Relaties Relaties

Relaties

Twijfel beginnende relatie


Je komt niet over als iemand met bindingsangst. Je komt behoorlijk redelijk en logisch over in je bericht. Ik zou mezelf dat ook niet aan (laten) praten. 
Een fijne relatie gun ik je ook. Maar als hij om zoiets al huilend aan de telefoon zit, dan is het niet de stabiele gezellige wederhelft waar jij behoefte aan hebt. 
Op een bepaald moment heb je simpelweg geen behoefte aan drama in je leven. En deze man is een dramaqueen. 

Ninoea schreef op 25-09-2024 om 16:49:

Je komt niet over als iemand met bindingsangst. Je komt behoorlijk redelijk en logisch over in je bericht. Ik zou mezelf dat ook niet aan (laten) praten.
Een fijne relatie gun ik je ook. Maar als hij om zoiets al huilend aan de telefoon zit, dan is het niet de stabiele gezellige wederhelft waar jij behoefte aan hebt.
Op een bepaald moment heb je simpelweg geen behoefte aan drama in je leven. En deze man is een dramaqueen.

Dat lees ik ook in de post. Deze man heeft in mijn ogen een doseringsprobleem en is niet matuur genoeg.

Moederkareltje schreef op 25-09-2024 om 13:13:

weet je zelf wel hoevaak je iemand wil zien als je een relatie hebt en wat je daarvan verwacht?
Het klinkt of hij al denkt een relatie te hebben en deze wil praktiseren in zijn eindbeeld. Wat is jouw eindbeeld? Begin daar eens mee om die helder te krijgen en dat voor te leggen als je iemand date. Anders is het zonde van je tijd als dat niet matcht. Hem afhankelijk en manipulatief etc noemen zoals sommigen vind ik onzin. Hij heeft een ander beeld van een relatie voor ogen, klaar Misschien wil hij wel samenwonen en is dat zijn eindbeeld, snap wel dat dit, wat jij hem biedt nu, hem dan ongelukkig of verdrietig maakt

Ik vind dit heel goed uitgelegd. Ik kan me voorstellen dat jullie eindbeelden, zoals moederkareltje zegt, niet bij elkaar passen. Waarbij hij noch jij fout is. Er zijn genoeg mensen te vinden die het liefst zsm samenwonen en vanaf dan elk weekend samen hand in hand door het leven gaan. Maar dat moet wel bij je passen. Het klinkt nu alsof hij zo'n man is die daar heel blij van wordt en doodongelukkig als jij dat verlangen niet deelt. Maar andersom deelt hij ook niet jouw verlangen, waardoor jij het liefst nog harder uit contact gaat. Jullie behoeftes passen niet en ik denk ook niet dat dit gaat passen. Door dat eindbeeld gesprek ga je dat helder krijgen. En geef daar tevens een tijdframe aan. Misschien zie je jezelf wel ooit samenwonen, maar pas na minimaal 2 jaar. Of als er geen thuiswonende kinderen meer zijn. Denk dus goed na wat je voor jezelf voor ogen heb. Wel zo eerlijk naar allebei.

twijfelaar27

twijfelaar27

25-09-2024 om 23:37 Topicstarter

Lieve allemaal ,

Super bedankt voor jullie reacties, meningen en ervaringen!! Dit helpt mij heel veel. Fijn om te lezen dat ik op mijn intuitie / onderbuikgevoel kan en mag vertrouwen.
Na mijn vorige relatie heb ik mezelf beloofd zuinig te zijn op mezelf en alleen nog maar een man in mijn / ons leven toe te laten die een fijne en positieve aanvulling is. Ik moet zeggen dat het begin echt heel fijn en veelbelovend was, maar vooral in de laatste weken merkte ik al een stijgende aanhankelijkheid. Was nog niet van een alarmerend niveau voor mij, maar nu wel... Vandaar dus toch die innerlijke rem, daar mag ik dus op vertrouwen. Alles in mij zegt dat dit niet prettig voelt.
Ik had echt wel een verliefdheid naar hem toe hoor, ik vond hem echt heel erg leuk. Maar nu dit speelt merkte ik al dat ik ipv uitkijken naar de volgende ontmoeting het meer een soort van tegenop zien wordt. Dat gevoel heeft redelijk plotsklaps een u-turn gemaakt.
Een aantal van jullie vroegen naar de ontmoeting met de kinderen. Het klopt dat dat meer zijn idee was dan die van mij. Dit had van mij nog best een tijdje mogen duren. Eerst elkaar verder leren kennen. Ik heb daar toch mee ingestemd omdat mijn dochter wel weet dat ik iemand heb ontmoet. Ze merkte dat ik wel eens zat te bellen en werd nieuwsgierig en dan wil ik ook niet tegen haar liegen. De rest van mijn dateleven hield ik uiteraard voor mezelf, maar als je iemand ontmoet waarbij je denkt dat er echt potentie in zit en ze merkt dat, mag ik dat best vertellen vind ik. Met iemand ontmoeten is niks mis. Ze gaf aan nieuwsgierig te zijn, dus vandaar dat ik toch heb ingestemd met een korte en luchtige ontmoeting. Met deze recente ontwikkeling had ik daar natuurlijk niet voor gekozen...
Ik zie de dingen een stuk helderder nu en ga binnenkort een slecht-nieuws-gesprek aan. Ik geloof wel dat we hetzelfde 'einddoel' hebben, maar het tempo en de weg er naartoe verschilt te veel....
Ik ga verder genieten van het leven met mijn dochter (ik bedoelde het feit dat het alleenstaande moederschap buffelen is niet verkeerd, ik kan intens genieten van ons leven samen...maar ook redelijk hollen om de spreekwoordelijke ballen hoog te houden) en dan hoop ik dat die leuke gezellige man die ons leven verrijkt vanzelf een keer op ons pad komt.

