Relaties Relaties

Relaties

Wat zou jij hiervan vinden

Peiling

Wat denk je
75 stemmen
52%
21%
12%
15%

Ligt er echt aan of het iemand is waarmee ik het gesprek wil voortzetten. En wat voor soort bezoek het gaat worden.

PS: als er echt een vraag in het briefje staat dan reageer ik.

Het ligt maar net aan de indruk die ik van je kreeg in de bieb. Ergens vind ik het toch wel een beetje gek 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

05-10-2023 om 08:48

redbulletje schreef op 04-10-2023 om 22:50:

Vriendschappelijk wegens gedeelde interesse of potentiële liefdeskandiaat?

Ik zou eerder geneigd zijn op een vriendschappelijk berichtje in te gaan dan eentje waarbij ik de indruk heb dat iemand een balletje opgooit voor meer.

Ik redeneer juist omgekeerd.

Bij een potentiele liefdeskandidaat, zou ik een briefje wel lief, flirtig en ook spannend vinden. En dat zou ik super-leuk vinden en wellicht reageren.

Bij een vriendschappelijke intensie, zouden mijn wenkbrauwen fronsen: "Waarom heeft ze ter plekke niet voorgesteld om een keertje koffie te doen en/of mijn telefoonnummer gevraagd?" Weird.  En ik zou waarschijnlijk niet reageren.

Bij liefdes-perikelen zou ik me in kunnen denken dat je dat zo 1-2-3 het telefoonnummer niet durft te vragen of het je later pas beseft dat je wel een romance wilt... en daarom een kaartje stuurt.

Weird, maar niet creepy.

Gatekeeper schreef op 04-10-2023 om 21:14:

[..]

Nou die liggen nu in echtscheiding. Vrouw denkt gelijk dat briefje voor man bestemd was

Dit dacht ik ook. Als het maar duidelijk was dat het voor vrouw was.

Moederkareltje schreef op 05-10-2023 om 08:48:

[..]

Dit dacht ik ook. Als het maar duidelijk was dat het voor vrouw was.

Lijkt mij duidelijk, tenzij zij die man óók heeft gesproken in de bieb. In dit geval dus duidelijk dat het briefje voor die vrouw was.

Madamecannibale schreef op 04-10-2023 om 18:15:

[..]

“Ik weet waar je woont en ik heb een motorzaag”.

Nee iets in de trant van “Ik zag je in de bieb, we hadden een leuk gesprek. Vind je het gezellig om een keer af te spreken”.

Als je dit hebt opgeschreven, dan zou ik denken dat je op date wilt (romantisch gezien).

Aldus een niet-hetero-vrouw.

Boarn schreef op 06-10-2023 om 22:02:

[..]

Als je dit hebt opgeschreven, dan zou ik denken dat je op date wilt (romantisch gezien).

Aldus een niet-hetero-vrouw.

Dan kan ze beter iets doen van: Hoi ik ben Truus van de bieb, ik *insert gezamenlijke interesse* daar en daar, zin om een keer samen te gaan? 

Madamecannibale

Madamecannibale

08-10-2023 om 09:07 Topicstarter

Boarn schreef op 06-10-2023 om 22:02:

[..]

Als je dit hebt opgeschreven, dan zou ik denken dat je op date wilt (romantisch gezien).

Aldus een niet-hetero-vrouw.

Ok, ik had mij niet ingebeeld dat het ook zo opgevat kon worden. We hadden het juist over ons gezin op een positieve manier. Ik had niet het idee dat er enige spanning was. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

08-10-2023 om 20:13

Madamecannibale schreef op 08-10-2023 om 09:07:

Ok, ik had mij niet ingebeeld dat het ook zo opgevat kon worden. We hadden het juist over ons gezin op een positieve manier. Ik had niet het idee dat er enige spanning was.

Maar waarom dan een kaartje en niet in de bieb iets afgesproken om samen te gaan doen? 

Madamecannibale

Madamecannibale

08-10-2023 om 20:24 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 08-10-2023 om 20:13:

[..]

Maar waarom dan een kaartje en niet in de bieb iets afgesproken om samen te gaan doen?

Dat kon niet op dat moment.

Gesprek ging ongeveer zo. We staan bij het schap over fotografie.

Onbekende mevrouw: Hey ken ik jou niet van die fotografie workshop laatst?

Ik: Ja, wat toevallig om je nu weer tegen te komen.

Gesprek van ongeveer 20 minuten. Dochter van onbekende vrouw zegt “mama, hoef ik niet naar zwemles vandaag?”. Onbekende vrouw schrikt duidelijk, kijkt op horloge. Verontschuldigd zich, vertelt dat ze in het grote blauwe huis tegenover de bibliotheek woont en zegt dat ze hoopt dat we elkaar binnenkort weer tegen komen in de bibliotheek en rent de bibliotheek uit met kind.

Uiteraard heb ik de details in het verhaal wat veranderd.

Nou dan kun je idd makkelijk een kaartje met je telefoonnummer in de bus doen en vragen of ze zin heeft om een keer samen te gaan fotograferen.

Madamecannibale

Madamecannibale

08-10-2023 om 20:33 Topicstarter

redbulletje schreef op 08-10-2023 om 20:29:

Nou dan kun je idd makkelijk een kaartje met je telefoonnummer in de bus doen en vragen of ze zin heeft om een keer samen te gaan fotograferen.

Ja dat heb ik een tijd geleden gedaan maar nooit iets gehoord. Kan natuurlijk dat iemand druk is, geen behoefte heeft aan contact, het niet uitkomt, ik het gesprek als leuker heb ervaren dan zij. Maar ik hoop niet dat het anders over komt dan bedoelt.

Madamecannibale schreef op 08-10-2023 om 20:33:

[..]

Ja dat heb ik een tijd geleden gedaan maar nooit iets gehoord. Kan natuurlijk dat iemand druk is, geen behoefte heeft aan contact, het niet uitkomt, ik het gesprek als leuker heb ervaren dan zij. Maar ik hoop niet dat het anders over komt dan bedoelt.

Of misschien heeft het tussen de folders gezeten en is het per ongeluk weggegooid. 

Madamecannibale schreef op 08-10-2023 om 20:33:

[..]

Ja dat heb ik een tijd geleden gedaan maar nooit iets gehoord. Kan natuurlijk dat iemand druk is, geen behoefte heeft aan contact, het niet uitkomt, ik het gesprek als leuker heb ervaren dan zij. Maar ik hoop niet dat het anders over komt dan bedoelt.

Ach, je zult het nooit weten. Ik zou het laten rusten. Je hebt je best gedaan, een volgende spontane ontmoeting zou ik ook niet uit de weg gaan. Je hebt niets verkeerds gedaan en er kunnen 100 redenen zijn waarom ze niet heeft gereageerd, waarvan de meeste vermoedelijk niets met jou te maken hebben. 

Ik zou niet nog een poging ondernemen. Geen antwoord is in dit geval ook een antwoord, zou ik denken. 

TO, ik heb ook ooit een briefje bij iemand achter gelaten, met een aanbod voor vriendschap. Dus ikzelf zie er niks geks in.
Een aantal mensen waar ik toen mee omging (geen vrienden) vonden het heel raar en ongepast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.