Relaties Relaties

Relaties

Wensen voor verjaardag

Vragen jullie aan jullie partner was ze willen hebben voor hun verjaardag en vraagt je partner het ook aan jou? Ik vraag het een paar weken voor de verjaardag van mijn man wel aan hem, maar andersom gebeurt het nooit. Over een week ben ik jarig en hij heeft nog niets gevraagd.


Ik ben blij met zo veel dingen dat ik nooit een verlanglijstje hoef te verzinnen, maar mijn man is nogal specifiek in zijn wensen en hobby's. Soms heb ik zelf iets bedacht voor hem, maar vaker moet hij toch echt aangeven wat hij graag zou krijgen. 

nee ik vraag dat niet want ik weet zelf wat hij wil of nodig heeft of leuk vindt. Als ik het toch vraag is de kans groot dat hij zegt weet ik niet of een helikopter of iets anders doms als antwoord.. ik heb een lijstje met ideeën. Ik ben wat vergeetachtig dus ik houd die dingen bij. Ik geef liever een ervaring samen, een avondje weg of iets persoonlijks zoals een gegraveerde armband, of bedrukte zakdoek maar soms ook een overhemd als ik zie dat het nodig is. 

Anouk1234 schreef op 16-06-2024 om 13:07:

Ik wacht ook nog af of hij gaat komen met wat ik graag wil. Heb namelijk al een tijdje geleden laten vallen wat ik wil. Maar aangezien ik altijd zelf mijn verjaardagscadeau bestel, verwacht ik niet dat hij het nu koopt.

Waarom bestel jij je eigen verjaardagscadeau?

Dan is het toch geen verrassing meer? Klinkt niet heel liefdevol als je het zelf moet regelen. 

Mijn man en ik vragen niet aan elkaar wat we willen hebben voor onze verjaardag. Als we iets willen hebben dan zeggen we het wel, vaak niet specifiek voor de verjaardag maar je spreekt het wel uit als je graag iets zou willen hebben dus tegen de tijd dat het zo ver is dan weet je vaak wel iets te geven en anders verrassen we elkaar met een etentje, kaartjes ergens voor of een zelf bedacht cadeau wat soms wel in re smaak valt en soms niet.

Moederkareltje schreef op 16-06-2024 om 13:15:

nee ik vraag dat niet want ik weet zelf wat hij wil of nodig heeft of leuk vindt. Als ik het toch vraag is de kans groot dat hij zegt weet ik niet of een helikopter of iets anders doms als antwoord.. ik heb een lijstje met ideeën. Ik ben wat vergeetachtig dus ik houd die dingen bij. Ik geef liever een ervaring samen, een avondje weg of iets persoonlijks zoals een gegraveerde armband, of bedrukte zakdoek maar soms ook een overhemd als ik zie dat het nodig is.

Een bedrukte zakdoek? Ik denk dat ik buiten wordt gezet als ik daarmee aan kom  en iets praktisch als een overhemd zou ik ook nooit geven eigenlijk. Een kado moet ook wel iets leuks hebben. Iets zijn wat je eigenlijk te duur vind, maar wel graag wil hebben. Dat zijn de dingen die ik dan voor hem koop. Geen kleding ofzo.

watertoren schreef op 16-06-2024 om 11:38:

 Wij gaven elkaar ook vaak een belevenis cadeau zoals kaarten voor een concert.

Ja dat doen wij ook. Weekend weg, bierproeverij, dag dierentuin, uit eten etc.

Voor mijn verjaardag ( die was vorige week) heeft man bedacht dat we ergens gaan lunchen bij alpaca's nadat ik laatst iets zei dat een collega met die beesten was gaan wandelen.


Tuinfluiter schreef op 16-06-2024 om 12:02:


Als je zelf iets weet wat je graag wilt krijgen van je man kun je dat ook gewoon zeggen. 

En dat ja.

BlairW schreef op 16-06-2024 om 13:53:

[..]

Een bedrukte zakdoek? Ik denk dat ik buiten wordt gezet als ik daarmee aan kom en iets praktisch als een overhemd zou ik ook nooit geven eigenlijk. Een kado moet ook wel iets leuks hebben. Iets zijn wat je eigenlijk te duur vind, maar wel graag wil hebben. Dat zijn de dingen die ik dan voor hem koop. Geen kleding ofzo.

Ik combineer het dan een bedrukte zakdoek en iets van een overhemd of sokken. Ik vind dat juist heel romantisch een gepersonaliseerd cadeau al is het een zakdoek. De tekst erop is liefde en elke keer als die hem in zijn zak heeft heeft hij een stukje liefde bij zich. Het gaat hier om de intentie en het gebaar. Ik heb weinig geld en vanuit huis ook nooit gehad. Dus dure cadeaus zitten er sowieso niet in. Man waardeert de zakdoek gelukkig wel. 

Anouk1234 schreef op 16-06-2024 om 13:07:

Ik wacht ook nog af of hij gaat komen met wat ik graag wil. Heb namelijk al een tijdje geleden laten vallen wat ik wil. Maar aangezien ik altijd zelf mijn verjaardagscadeau bestel, verwacht ik niet dat hij het nu koopt.

