Relaties Relaties

Relaties

Tradwives

Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten over tradwives. In een column op het AD waarschuwde Kitty Herweijer over de mogelijke risicofactoren daarvan met de mooi gevonden quote 'Een slimme meid is op haar scheiding voorbereid'. Wat denken jullie hiervan? 


Campanula schreef op 03-03-2024 om 10:50:

Zouden er misschien ook vrouwen zijn die vinden dat ze financieel ondersteund moeten worden om een bepaalde reden? Trofeewife, golddiggers idee? Recht op een sugardaddy? Later als ik groot ben wordt ik financieel verzorgd en mijn wederdienst is gezinszorg. Of een gedachte van 'ik kan baren en dit is de prijs, maat'. Of ben ik dan veel te cynisch?

Ja ik word financieel verzorgd omdat ik kroost huishouding en man verzorg en hij letterlijk niets hoeft te doen naast zijn werk. Lijkt me een hele redelijke deal en ik vind dan zeker dat ik het verdien dat hij de huur en boodschappen betaald. 

Bolmieke schreef op 03-03-2024 om 10:23:

[..]

Maar die angsten komen vaak voort uit de manier waarop meisjes worden grootgebracht; maak je klein, jij kunt dat niet etc. Vrouwen worden vaak onderschat, dat zijn allemaal zaken die angst en onzekerheid voeden.

Ook dat. Ben ik helemaal met je eens. 

Mijn punt is echter dat er nooit eigenschappen/gedrag dat meer door mannen dan door vrouwen wordt vertoond, gebruikt wordt als reden waarom mannen minder geschikt zouden zijn voor de werkvloer.

Je zou denken dat een grotere kans op geweld (dat ook anderen aantast) dan ook ter sprake komt, en niet alleen bijvoorbeeld 'angsten', wat eigenlijk alleen de persoon zelf aantast. 

En nee, ik vind niet dat mannen minder op de werkvloer zouden moeten zijn, maar wil hier vooral een punt maken dat mannen doorgaans nooit een stempeltje opkrijgen vanwege het onwenselijke gedrag van een aantal mannen, maar bij vrouwen gebeurt dit wel vaak over wat een aantal of slechts 1 vrouw(en) doen. En daar worden dan ook weer conclusies uit getrokken als: "vrouwen zijn minder geschikt om te werken".

Campanula

Campanula

03-03-2024 om 11:04 Topicstarter

Verkeerde knop.

Campanula

Campanula

03-03-2024 om 11:04 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 03-03-2024 om 10:58:

[..]

Ja ik word financieel verzorgd omdat ik kroost huishouding en man verzorg en hij letterlijk niets hoeft te doen naast zijn werk. Lijkt me een hele redelijke deal en ik vind dan zeker dat ik het verdien dat hij de huur en boodschappen betaald.

Een eerlijk antwoord. Dank je wel. De economie van relaties blijft dus relevant. Mag ik je vragen of je een plan B hebt mocht plan A (samen oud worden) geen succes worden? Of ga je dan een nieuwe relatie proberen te vinden die je financieel kan ondersteunen?



Campanula schreef op 03-03-2024 om 11:04:

[..]

Een eerlijk antwoord. Dank je wel. De economie van relaties blijft dus relevant. Mag ik je vragen of je een plan B hebt mocht plan A (samen oud worden) geen succes worden? Of ga je dan een nieuwe relatie proberen te vinden die je financieel kan ondersteunen?



Ja plan b is allang uitgedacht heb ik ook wel eens in andere topics verteld, ik ga met kinderen bij moeder wonen. Zij heeft een groot huis en slaapkamers voor de kinderen en mij en wil dat zelf graag. Dan ga ik werken als de kinderen op bed liggen of in het weekend als mijn moeder thuis is. Voor werk wat ik doe is een gat in mijn cv niet relevant en op den duur neem ik een nieuwe relatie en ga ik bij een andere man wonen. Wellicht maak ik met hem nog een kind of kinderen, een tweede leg. Niet een hand vol maar een land vol mannen. 

Campanula schreef op 03-03-2024 om 10:50:

Zouden er misschien ook vrouwen zijn die vinden dat ze financieel ondersteund moeten worden om een bepaalde reden? Trofeewife, golddiggers idee? Recht op een sugardaddy? Later als ik groot ben wordt ik financieel verzorgd en mijn wederdienst is gezinszorg. Of een gedachte van 'ik kan baren en dit is de prijs, maat'. Of ben ik dan veel te cynisch?

Ja ik vraag net aan mijn zoon van 23 wat hij van tradwives vindt en die zegt: "ach dat zijn meestal jonge meisjes die het uit een soort romantisch ideaal  op tiktok en insta gooien maar nog gespeend zijn van de realiteit.  En dan ga je toch de kant van golddigger op want in de huidige economie moet je wel heel veel verdienen als in je eentje een gezin moet onderhouden. En na een tijdje vindt hij haar saai en zal hij ws met zijn vrouwelijke collega vreemdgaan.΅

kerstbeer schreef op 03-03-2024 om 11:03:

[..]

Ook dat. Ben ik helemaal met je eens.

Mijn punt is echter dat er nooit eigenschappen/gedrag dat meer door mannen dan door vrouwen wordt vertoond, gebruikt wordt als reden waarom mannen minder geschikt zouden zijn voor de werkvloer.

Je zou denken dat een grotere kans op geweld (dat ook anderen aantast) dan ook ter sprake komt, en niet alleen bijvoorbeeld 'angsten', wat eigenlijk alleen de persoon zelf aantast.

