Relaties Relaties

Relaties

Gedoe

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 00:03 Topicstarter

DeOnbekende schreef op 16-05-2024 om 22:24:

[..]

Als je een - tegenwoordig doodnormale - telefoon nog een "zakcomputer" noemt, zou ik niet mikken op jongere vrouwen.

Wat is dat toch hier, dat je denkt dat ik "mik op jongere vrouwen"? Zoals de waard is, vertrouwd die zijn gasten? Een telefoon noem ik gewoon een telefoon maar iets waarbij telefoneren ondergeschikt is, is geen telefoon.

Misschien moet je gewoon lekker in een real life albert heijn gaan rondhangen en kijken of je ze daar tegen komt? Als je al wil natuurlijk

Ik denk dat velen een geflatteerde foto op het allergunstigste moment bij de allerbeste belichting hebben genomen, filters erop hebben gezet en geüpload. Wat heb je te verliezen door elke week een van deze dames voor een gezellig kopje koffie te vragen? Een relatie met iemand ontwikkelen kost tijd.

Drareg schreef op 17-05-2024 om 00:03:

[..]

Wat is dat toch hier, dat je denkt dat ik "mik op jongere vrouwen"? Zoals de waard is, vertrouwd die zijn gasten? Een telefoon noem ik gewoon een telefoon maar iets waarbij telefoneren ondergeschikt is, is geen telefoon.

Als je iemand nog niet kent dan is het enige wat je wel ziet het uiterlijk, en jonge vrouwen hebben nu eenmaal weinig lijnen in hun gezicht, glanzende haren en nog frisse zin overal in. Dat zie je ook in hun expressie. 

Drareg schreef op 17-05-2024 om 00:03:

[..]

Mijn Samsung is 15 jaar oud en was al oubollig toen ik hem kocht en ik noem hem "mobiel". Mijn "telefoon" is de smartphone. De meesten hebben geen Nokia'tje meer.

Ginevra schreef op 16-05-2024 om 21:59:

Ik vind je stijl van schrijven hier onaantrekkelijk en als ik je op een profiel zou tegenkomen zou ik er waarschijnlijk niet op reageren. 

Eens, het komt op mij ook vervelend over. En misschien kosten die dating sites dan wel geld maar bijvoorbeeld uren in een kroeg hangen met drank kost ook geld  en is ook geen garantie tot het ontmoeten van leuke mensen waar het mee klikt. Mij lijkt dat je op een site alvast kan filteren zonder de prietpraat over werk /kinderen etc.

Drareg schreef op 17-05-2024 om 00:00:

[..]

Jammer dat je geen tips hebt voor dergelijke 'sites' nu.

Wat fijn dat mensen met je meedenken he? Je kan ook zelf een klein beetje je best doen als je iets zoekt? 

Doe eens gek en zoek eens op Google op gratis dating. Knuz bestaat nog alleen is het met 1 z. (Graag gedaan hoor)

Misschien hoopt hij op berichten? En dan hoeft hij zelf geen initiatief te nemen. Alleen maar kijken wat er in zijn inbox zit.

Er zijn toch ook van die sites om vriendschappelijke uitjes met mensen te doen zonder meteen de nadruk op daten of seks te hebben? Geen idee hoe dat heet maar een collega van mij deed dat wel eens en is zo een leuke man tegen gekomen ( en ze waren beiden al een eind in de 40 /begin 50).

Wel bijzonder dat je geen antwoord wilt geven op de vraag naar je leeftijd. Jij stelt hier een vraag. Wij proberen je te helpen maar je wilt belangrijke informatie niet delen. Het komt vrij betweterig over hoe je reageert. Ik zal je nog een laatste tip geven: die houding is niet aantrekkelijk en gaat je echt niet helpen een leuke vrouw te vinden. 

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 08:22 Topicstarter

rionyriony schreef op 17-05-2024 om 06:41:

Ik denk dat velen een geflatteerde foto op het allergunstigste moment bij de allerbeste belichting hebben genomen, filters erop hebben gezet en geüpload. Wat heb je te verliezen door elke week een van deze dames voor een gezellig kopje koffie te vragen? Een relatie met iemand ontwikkelen kost tijd.

Wat zo'n foto betreft heb je gewoon gelijk. Dat blijkt ook uit de referenties die ik t.n.t. gelezen heb. Ook worden er gewoon foto's van het internet geplukt, daar een leuk verhaaltje bij verzonnen en als je reageert krijg je reacties van mensen die er (voor weinig geld) hun brood er mee (bij)verdienen om je aan het lijntje te houden en je te verleiden om kosten te maken op die 'site'. Ik heb best zelf wat onderzoek gedaan en ben niet bepaald naief.

