Relaties Relaties

Relaties

Man wil dat ik stop met open relatie

Zoeken naar wie er het meeste schuld heeft is zinloos, je kan beter zoeken naar opties en oplossingen om uit deze situatie te komen.

Moxxie schreef op 27-04-2023 om 13:19:

Zoeken naar wie er het meeste schuld heeft is zinloos, je kan beter zoeken naar opties en oplossingen om uit deze situatie te komen.

Eens! Ik vind dat Blomke daarin een mooie handreiking doet naar haar man door voor te stellen samen de dag door te brengen en elkaar te (her)ontdekken. Lijkt me vreselijk moeilijk, jezelf open te stellen naar je partner die niet zoveel geeft om jouw genot en je lichaam (deels) vies vindt. Maar ook voor Blomkeman, die tegen beter weten in wilt dat z'n vrouw monogaam is maar misschien het gevoel heeft dat ze hem ontglipt. 

Herfstappeltaart schreef op 27-04-2023 om 10:08:

[..]

Misschien vind hij het wel vies omdat ze met iedereen het bed induikt.

En dit is gewoon slutshaming!  Niet fraai.

Mischa83 schreef op 27-04-2023 om 14:03:

[..]

En dit is gewoon slutshaming! Niet fraai.

Die niet zo raar,  Herfstappeltaart zegt toch niet dat zij dat vindt? Ze oppert dat het mogelijk is dat Blomke haar man dat vindt.

Poezie schreef op 27-04-2023 om 14:13:

[..]

Die niet zo raar, Herfstappeltaart zegt toch niet dat zij dat vindt? Ze oppert dat het mogelijk is dat Blomke haar man dat vindt.

Sure, dat was gewoon een optie benoemen, daar zat helemaal geen oordeel in 😉

Poezie schreef op 27-04-2023 om 14:13:

[..]

Die niet zo raar, Herfstappeltaart zegt toch niet dat zij dat vindt? Ze oppert dat het mogelijk is dat Blomke haar man dat vindt.

Duh, het was duidelijk haar verafschuwende kijk op deze situatie gezien haar andere reacties. Als ze namelijk alle reacties van TO goed had gelezen had ze kunnen opmerken dat dit al speelde vóórdat zij minnaar(s) had namelijk. Grappig (maar niet heus) dat zo’n minachtende uitspraak dan ‘gewoon’ kan, maar zij haar mond volheeft over minachting richting man door Blomke. Hoezo meten met 2 maten?!

wat ik me oprecht afvraag. Het halve forum fakkelt blomkeman af omdat hij haar niet wil beffen. Hij wordt hierom afgeschilderd als een enorme lul en egoïstische klootzak en moet zich er maar overheen zetten want zijn vrouw is zo zielig en hij doet haar tekort/komt niet tegemoet aan haar behoeftes.

Zeggen jullie dit ook over de vrouw die haar man niet wil pijpen omdat ze een piemel in haar mond vies vind? Moet ze zich dan ook niet aanstellen omdat ze haar man tekort doet en niet voorziet in zijn behoeftes en die kan dus o zo zielig is? 

Moet blomkeman dus "gedwongen" worden om platgezegd zijn bek op haar poes te zetten en moeten vrouwen "gedwongen" worden om die lul in hun mond te nemen omdat de partner anders zo zielig is? Ik vind dit een spannend gebied want waar ligt de grens? Seks hoort leuk/lekker/vrijwillig te zijn en dan strookt daar niet bij dat je dingen doet die je niet wilt. Er zijn ook andere opties te bekijken/bespreken.

Er zijn zat mannen/vrouwen die orale seks absoluut niet fijn vinden, dat mag ook al denkt de partner daar anders over. Dan moet er gesproken worden over andere opties die de persoon wel fijn vind je kan ze niet dwingen iets te doen wat ze niet willen. 

Moradora schreef op 27-04-2023 om 14:44:

wat ik me oprecht afvraag. Het halve forum fakkelt blomkeman af omdat hij haar niet wil beffen. Hij wordt hierom afgeschilderd als een enorme lul en egoïstische klootzak en moet zich er maar overheen zetten want zijn vrouw is zo zielig en hij doet haar tekort/komt niet tegemoet aan haar behoeftes.

