
Submissive Guide
https://submissiveguide.com/
Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay
Lollypopje
05-08-2021 om 09:05
schreef op 05-08-2021 om 01:41:
[..]
Hoe doe je dat dan? Want ik weet dat dus zelf niet maar mijn toenmalige Domme en mijn partner vonden het onverantwoord om verder te spelen. Schijnt dat ik totaal niet aanspreekbaar was. Ik was dat stuk kwijt tot een hele tijd nadien en voelde me daarna prima eigenlijk.
Lijkt me best heftig om mee te maken, dat je daarna stukken kwijt bent.
Op pijn space ik vrij moeilijk. Komt misschien ook, omdat we heel hard spelen en ik eerst door hel moet om bij de beloning te komen Maar als het me lukt los te laten en één te worden met de pijn, ben ik vaak ook niet meer aanspreekbaar en ontspannen mijn spieren. Mijn speelmeneer geeft me dan vaak iets in de hand. Als ik dat laat vallen, weet hij dat ik op het punt ben. Soms gaat hij dan nog kort door en stopt daarna. Vaak duurt het dan ook echt even voordat ik weer kan praten, zelfs als ik mijn omgeving meekrijg. Hij houdt me dan vast of laat me onder zijn voeten liggen. Als hij vraagt hoe het gaat, knik ik zachtjes ten teken van goed, want meer lukt niet en dan is het ook goed voor hem.
Non verbaal worden hoeft bij de juiste persoon dus sowieso geen probleem te zijn.
Bondage zak ik makkelijker in en daarbij zorg ik dus dat ik in het begin nog aan sta. Mijn hersens staan op actief, zodat ik elk touw bewust kan voelen. Mijn focus licht dan niet op de fysieke sensatie, maar op de vraag of ze goed zitten. Zit de basis goed, dan laat ik de focus los.
Cygnus
05-08-2021 om 10:36
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 08:53:
[..]
Het lijkt me heel lastig als je het gevoel hebt dat je deze behoefte bij haar kwijt kunt. Ik lees echter niet dat je het ooit met haar hebt besproken. Enkel het voorbeeld van de boeien, waardoor jij lijkt aan te nemen dat ze er niet voor open staat. Dat zij het logisch vond dat zij ze omkreeg hoeft echter niet te betekenen dat zij niet openstaat voor hrt omdraaien er van.
Bedankt voor jouw reactie Lollypopje. Nee, mijn behoefte hebben we nooit echt besproken, maar ze is wel erg expliciet geweest over haar desinteresse in welke vorm van BDSM dan ook. Het is dus niet zomaar een aanname.
Lollypopje
05-08-2021 om 10:38
Cygnus schreef op 05-08-2021 om 10:36:
[..]
Bedankt voor jouw reactie Lollypopje. Nee, mijn behoefte hebben we nooit echt besproken, maar ze is wel erg expliciet geweest over haar desinteresse in welke vorm van BDSM dan ook. Het is dus niet zomaar een aanname.
Bedankt voor je antwoord. Dat werd me niet duidelijk uit je eerste post. Lijkt me een heel lastige situatie.
Heb je er vrede mee?
EnchantingChamois89
05-08-2021 om 12:26
Cygnus schreef op 05-08-2021 om 10:36:
[..]
Lijkt me ook heel lastig
Heeft ze wel een goed beeld bij bdsm?
EnchantingChamois89
05-08-2021 om 12:36
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 09:05:
Bondage zak ik makkelijker in en daarbij zorg ik dus dat ik in het begin nog aan sta. Mijn hersens staan op actief, zodat ik elk touw bewust kan voelen. Mijn focus licht dan niet op de fysieke sensatie, maar op de vraag of ze goed zitten. Zit de basis goed, dan laat ik de focus los.
Dat klinkt zo bewust! Net als @klene denk ik ook “hoe?”
Want ik raak op momenten ook nog volledig de controle kwijt
Bij jou klinkt ‘t alsof je heel bewust steeds een stapje toe laat op jouw tempo
Lukt dat je altijd zo bewust?
febag
05-08-2021 om 12:45
@Cygnus
Misschien kom je verder als je gewoon aangeeft waar je zin in hebt, zonder direct het label BDSM te gebruiken. Je zou kunnen aangeven dat je ook eens nieuwsgierig bent naar de boeien. Dat lijkt me een vrij drempelloze instap.
Wat betreft drammende Doms: die zijn gewoon onzeker. Een zekere Dom houdt rekening met z'n partner.
EnchantingChamois89
05-08-2021 om 12:53
schreef op 03-08-2021 om 02:10:
[..]
De relatie is 2 jaar oud maar daadwerkelijk op BDSM gebied iets samen gedaan hebben we maar weinig. Het is een gecompliceerde situatie.
[..]