Los daarvan, vind ik het uiterlijk ook niet het belangrijkste (velen die "mannen" (of "vrouwen") over een kam scheren zullen dat niet kunnen begrijpen). Ik vind iemands persoonlijkheid veel belangrijker. Wanneer later blijkt, dat iemand er leuk uit ziet is dat meegenomen, maar iemand met een leuke persoonlijkheid waarmee het klikt ziet er altijd leuker uit dan iemand zonder.

Zo'n dame op de koffie te vragen? Geen enkel probleem mee, maar lees maar eens recensies.

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 08:46 Topicstarter

rionyriony schreef op 17-05-2024 om 06:54:

[..]

Als je iemand nog niet kent dan is het enige wat je wel ziet het uiterlijk, en jonge vrouwen hebben nu eenmaal weinig lijnen in hun gezicht, glanzende haren en nog frisse zin overal in. Dat zie je ook in hun expressie.

Ik woon op een historisch zeilschip maar sinds m'n relatie een paar jaar geleden helaas eindigde moest ik steeds op zoek naar iemand die kon en wilde meevaren. Daarvoor zette ik op Marktplaats dan een advertentie. Daar reageerden altijd mensen op zonder foto. Op basis van hun reactie mailden we een paar keer, waarna vaak een kennismaking aan boord volgde, een paar uurtjes een lijntje leren gooien, een dagje proefvaren en daarna een paar weken varen/zeilen. Het uiterlijk deed er nooit toe (niet helemaal waar; zie hieronder*) en het viel voor beiden nooit tegen. Diverse meiden (of vrouwen of dames of hoe je ze ook wilt noemen) zijn diverse keren mee geweest. Kortom, persoonlijkheid daar gaat het om.

* Toen ik een keer iemand uit de auto dacht stappen, dacht ik gelijk: "Dat gaat het niet worden". Ze was zo dik, dat ik allerlei problemen voorzag en die openbaarden zich ook al gauw. Ze kon de vaste kadetrap niet af om aan boord te komen. Toen zijn we vlakbij maar ergens wat gaan drinken en kwam ik er achter, dat ze heel andere verwachtingen had. Tsja, uitzonderingen bevestigen de regel.

Wat betreft "jonge vrouwen" is dat natuurlijk wel zo (hetzelfde geldt voor "jonge mannen"), maar ik ken zat niet meer zo jonge mensen die er leuker uit zien dan sommige jongere mensen. En smaken verschillen (gelukkig) nou eenmaal. Anders "vochten" we allemaal om dezelfde.

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 08:55 Topicstarter

Dolfje schreef op 17-05-2024 om 07:09:

[..]

Eens, het komt op mij ook vervelend over. En misschien kosten die dating sites dan wel geld maar bijvoorbeeld uren in een kroeg hangen met drank kost ook geld en is ook geen garantie tot het ontmoeten van leuke mensen waar het mee klikt. Mij lijkt dat je op een site alvast kan filteren zonder de prietpraat over werk /kinderen etc.

Ik zit hier ook niet met de bedoeling om een potentiele relatiekandidaat te treffen en je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Daarom vind ik dat ook niet erg.

Ieder z'n meug, maar ik vind niks mis met een kroeg. Ik "hang" daar niet, maar vermaak me daar meestal prima.

"Filteren"? Waarop dan? Niets mis met kletsen over wat dan ook. Is vaak heel boeiend en je kunt een gesprek toch sturen? Ik heb geen kinderen (niets mis mee, hoor) maar heb ze nooit gewild en heb me daarom al vrij jong laten steriliseren, dus gaat het bij mij daar zelden over.

Nou ja, de lezer weet weer wat meer over deze gekke kerel.

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 08:57 Topicstarter

rionyriony schreef op 17-05-2024 om 07:21:

Misschien hoopt hij op berichten? En dan hoeft hij zelf geen initiatief te nemen. Alleen maar kijken wat er in zijn inbox zit.

Wie is dit onderwerp begonnen? Is het je niet opgevallen, dat ik niet alleen maar kijk?

Drareg

Drareg

17-05-2024 om 09:00 Topicstarter

Dolfje schreef op 17-05-2024 om 07:38:

Er zijn toch ook van die sites om vriendschappelijke uitjes met mensen te doen zonder meteen de nadruk op daten of seks te hebben? Geen idee hoe dat heet maar een collega van mij deed dat wel eens en is zo een leuke man tegen gekomen ( en ze waren beiden al een eind in de 40 /begin 50).

Ik heb genoeg kennissen en doe daar ook allerlei leuke dingen mee, dus dat is geen "probleem".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.