Goed besluit Twijfelaar. In je bericht klinkt wat 'verdediging' door. Hoeft niet. Je hoeft je niet te verantwoorden over je keuzes. Niet over de ontmoeting met je dochter en ook niet over je besluit niet verder te gaan. Ook niet tegenover ons.

ik knap daar ook enorm op af in relaties. Die gretigheid. Kan er niet tegen. 

Courage schreef op 26-09-2024 om 10:07:

Goed besluit Twijfelaar. In je bericht klinkt wat 'verdediging' door. Hoeft niet. Je hoeft je niet te verantwoorden over je keuzes. Niet over de ontmoeting met je dochter en ook niet over je besluit niet verder te gaan. Ook niet tegenover ons.

Wat een lief bericht Courage, daar sluit ik me graag bij aan.

Een heel verstandig besluit, Twijfelaar!
In het telefoongesprek dat je beschrijft laat hij (zoals ik het zie) geen onzekerheid zien, maar manipulatie. Dat gaat altijd ten koste van jou en je dochter. Heel goed dat je dat tijdig voelde en de relatie afkapt. Sterkte met het gesprek, ga je dat live of via de telefoon voeren?

twijfelaar27

twijfelaar27

26-09-2024 om 12:19 Topicstarter

Ademes schreef op 26-09-2024 om 11:28:

Een heel verstandig besluit, Twijfelaar!
In het telefoongesprek dat je beschrijft laat hij (zoals ik het zie) geen onzekerheid zien, maar manipulatie. Dat gaat altijd ten koste van jou en je dochter. Heel goed dat je dat tijdig voelde en de relatie afkapt. Sterkte met het gesprek, ga je dat live of via de telefoon voeren?

Dank je!

Het gesprek gaat telefonisch gevoerd worden. Live heeft geen toegevoegde waarde, mijn besluit staat vast. En live geeft dat meer mogelijkheid tot poging mij op een andere gedachte te brengen. Dus vandaar gewoon telefonisch.

twijfelaar27 schreef op 26-09-2024 om 12:19:

[..]

Dank je!

Het gesprek gaat telefonisch gevoerd worden. Live heeft geen toegevoegde waarde, mijn besluit staat vast. En live geeft dat meer mogelijkheid tot poging mij op een andere gedachte te brengen. Dus vandaar gewoon telefonisch.

Ook een heel wijs besluit. Je weet inderdaad niet hoe hij gaat reageren, dat zou ook nog heel vervelend kunnen worden als hij doorkrijgt dat je niet van gedachten verandert!


twijfelaar27 schreef op 26-09-2024 om 12:19:

[..]

Dank je!

Het gesprek gaat telefonisch gevoerd worden. Live heeft geen toegevoegde waarde, mijn besluit staat vast. En live geeft dat meer mogelijkheid tot poging mij op een andere gedachte te brengen. Dus vandaar gewoon telefonisch.

Lastig zo’n gesprek. Kans bestaat dat hij alsnog aan de deur komt huilen. Laat geen ruimte voor onderhandeling. 

Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken over het feit dat je dochter hem heeft ontmoet. Ik heb in mijn leven zoveel potentiële vriendjes van mijn moeder ontmoet en nam het nooit serieus. Mijn moeder was bereid veel kikkers te kussen. Maar al die kikkers zijn flarden voor me en heeft me volgens mij op geen enkele wijze negatief gevormd dat ik die mannen heb gezien en dat er af en toe eentje meeging naar een uitje.

ik krhet al spaans benauwd bij het lezen van je post, wát een hoop rode vlaggen! Nakijken hoeveel uur het geleden is dat je hebt geappt, serieus?! En niet met zijn vrienden het geplande weekend weggaan omdat hij liever met jou is? Wat belachelijk en beklemmend brrrrr.
Goed dat je er een punt achter zet, dat zou ik ook doen.
Succes met het telefoongesprek.

twijfelaar27 schreef op 26-09-2024 om 12:19:

[..]

Dank je!

Het gesprek gaat telefonisch gevoerd worden. Live heeft geen toegevoegde waarde, mijn besluit staat vast. En live geeft dat meer mogelijkheid tot poging mij op een andere gedachte te brengen. Dus vandaar gewoon telefonisch.

Wanneer ga je dat doen? Hou je ons op de hoogte? Hele forum staat achter je. 

twijfelaar27

twijfelaar27

28-09-2024 om 13:50 Topicstarter

Prachtwacht schreef op 27-09-2024 om 22:49:

[..]

Wanneer ga je dat doen? Hou je ons op de hoogte? Hele forum staat achter je.

Ik heb hem donderdagavond gebeld en aangegeven ermee te stoppen omdat onze behoeftes gewoonweg teveel uiteen liggen. Ik vond het een lastig gesprek om te voeren, hij was er erg verdrietig van, maar het is nu klaar en dat geeft gelijk al zoveel rust bij mij. En dat is voor mij de bevestiging van de juiste keuze hierin.


Nogmaals bedankt iedereen!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.