Als je niet gelukkig bent met hoe het nu gaat zou ik dat op een rustige manier aankaarten. Hopen op iets wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren levert alleen maar een teleurstelling op.

Ik houd voor mijzelf het gehele jaar een verlanglijstje bij. Dus man kan vanuit dit lijstje de cadeaus kiezen. Omgekeerd ook. Ik zet er vrij veel op, dus het is altijd een leuke verrassing wat ik krijg. 

Ik vind het prettig zo. We houden niet van verspilling, dus elkaar cadeaus geven waar we niks mee doen gebeurt niet. Daarnaast belast je elkaar ook niet met iets voor de ander moeten bedenken. Dat is gewoon lastig als je eigenlijk alles al hebt. 

Zelf mijn cadeaus bestellen vind ik dan weer niks. Je kunt wel een beetje moeite doen voor elkaar. Maar gewoon maar afwachten tot er iets gevraagd wordt vind ik ook niet zo handig. Inmiddels weet je wel denk ik dat jouw man weinig of niets onderneemt. Dan kun je dit toch beter voor zijn met een lijstje waar hij uit kan kiezen?

Moederkareltje schreef op 16-06-2024 om 14:01:

[..]

Ik combineer het dan een bedrukte zakdoek en iets van een overhemd of sokken. Ik vind dat juist heel romantisch een gepersonaliseerd cadeau al is het een zakdoek. De tekst erop is liefde en elke keer als die hem in zijn zak heeft heeft hij een stukje liefde bij zich. Het gaat hier om de intentie en het gebaar. Ik heb weinig geld en vanuit huis ook nooit gehad. Dus dure cadeaus zitten er sowieso niet in. Man waardeert de zakdoek gelukkig wel.

Te duur om zelf aan te schaffen wil natuurlijk niet zeggen dat het meteen een heel duur kado is. Ik vind een bepaalde set van Lego leuk, maar die is €30,- en heb ik nog niet aangeschaft omdat ik dat nu te duur vind. Maar een zakdoek vind ik sowieso viezig, zo’n vastgekoekt ding met snot in je broekzak  

Soms vragen we het aan elkaar, soms weten we zelf wel wat. We geven elkaar door het jaar heen ook wel hints, en als ik iets tegenkom dan koop ik dat alvast of ik noteer het voor later.

Als hij vraagt wat ik wil hebben zijn het vaak hobbyspullen die ik zelf eigenlijk net te duur vind. Maar hobbyspullen zeg ik altijd wel heel specifiek. Want als het precies dat gereedschapje moet zijn is het zonde als hij net het verkeerde koopt.

BlairW schreef op 16-06-2024 om 14:40:

[..]

Te duur om zelf aan te schaffen wil natuurlijk niet zeggen dat het meteen een heel duur kado is. Ik vind een bepaalde set van Lego leuk, maar die is €30,- en heb ik nog niet aangeschaft omdat ik dat nu te duur vind. Maar een zakdoek vind ik sowieso viezig, zo’n vastgekoekt ding met snot in je broekzak

BlairW; het maakt toch niet uit wat jij van die cadeaus vindt? Je klinkt nogal denigrerend richting de reacties van MoederKareltje, ben je je daarvan bewust? Ze geeft aan waarom zij en haar partner zo'n cadeautje waarderen, dat kun je toch ook zien als liefdevol richting elkaar?

Apiejapie schreef op 16-06-2024 om 15:10:

[..]

BlairW; het maakt toch niet uit wat jij van die cadeaus vindt? Je klinkt nogal denigrerend richting de reacties van MoederKareltje, ben je je daarvan bewust? Ze geeft aan waarom zij en haar partner zo'n cadeautje waarderen, dat kun je toch ook zien als liefdevol richting elkaar?

En daar mag ik gewoon op reageren toch? Prima als iemand er blij mee is. Wij geven elkaar wat anders en dat lijkt me ook gewoon prima. Dit is een forum en daar worden meningen uitgewisseld. Daar is het een forum voor toch? Maar prima hoor als we hier alleen maar oh’s en ah’s mogen uitwisselen over kado-ideeën. Dan ga ik wel lekker een forum opzoeken waar dus gewoon wel meningen mogen worden uitgewisseld ipv alleen maar jubelen bij reacties.

Hier geen partner maar wel kinderen. Ik moet altijd goed nadenken wat ik voor mijn verjaardag wil want als ik iets echt nodig heb dan koop ik dat gewoon zelf. Mocht mij iets te binnen schieten wat ik graag wil hebben maar er is geen haast bij dan zet ik dat in mijn agenda bij mijn verjaardag. 
Kinderen vragen altijd wat ik zou willen krijgen en dat doe ik andersom bij hun ook. Het is meer een aardigheidje, de gedachte die telt, er gaan geen grote bedragen mee gemoeid. 

Wel ga ik om die tijd altijd met de hele club uit eten, op mijn kosten, gewoon omdat ik het gezellig vind om iedereen bij elkaar te hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.