Zeggen jullie dit ook over de vrouw die haar man niet wil pijpen omdat ze een piemel in haar mond vies vind? Moet ze zich dan ook niet aanstellen omdat ze haar man tekort doet en niet voorziet in zijn behoeftes en die kan dus o zo zielig is?

Moet blomkeman dus "gedwongen" worden om platgezegd zijn bek op haar poes te zetten en moeten vrouwen "gedwongen" worden om die lul in hun mond te nemen omdat de partner anders zo zielig is? Ik vind dit een spannend gebied want waar ligt de grens? Seks hoort leuk/lekker/vrijwillig te zijn en dan strookt daar niet bij dat je dingen doet die je niet wilt. Er zijn ook andere opties te bekijken/bespreken.

Er zijn zat mannen/vrouwen die orale seks absoluut niet fijn vinden, dat mag ook al denkt de partner daar anders over. Dan moet er gesproken worden over andere opties die de persoon wel fijn vind je kan ze niet dwingen iets te doen wat ze niet willen.

Seks en dwang horen nooit samen, dus het antwoord op je vraag is 'volmondig'; nee, ze zouden niet gedwongen moeten worden!

Maar ik denk dat het afgezien van wel/geen orale seks willen geven vooral gaat over het ontbreken van de wens van Blomkeman om zijn vrouw ook te laten genieten van hun seks. Dat hij haar vagina vies vindt komt daar dan nog eens bovenop.

Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om seks te hebben met iemand die mijn lichaam vies vindt.

Buiten het feit dat het hele befgebeuren wel erg uit z’n verband wordt gerukt, heb ik 2 regels vetgedrukt.

Ja, met ELKAAR bespreken hoe je ELKAAR tegemoet kan komen zou inderdaad een goeie start zijn. Maar Blomkes man WIL er niet over praten, dus dan wordt het al snel een monoloog nietwaar? 

Deze voorstelling van zaken is gewoon vals. Het wordt hiermee totaal platgeslagen tot beffen en pijpen, tot seksuele handelingen, terwijl het gaat om samen een intense ervaring hebben, elkaar laten genieten en van elkaar genieten. In de seks met minnaars ervaart Blomke geen remmingen en dat is voor haar een openbaring geweest en het heeft grote waarde voor haar gekregen. Ze voelt zich vrij om te genieten van haar seksualiteit. In de relatie met de partner is de seks omgeven met beperkingen en taboes en het is geen gezamenlijke ervaring waarin ze samen genieten. De vraag ‘moet hij haar dan beffen terwijl hij dat vies vindt?’ is helemaal niet aan de orde. Natuurlijk moet hij dat niet.

Mischa83 schreef op 27-04-2023 om 14:51:

[..]

Seks en dwang horen nooit samen, dus het antwoord op je vraag is 'volmondig'; nee, ze zouden niet gedwongen moeten worden!

Maar ik denk dat het afgezien van wel/geen orale seks willen geven vooral gaat over het ontbreken van de wens van Blomkeman om zijn vrouw ook te laten genieten van hun seks. Dat hij haar vagina vies vindt komt daar dan nog eens bovenop.

Ik zou het zelf ook niet fijn vinden om seks te hebben met iemand die mijn lichaam vies vindt.

precies het gaat om én altijd het missionarisstandje en het is allemaal zo gebeurd en als hij klaar is, is het over, dus hij doet blijkbaar geen poging haar te bevredigen én vagina vies vinden dus niet willen befen én er niet over willen praten én Blomke moet geduldig en lief zijn...

Eerder kwam de vraag: hebben vrouwen die niet willen pijpen dan ook mannenhaat? Tja, ik denk als je als vrouw diepgaand walgt van een penis dat je dan inderdaad bij je zelf te rade mag gaan. Maar als het komt omdat je partner zijn piemel te diep in je keel stoot wordt het een ander verhaal. Zelfde geldt voor een vagina: als man gedwongen wordt te gaan liggen en de dame duwt haar vagina in zijn gezicht: nee geen vrouwenhaat als hij dat niet wil. Niemand moet iemand anders dwingen inderdaad. 

Maar het kritisch bezien van Blomkeman gaat dus over het hele pakket en het vernauwen tot alleen beffen en het alleen daar over laten gaan vervuilt de discussie imho

Mija schreef op 27-04-2023 om 15:03:

[..]

