Relaties Relaties

Relaties

Gedoe

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 09:10 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 17-05-2024 om 07:48:

Wel bijzonder dat je geen antwoord wilt geven op de vraag naar je leeftijd. Jij stelt hier een vraag. Wij proberen je te helpen maar je wilt belangrijke informatie niet delen. Het komt vrij betweterig over hoe je reageert. Ik zal je nog een laatste tip geven: die houding is niet aantrekkelijk en gaat je echt niet helpen een leuke vrouw te vinden.

Ik kreeg geen antwoord op de vraag waarom iemand naar mijn leeftijd vroeg. Veel mensen hebben nogal vastgeroeste ideeen m.b.t. leeftijd(scategorieen) en vinden het dan belangrijk om hun etiketje daarop te plakken en dat dient nergens toe. De vele uitzonderingen bewijzen de regel. Het is net zoiets als vragen wat je voor sterrenbeeld bent. ook onzinnig.

Wat iemand van een ander vind en wat iemand al dan niet, aantrekkelijk vind van een ander, zegt vooral iets over die iemand. Ja, ik ben nogal recht toe recht aan en mijn vrienden/vriendinnen/kennissen waarderen dat omdat ze weten wat ze aan me hebben. Je krijgt de vrienden-/vriendinnen-/kennissenkring die bij je past.

En doorgaan met de zoektocht via marktplaats? Blijkbaar heb je daar leuke contacten opgedaan. Wellicht vind je daar ook iemand voor wie je wil gaan. 

Er is ook een datingsite speciaal voor mensen die van wandelen houden.  Ik weet niet of dat passend is? 

deze site eens proberen? https://www.lovesail.com/

Is internationaal gericht op mensen die van zeilen houden. 

Drareg schreef op 17-05-2024 om 09:10:

[..]

Ik kreeg geen antwoord op de vraag waarom iemand naar mijn leeftijd vroeg. Veel mensen hebben nogal vastgeroeste ideeen m.b.t. leeftijd(scategorieen) en vinden het dan belangrijk om hun etiketje daarop te plakken en dat dient nergens toe. De vele uitzonderingen bewijzen de regel. Het is net zoiets als vragen wat je voor sterrenbeeld bent. ook onzinnig.

Wat iemand van een ander vind en wat iemand al dan niet, aantrekkelijk vind van een ander, zegt vooral iets over die iemand. Ja, ik ben nogal recht toe recht aan en mijn vrienden/vriendinnen/kennissen waarderen dat omdat ze weten wat ze aan me hebben. Je krijgt de vrienden-/vriendinnen-/kennissenkring die bij je past.

Ik vind je manier van communiceren trouwens niet echt recht toe, recht aan.  Maakt niet uit verder maar dat valt mee wel op. 

" Veel mensen hebben nogal vastgeroeste ideeen m.b.t. leeftijd(scategorieen) en vinden het dan belangrijk om hun etiketje daarop te plakken en dat dient nergens toe. De vele uitzonderingen bewijzen de regel. Het is net zoiets als vragen wat je voor sterrenbeeld bent. ook onzinnig."

Klopt velen hebben daar wel een voorkeur in en dat heeft zijn redenen. Iets meer dan een sterrenbeeld. Mocht ik ineens single zijn zoek ik een man in mijn leeftijdscategorie en leeftijdsfase die zich ook nog wil voortplanten en waarmee ik in ongeveer dezelfde lijn de dood later tegemoet kan treden. Dus in mijn geval van 33 tot 43 jaar grof gezegd. Met mannen van 20 of 60 kan ik niks.

Drareg schreef op 17-05-2024 om 09:10:

[..]

Ik kreeg geen antwoord op de vraag waarom iemand naar mijn leeftijd vroeg. Veel mensen hebben nogal vastgeroeste ideeen m.b.t. leeftijd(scategorieen) en vinden het dan belangrijk om hun etiketje daarop te plakken en dat dient nergens toe.

Jij vindt leeftijd onbelangrijk, en dat is je goed recht. Maar er zijn anderen die leeftijd wel belangrijk vinden, en dat is hun goed recht. Bijvoorbeeld omdat ze nog kinderen willen.