Ik heb dat een tijdje gehad met een vorige meester. Niet zover als bij jou maar het verzorgde, veilige, beschermde gevoel herinner ik me nog goed. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het voor jou werkt. Als het leven ingewikkeld is, kan een goede daddy een zegen zijn.
[..]
In het dagelijks leven hou ik erg van roze, glitters en fluffy dingen. Maar in de sm juist niet. Niet in spullen en niet in handelingen. Ik word bijvoorbeeld helemaal gek van zo'n streelveer en heb ooit eens met kippevel en afgrijzen naar een sub zitten te kijken die behandeld werd met een zachte, fluffy handschoen. Geef mij maar een cane 😜
Ik heb je een beetje gevolgd in ‘t andere topic heb je voldoende ruimte om je verhaal kwijt te kunnen?
Je subspace ervaringen herken ik wel! Ik kan ook delen hebben die verdwijnen als we heel diep gaan
Heb je daar weleens iets van angst bij gevoeld? En dan geen goede angst die je verwacht?
Oh en, DANK JE WEL! Eindelijk iemand die m’n marteling begrijpt Maar we blijven lachen en lachen en lachen tot ... aan toe!
Maar nooit een cane hier hoor! Veel te stoer
Lollypopje
05-08-2021 om 13:00
Beertjelief schreef op 05-08-2021 om 12:36:
[..]
Dat klinkt zo bewust! Net als @klene denk ik ook “hoe?”
Want ik raak op momenten ook nog volledig de controle kwijtBij jou klinkt ‘t alsof je heel bewust steeds een stapje toe laat op jouw tempo
Lukt dat je altijd zo bewust?
Een talent dat ik heb ontwikkeld door jaren van muren bouwen
Ik kan het tempo echter alleen indammen. Ik kan het niet versnellen. Anders zou ik een stuk makkelijker in pijn kunnen zakken Maar daarvoor moet ik eerst een flink gevecht door met de pijn en mijzelf.
Bij bondage is het voor mij dus echt bewust op iets focussen. Als ik iets aandacht geef, dan heeft dat tot gevolg dat er voor het andere geen ruimte is. Wat waarschijnlijk juist ook weer de reden is dat ik moeilijk in pijn zak. Want dan gaat mijn aandacht in eerste instantie vooral naar hoe tyfus kut die pijn is
Als het gaat om mijn onderdanigheid, dan is dat echt dat muurtje. 20 jaar gehad, zonder er controle over te hebben. Nu die grotendeels weg is, kan ik er soms bewust iets achter plaatsen uit zelfbescherming. Al gebeurd het ook nog steeds wel onbewust. De onbewuste dingen zijn lastiger, daar moet ik meer moeite voor doen om er weer bij te komen, omdat ik die niet merk. De bewuste dingen kan ik makkelijker bij komen en er dus voor kiezen iemand bij die diepte te laten komen
Cygnus
05-08-2021 om 13:16
Lollypopje schreef op 05-08-2021 om 10:38:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Dat werd me niet duidelijk uit je eerste post. Lijkt me een heel lastige situatie.
Heb je er vrede mee?
Ja, maar dat betekent niet dat de behoefte weg is…
Lollypopje
05-08-2021 om 13:17
Cygnus schreef op 05-08-2021 om 13:16:
[..]
Ja, maar dat betekent niet dat de behoefte weg is…
Dat snap ik. Als het echt in je zit, gaat het niet over.
Flower89
05-08-2021 om 18:51
mag ik hier wat vragen?
Hoe zit het met aftercare na een (begin) sessie bdsm? Vandaag een eerste (opzich goede) ervaring gehad (later meer) maar ik moest om een bepaalde tijd weg, uiteindelijk gelukt maar geen tijd voor nazorg en op de app is het ook stil tot nu. Merk dat ik dit lastig vind... tips?
Flower89
05-08-2021 om 18:56
febag schreef op 05-08-2021 om 18:53:
Vertel het op de app aan de ander.
Direct? Is dat niet te snel?
Heb totaal geen ervaring hoor dus vandaar mijn vraag hier.
Maar had ergens verwacht dat er nog wel een appje was geweest nadien met ben je oke?
Maar zal het ter sprake brengen de volgende keer....
EnchantingChamois89
05-08-2021 om 19:01
Flower89 schreef op 05-08-2021 om 18:56:
[..]
Direct? Is dat niet te snel?
Heb totaal geen ervaring hoor dus vandaar mijn vraag hier.
Maar had ergens verwacht dat er nog wel een appje was geweest nadien met ben je oke?
Maar zal het ter sprake brengen de volgende keer....
Ben jij de sub geweest? Voor aftercare is ‘t nooit te snel!
Als jij die behoefte na een sessie voelt, gelijk contact opnemen! Een goede dom zal naar je luisteren, of aangeven dat hij er op terugkomt (als hij heel, heel, heel druk is)