Deze voorstelling van zaken is gewoon vals. Het wordt hiermee totaal platgeslagen tot beffen en pijpen, tot seksuele handelingen, terwijl het gaat om samen een intense ervaring hebben, elkaar laten genieten en van elkaar genieten. In de seks met minnaars ervaart Blomke geen remmingen en dat is voor haar een openbaring geweest en het heeft grote waarde voor haar gekregen. Ze voelt zich vrij om te genieten van haar seksualiteit. In de relatie met de partner is de seks omgeven met beperkingen en taboes en het is geen gezamenlijke ervaring waarin ze samen genieten. De vraag ‘moet hij haar dan beffen terwijl hij dat vies vindt?’ is helemaal niet aan de orde. Natuurlijk moet hij dat niet.

precies, tegelijk gepost

Spijtig hoe er door enkele berichten weer een totale omslag is gekomen en het weer tot verwijten komt. 
Ik lees een vrouw die na de problemen met haar man een seksuele openbaring heeft gehad en dit nu tracht aan te wakkeren bij haar man om tot eenzelfde resultaat te komen.
Berichten waarbij geïnsinueerd wordt dat haar partner voordien wel voldoende was en dat ze nu maar moet aanvaarden hoe hij is, zijn voor mij compleet belachelijk daar seks met een partner zich constant ontwikkeld. 
Mij lijkt het logisch dat haar partner minstens een kans moet geven aan dit leerproces. 

@To: ik hoop dat jullie er een fijne dag van maken en elkaar nadien weervinden. 

In dit draadje draait het eigenlijk om liefde en het delen van die liefde door oa intimiteit. Het draait niet puur om platte seks zoals door sommigen wordt gesteld, daarmee slaat het de hele discussie en het onderliggende probleem plat.

Stel dat het hele gebeuren, de constante afwijzing, geen knuffels of welke vorm van intimiteit dan ook kwam doordat Blomkes man 80-100 uur per week werkte en daardoor steeds te moe was om eens een goed gesprek te hebben of meteen in slaap viel zodra hij zijn bed zag. Durf te wedden dat de reacties dan heel anders waren geweest, terwijl het resultaat: afwijzing, verwaarlozing en geen communicatie exact hetzelfde waren geweest. 

Maar oh jeetje, nu gaat het over seks en een vrouw die daar destijds met haar man een oplossing voor hebben gevonden. En nu besluit deze man dat hij ipv 80-100 uur per week nog ‘maar’ 60 uur gaat werken, dus minimaal 20 uur meer te besteden aan quality-time met zijn vrouw. Daarvoor in de plaats stelt hij nu voor iedere zaterdagavond vanaf 19.00 uur gezamenlijk door te brengen in de dorpskroeg tot in de vroege uurtjes, iets wat vrouw totaal niet ambieert elke week, maar ze moet niet zeuren toch? Hij werkt nu toch minder en heeft toch geïnvesteerd?

Ik besef heus wel dat het een vreselijk belachelijke vergelijking is, maar dat vind ik sommige ‘uit z’n verband gerukte’ uitspraken in dit topic ook. 

Mischa83 schreef op 27-04-2023 om 14:51:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor.

Mijn vraag was misschien wat ongelukkig gesteld en ik dacht meer in de lijn van waarom mag iemand iets niet willen? Ik kreeg een beetje de indruk in dit topic dat hij maar moet doen wat zij wil, vandaar mijn vraag.

Maar als deze man dit echt vies vind, (wat mag natuurlijk, niet iedereen is hetzelfde) en hij wil ook niks anders met haar doen? Dan is toch de vraag die TO zich moet stellen: kan en wil ik op deze manier in dit huwelijk blijven? Je kan hem niet dwingen om iets te doen wat hij niet wil en haar niet dwingen dit te accepteren natuurlijk. Om het dan NU nog stiekem elders te zoeken terwijl man dat niet wil lijkt me niet de oplossing. Dit huwelijk moet een goed onder de loep genomen worden want hoe goed is dit huwelijk dan nog? Ze liggen niet op 1 lijn op dit gebied en zij snoept buiten de deur om toch aan haar trekken te komen. Recipe for disaster lijkt me.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.