Je zegt dat je persoonlijkheid het belangrijkst vindt maar meerdere mensen hier zeggen dat ze de toon van je berichten onaantrekkelijk vinden. Iemand die een klik op persoonlijkheid echt belangrijk vindt zou zich dan gaan afvragen "he, misschien kom ik anders over dan ik zou willen, hoe komt dat".

Een leuke date vinden gaat niet alleen over iemand vinden die jij leuk vindt, maar ook om zelf aardig relatiemateriaal te zijn. Je berichten wekken de indruk dat je alleen maar bezig bent met zelf selectief te zijn.

Wil je je niet aanpassen aan wat anderen aantrekkelijk vinden, prima, maar dan is de vijver waarin je vist een stuk kleiner. Mijn moeder zei altijd: doe wat je wil maar accepteer de consequenties ervan.

en Gerard, als marktplaats niet meer werkt voor je, kun je Wordfeud eens proberen. Ik hoor dat mannen dat ook gebruiken om kennis te maken met vrouwen. Geloof dat de meeste vrouwen het niet zo waarderen, maar ach, niet geschoten is altijd mis. Of slide in iemands DM op insta.

persoonlijk zou ik gewoon sites/apps gebruiken. Als ok serieus was evt zelfs betaalde, dan is de kans groter dat de ander ook serieus is. Of me aansluiting bij verenigingen of (online) communities over iets waar ik interesse in heb. 

Drareg schreef op 17-05-2024 om 00:03:

[..]

Wat is dat toch hier, dat je denkt dat ik "mik op jongere vrouwen"? Zoals de waard is, vertrouwd die zijn gasten? Een telefoon noem ik gewoon een telefoon maar iets waarbij telefoneren ondergeschikt is, is geen telefoon.

Ik zeg niet dat je dat doet, ik zeg dat je het beter niet kunt doen en dat baseer ik onder andere op je typische boomer-opmerkingen. Je bent niet interessant voor jonge vrouwen, dat kun je beter gewoon onder ogen zien. Die instelling van "leeftijd is maar een getal" / "je bent zo oud als je je voelt" wordt echt nooit gebezigd door leuke mannen, maar altijd door mannen die vinden dat ze nog zo lekker mee kunnen komen - wat wellicht zo is als gesprekspartner, maar geil worden we er niet meer van.  

Sorry, not sorry. 

DeOnbekende schreef op 17-05-2024 om 10:47:

[..]

Ik zeg niet dat je dat doet, ik zeg dat je het beter niet kunt doen en dat baseer ik onder andere op je typische boomer-opmerkingen. Je bent niet interessant voor jonge vrouwen, dat kun je beter gewoon onder ogen zien. Die instelling van "leeftijd is maar een getal" / "je bent zo oud als je je voelt" wordt echt nooit gebezigd door leuke mannen, maar altijd door mannen die vinden dat ze nog zo lekker mee kunnen komen - wat wellicht zo is als gesprekspartner, maar geil worden we er niet meer van.

Sorry, not sorry.

Dat soort oude mannen worden door jonge vrouwen vaak juist gezien als creeps en als reden om al snel niet meer op datingsites te gaan. 

Dietloverzzz schreef op 17-05-2024 om 10:57:

[..]

Dat soort oude mannen worden door jonge vrouwen vaak juist gezien als creeps en als reden om al snel niet meer op datingsites te gaan.

Klopt. Dat, of we moeten er een beetje om lachen. 

Nou inderdaad. dit:  "
Ik kreeg geen antwoord op de vraag waarom iemand naar mijn leeftijd vroeg. Veel mensen hebben nogal vastgeroeste ideeen m.b.t. leeftijd(scategorieen) en vinden het dan belangrijk om hun etiketje daarop te plakken en dat dient nergens toe." 

klinkt eerder als een man van in de vijftig die Het liefst een dame van in de dertig vindt dan een man van dertig die een dame van in de vijftig als partner zou kunnen waarderen. Al is het misschien niet om het uiterlijk maar omdat men een fit fokkemaatje zoekt. 
Natuurlijk zijn er uitzonderingen (niet vele, dan zijn het namelijk geen uitzonderingen meer ). Maar: Je kan de ervaringen van vrouwen mbt hoe mannen zich gedragen op datingsites wegzetten als etiketjesplakken en hen mansplainen dat het nergens toe dient. Dat is aan jou. Je kan er ook naar luisteren en ervan leren. 