En nee, ik vind niet dat mannen minder op de werkvloer zouden moeten zijn, maar wil hier vooral een punt maken dat mannen doorgaans nooit een stempeltje opkrijgen vanwege het onwenselijke gedrag van een aantal mannen, maar bij vrouwen gebeurt dit wel vaak over wat een aantal of slechts 1 vrouw(en) doen. En daar worden dan ook weer conclusies uit getrokken als: "vrouwen zijn minder geschikt om te werken".

Goed punt, dat is hoe het werkt en aan die dynamiek kan je ook zien hoe het patriachale krachtenveld zijn invloed heeft.

dubbel
Campanula schreef op 03-03-2024 om 10:50:

Zouden er misschien ook vrouwen zijn die vinden dat ze financieel ondersteund moeten worden om een bepaalde reden? Trofeewife, golddiggers idee? Recht op een sugardaddy? Later als ik groot ben wordt ik financieel verzorgd en mijn wederdienst is gezinszorg. Of een gedachte van 'ik kan baren en dit is de prijs, maat'. Of ben ik dan veel te cynisch?

Jazeker. Er was laatst een documentaire ik meen Henk betaald de rekening? Waar vrouwen meegingen naar luxe reizen, dure kados in ruil voor het perfecte plaatje al dan niet met seks. 

Mannen met geld die mooie vrouwen meedragen naar exotische bestemmingen in ruil voor materiële zaken. Ze bestaan, die vrouwen. (En dus ook die mannen)

Miraval schreef op 03-03-2024 om 11:25:

[..]

Jazeker. Er was laatst een documentaire ik meen Henk betaald de rekening? Waar vrouwen meegingen naar luxe reizen, dure kados in ruil voor het perfecte plaatje al dan niet met seks.

Mannen met geld die mooie vrouwen meedragen naar exotische bestemmingen in ruil voor materiële zaken. Ze bestaan, die vrouwen. (En dus ook die mannen)

Ja maar dat hoeven geen tradwives te zijn toch? Zij zijn trophy girls maar ze doen niet de huishouding en de kinderen opvoeden. 

Lexus schreef op 03-03-2024 om 11:28:

[..]

Ja maar dat hoeven geen tradwives te zijn toch? Zij zijn trophy girls maar ze doen niet de huishouding en de kinderen opvoeden.

Nee klopt maar Campunala vroeg vgm specifiek om de trophy wives, de golddiggers. 

En ja daar heb je dus sugar daddies voor nodig. Het 1 kan niet zonder het ander bestaan.

Campanula

Campanula

03-03-2024 om 11:32 Topicstarter

Lexus schreef op 03-03-2024 om 11:28:

[..]

Ja maar dat hoeven geen tradwives te zijn toch? Zij zijn trophy girls maar ze doen niet de huishouding en de kinderen opvoeden.

Misschien is het wel een glijdende schaal van parttimer, thuisblijfmoeder, trophy girls naar tradwife? Van een beetje cherrypicken, gedeeltelijk meedoen met het patriarchaat tot volledig klassieke onderdanigheid?

Moederkareltje schreef op 03-03-2024 om 11:11:

[..]

Ja plan b is allang uitgedacht heb ik ook wel eens in andere topics verteld, ik ga met kinderen bij moeder wonen. Zij heeft een groot huis en slaapkamers voor de kinderen en mij en wil dat zelf graag. Dan ga ik werken als de kinderen op bed liggen of in het weekend als mijn moeder thuis is. Voor werk wat ik doe is een gat in mijn cv niet relevant en op den duur neem ik een nieuwe relatie en ga ik bij een andere man wonen. Wellicht maak ik met hem nog een kind of kinderen, een tweede leg. Niet een hand vol maar een land vol mannen.

Haha, jij komt qua inhoudelijk taken pakket nog het dichtste bij een tradwife (Ik vraag me af of je voor je man ook seksueel best dienstverlenend bent?)  Maar intussen maak je gewoon gebruik van de traditionele rollenverdelingen om je beste leven te leven zoals jij dat wilt. Niks geen romantisch ideaal zoals de tradwives voorstaan, gewoon op een opportunistische manier slim bekeken. Waarom niet eigenlijk?

Campanula ik denk trouwens dat er best vrouwen zijn die zeggen ik kan kinderen baren, jij wil kinderen, dan staat daar tegenover een luxe leven voor mij.

Nu lijkt het alsof tradwives zelf geen enkele inbreng hebben in hun relatie en soort van "dommig" zijn maar ik denk dat ze sommigen juist heel uitgekookt en "slim" zijn in die zin dat ze de rollen omdraaien en zij degenen zijn met de macht terwijl de man denkt dat die de macht heeft. Veel vrouwen zijn ook meesteressen in manipuleren.

Want een man kan allemaal wel van alles willen, uiteindelijk bepaald de vrouw wat het gaat worden. Zo'n idee zeg maar. Ik weet zeker dat die vrouwen bestaan.

Campanula schreef op 03-03-2024 om 11:32:

[..]

Misschien is het wel een glijdende schaal van parttimer, thuisblijfmoeder, trophy girls naar tradwife? Van een beetje cherrypicken, gedeeltelijk meedoen met het patriarchaat tot volledig klassieke onderdanigheid?

Ja dat zou opgaan als een dame een de patriarchale vrouwelijke carrierelijn volgt op basis van haar uiterlijk. Maar tradwives beginnen jong en mooi aan die rol met als romantisch idee dat hun schoonheid alleen voor hun mannetje is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.