Relaties Relaties

Relaties

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 06:15

Vragen over daten.

Ik heb niet jouw posts in de gaten gehouden dus daar kan ik niet over meepraten. Maar dit laatste was alsof je een biologieles aan kleuters geeft. 

Veel mensen vinden het niet prettig op één lijn gezet te worden met andere diersoorten.
Het lijkt biologisch juist maar het laat (wederom) zien dat je vrouwen niet als individu ziet. Niet handig als je last hebt van je vrijgezellenbestaan 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

14-08-2021 om 21:56

Ik gebruikte dat woord vrouwtjesmensen ter onderscheiding van vrouwtjesorka's. Als losstaand woord zou ik het natuurlijk niet gebruiken.

zolang je relaties als biologisch fenomeen benadert zul je er weinig succes mee hebben

BeertjeColargol schreef op 14-08-2021 om 21:49:

[..]

Kun je misschien uitleggen wat er zo walgelijk was aan mijn reactie? Misschien kan ik daar wat van leren.

[..]

Zie mijn vorige reactie. Ik heb het toch ook over vrouwtjesorka's.

Bij ontzettend veel dingen die ik van je lees, niet alleen in dit topic, bespeur ik iets wat me doet denken aan autisme spectrum. Heeft iemand je dit al eens eerder verteld? Het zou een en ander kunnen verklaren.

Mlah! schreef op 14-08-2021 om 21:58:

[..]

Bij ontzettend veel dingen die ik van je lees, niet alleen in dit topic, bespeur ik iets wat me doet denken aan autisme spectrum. Heeft iemand je dit al eens eerder verteld? Het zou een en ander kunnen verklaren.

In dat geval is het wel een wandelend cliché en wil ik als autist graag melden dat we niet allemaal zo zijn

Lollypopje schreef op 14-08-2021 om 22:01:

[..]

In dat geval is het wel een wandelend cliché en wil ik als autist graag melden dat we niet allemaal zo zijn

Dat weet ik. Heb het zelf ook wel eens naar mijn hoofd geslingerd gekregen, of ik geen autist was. Ben ik niet, geloof ik 😁, maar mijn bedrading is ook niet standaard.

Het zit hem in bij BC vooral in het opzoeken in de Van Dale, de orka, etc

Lollypopje & Mlah!, idd genoeg mensen met een diagnose in het autistische spectrum die fijngevoelig genoeg zijn om te begrijpen waar het hier de mist in gaan. Dat hoeft niet aan een etiketje te liggen, sommige mensen hebben gewoon een bijzondere gedachtegang.

BeertjeColargol schreef op 14-08-2021 om 21:56:

Ik gebruikte dat woord vrouwtjesmensen ter onderscheiding van vrouwtjesorka's. Als losstaand woord zou ik het natuurlijk niet gebruiken.

Je wil dat vrouwen eerder in de menopauze komen, omdat het jou beter zou uitkomen tijdens het neuken. Voor de rest mag ze geen seks met anderen hebben, omdat je bang bent voor soa's en je het bij voorkeur zonder condoom wil doen. Ik hoor alleen maar ikke, ikke, ikke. 

Vrouwen zijn mensen met eigen ideeën, voorkeuren en behoeften. Niet alles draait om jou en hoe het jou het beste uitkomt. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

14-08-2021 om 22:20

blauwevrouw schreef op 14-08-2021 om 21:56:

Veel mensen vinden het niet prettig op één lijn gezet te worden met andere diersoorten.
Het lijkt biologisch juist maar het laat (wederom) zien dat je vrouwen niet als individu ziet. Niet handig als je last hebt van je vrijgezellenbestaan

Die mensen hebben dan pech gehad. Ik zie niet in waarom de mens boven de dieren zou staan en waarom de mens meer respect zou verdienen dan andere diersoorten.

Natuurlijk zijn er verschillen tussen de mens en andere diersoorten, maar op het gebied van lichaamsfuncties is de mens gewoon een dier en is er niets bijzonders aan de mens.

Ik zie vrouwen wel degelijk als individu, en iedere vrouw is uiteraard weer anders. Maar ze hebben wel gemeenschappelijk dat ze bijna allemaal rond 50 jaar door de menopauze gaan.

blauwevrouw schreef op 14-08-2021 om 21:57:

zolang je relaties als biologisch fenomeen benadert zul je er weinig succes mee hebben

Als ik lees hoe vaak het woord "chemie" valt in verband met relaties, dan begrijp ik dat ik relaties eerder als chemisch fenomeen moet benaderen.

Spijker op z’n kop julali.

BeertjeColargol: Zo lang je op zoek blijft naar ‘een vrouw, wat voor een maakt me niet uit als ze maar seks met me wil’ knapt zo ongeveer iedere vrouw op je af.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

14-08-2021 om 22:23

Mlah! schreef op 14-08-2021 om 21:58:

[..]

Ik loop er niet mee te koop, maar nu je ernaar vraagt ga ik er ook gewoon eerlijk op antwoorden dat ik inderdaad een diagnose in het autisme spectrum heb gehad.

BeertjeColargol schreef op 14-08-2021 om 22:20:

[..]

Natuurlijk zijn er verschillen tussen de mens en andere diersoorten, maar op het gebied van lichaamsfuncties is de mens gewoon een dier en is er niets bijzonders aan de mens.

[..]

Wil je een relatie met een verzameling lichaamsfuncties of met een persoon? Alles wat ik van jou lees duidt op dat eerste. En dat is dus die afknapper waar ik op doelde.

En nu ga ik weer even appen met mijn leukste tindermatch tot nu toe. Een man van 51.
Bij onze eerste date hebben we op een terras gezeten voor een drankje. Daar heb ik de eerste biertjes betaald, hij de tweede. We hebben gepraat over ons leven en relaties tot nu toe, over werk, woonsituatie, vrienden, hobby’s/sport. En gelachen ook.
Er komt zeker een tweede date. En hopelijk volgt er meer, want we vinden elkaar tot nu toe leuk.

BeertjeColargol schreef op 14-08-2021 om 22:20:

[..]

Als ik lees hoe vaak het woord "chemie" valt in verband met relaties, dan begrijp ik dat ik relaties eerder als chemisch fenomeen moet benaderen.

1-1 mooie tegenreactie. 

Ik heb de indruk dat er nu wel veel  geconcludeerd wordt hoe hij erover denkt. Iemand kan het ook net wat onhandig verwoorden. Volgens mij vergelijkt hij de volledige mensheid met het dierenrijk en niet alleen de vrouwelijke versie ervan. 

We zijn wel een diersoort maar we hebben wel een héél andere ontwikkeling doorgemaakt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.