Overigens 1: ik heb veel gedate via datingsites. Vaak leuke contacten en ik heb nog nooit gehoord van een date dat hij bedrogen was. Ik zou niet zo wantrouwend zijn hoor. Geef het gewoon een kans. 
Overigens 2: Wil jij meteen bij jou thuis afspreken? Ik zou daar als vrouw nooit op ingaan. 

Gerard, ik ben eigenlijk wel benieuwd. Vond je leeftijd ook onbelangrijk toen je zelf 20 was? Overwoog je toen om 60 jarige vrouwen te daten? Waarbij uiterlijk ook niet zoveel uitmaakt? Of kwam dat pas later?

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 13:05 Topicstarter

duizel schreef op 17-05-2024 om 09:27:

En doorgaan met de zoektocht via marktplaats? Blijkbaar heb je daar leuke contacten opgedaan. Wellicht vind je daar ook iemand voor wie je wil gaan.

Er is ook een datingsite speciaal voor mensen die van wandelen houden. Ik weet niet of dat passend is?

De rubriek "Contacten en Berichten" van Marktplaats is, voor zover ik heb begrepen, niet voor 'dating'. Het lijkt wel of dat daar ook kan maar het blijkt dan om lokkertjes te gaan naar 'datingsites'. Kijk zelf maar eens.

Ik zoek geen mensen voor specifieke activiteiten (zoals wandelen of wat dan ook). Dat kan ik met genoeg mensen.

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 17:06 Topicstarter

Ginevra schreef op 17-05-2024 om 09:53:

[..]

Jij vindt leeftijd onbelangrijk, en dat is je goed recht. Maar er zijn anderen die leeftijd wel belangrijk vinden, en dat is hun goed recht. Bijvoorbeeld omdat ze nog kinderen willen.

Je zegt dat je persoonlijkheid het belangrijkst vindt maar meerdere mensen hier zeggen dat ze de toon van je berichten onaantrekkelijk vinden. Iemand die een klik op persoonlijkheid echt belangrijk vindt zou zich dan gaan afvragen "he, misschien kom ik anders over dan ik zou willen, hoe komt dat".

Een leuke date vinden gaat niet alleen over iemand vinden die jij leuk vindt, maar ook om zelf aardig relatiemateriaal te zijn. Je berichten wekken de indruk dat je alleen maar bezig bent met zelf selectief te zijn.

Wil je je niet aanpassen aan wat anderen aantrekkelijk vinden, prima, maar dan is de vijver waarin je vist een stuk kleiner. Mijn moeder zei altijd: doe wat je wil maar accepteer de consequenties ervan.

Ik heb er geen enkel probleem mee, dat andere mensen andere dingen willen en val ze daarop niet aan. Maar als iemand kinderen wil, vind ik het slimmer omdat te vermelden dan naar iemands leeftijd te vragen. 

Nee, ik kom niet anders over dan ik zou willen. Jullie hebben moeite met hoe ik ben c.q. overkom. Er zijn heel veel mensen die iemand anders willen, dan hij zij is. Daar knappen veel relaties op af. Ik laat mensen liever zoals ze zijn en vind het prettig, dat ik ook mag zijn wie ik ben wen wil zijn.

Natuurlijk ben ik bezig met zelf selectief te zijn. Iets anders is niet mogelijk. De ander is ook alleen maar bezig met zelf selectief te zijn en soms passen die selecties bij elkaar. That's life.

Een mens dat zich aanpast aan wat anderen aantrekkelijk vinden, doet zichzelf te kort en past niet bij mij. Je had een wijze moeder lijkt het. Ik doe wat ik wil (en heb daardoor een leuk leven) e n aanvaard de consequenties daarvan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.