Relaties
Evaluna
13-07-2022 om 09:44
Familie app
Hebben jullie een familie app? Soms lijkt het wel of heel veel families dat hebben. Ik heb ouders, zussen, we wonen vlakbij elkaar en ik zie ze geregeld. Toch is er schijnbaar geen behoefte aan een familie app.
Moeder en zus zijn ook niet heel makkelijk in de omgang, voor de omgeving heel gezellig, maar als het er op aan komt zijn ze vooral met zichzelf bezig. Maar toch, zijn we zo raar dan?
Peiling
Hebben jullie een familie app?
Duufje
13-07-2022 om 14:05
Gezellig is misschien niet helemaal het juiste woord, maar ik vind het wel handig en functioneel.
Ik zit in een famillie-app van mijn kant (mijn ouderlijk gezin en aanhang), 1 van mijn mans kant (mans ouderlijk gezin en aanhang), 1 met alle nichten van mijn kant van de familie en nog 1 met zo'n beetje mijn hele familie (incl tantes, ooms, nichten, neven, etc).
Zijn allemaal geen app-groepen die veel gebruikt worden en waar 'onzin' in gespuid wordt. Ze zijn vooral voor functionele dingen. Dus ze storen me niet en ik vind ze prima.
Pupsel
13-07-2022 om 14:27
Ja een gezellige app! Met mijn ouders en mijn siblings. We wonen ook allemaal verspreid over het land dus vind het echt een fijne manier om in contact met elkaar te zijn. (Even snel kunnen doen, iedereen reageert wanneer hun uitkomt / wanneer ze zin hebben). En je kunt beeld materiaal met je verhaal meesturen. Gewoon hartstikke leuk!
Knutselkei
13-07-2022 om 15:04
Ik heb niks gestemd omdat we aan mans kant ja wel een familie app hebben maar het geen drama of gezelligheid is. Gewoon omdat we met meer zijn en als er iets met schoonmoederis iedereen meteen op de hoogte is. Of als er afspraken gemaakt zijn in het ziekenhuis wie er mee kan. Het is een info-app
Due-scimmie
13-07-2022 om 16:21
Ja, een van schoonfamilie en een met mijn moeder/stiefvader en mijn broers + partners. Alleen de volwassenen trouwens, oudste van man heeft tegenwoordig een tefoon maar zit er nog niet in.
Ow en een met nichten/ neven en achternichten/neven. Daar deel ik nooit iets in.
Bording
13-07-2022 om 16:57
ik heb een familieapp, gezinsapp waar alleen man, ik en kinderen inzitten, die wordt eigenlijk niet meer gebruikt sinds de kinderen partners hebben en daarom heeft zoon een familie/koude kantapp aangemaakt en die gebruiken we tegenwoordig, heel gezellig.
yette
13-07-2022 om 17:32
Ik heb er eentje met mijn ouders en hun kinderen en een met mijn man en onze kinderen. Er wordt in beide wel eens een foto of zo gedeeld en daarop gereageerd, maar we gebruiken ze vooral voor mededelingen en overleg. Gezellig contact hebben we op andere manieren.
Jillz
13-07-2022 om 20:05
Ik zit in het veel familie groepen. Met mijn ouders en siblings vooral dingen als hoe was je dag. Met mijn zussen vaak verrassing voor mijn ouders of recepten voor eten. Met mijn ooms en tantes, neven en nichten van moeders kant heel actief en vooral ook heel veel onzin (staat ook altijd op stil). Een app met ooms en tantes en neven en nichten van vaderskant deze is heel rustig en beperkt zich tot verjaardagen, huwelijken, geboortes en overlijden. Ook nog een app met gezin van mijn partner, maar die vind ik altijd lastig. Daar wordt weinig op elkaar gereageerd dus dan stuurt schoonzus een foto dat ze op vakantie is en dan vraagt een ander waar ze heen is en dan komt er nooit een antwoord. Praktische dingen worden daar ook nooit besproken dat gaat dan weer via via. Zo van ik zie je zondag toch en dan vraag je wat er zondag is en dan blijkt dat je uitgenodigd had moeten worden omdat er een familie feest georganiseerd wordt door schoonmoeder..
Tikki
14-07-2022 om 02:19
ja wij ook dagelijks met de famillie app heel leuk mijn nichg die begon het ook
Mevrouw75
14-07-2022 om 06:57
vertelsel schreef op 13-07-2022 om 09:50:
Het "gelukkig niet" had er voor mij niet achter hoeven staan want het zou me niet zoveel kunnen schelen als ie er wel was, maar er is hier ook geen behoefte aan een familie-app. Ik vind mezelf daarom niet raar, dus volgens mij ben jij dat ook niet 😉.
Het is hier ook geen ja, gezellig of ja, drama, dus ik weet niet wat te kiezen. Die app groep is ooit aangemaakt om een sinterklaasfeest te vieren. Hij is vooral handig dus.
Briannaf
15-07-2022 om 09:36
Sibling app, gezinsapp, apps met alleen man en 1 kind (3 keer) Voor elk uitje, verjaardag, feestje wordt even een aparte app aangemaakt waarin we kunnen overleggen, de beroemde sintsurprise app elk jaar, zelfs een puzzelapp waar we gezamenlijk elke dag een puzzel oplossen.
Tango
15-07-2022 om 19:57
Hier een gezinsapp, voor ons als ouders met de kinderen. Gaan meestal informatieve in over en weer rondom vakanties, afspraken etc. Af en toe een foto of een grappig nieuwsbericht o.i.d.
Daarnaast heb ik een appgroep met mijn moeder en zus. Over van alles en nog wat, dingen die spelen in de familie, huisdieren, kinderen etc. etc. Elk jaar gaan mijn moeder en zus en ik een midweekje weg samen met mijn zoon en zus haar zoon. Daar maken we dan weer een aparte groep voor aan waarin we vooraf bespreken wat iedereen meeneemt en wat we gaan doen en achteraf weer foto's op delen.
Dus app-groepen genoeg, maar niet met hele grote groepen van familie o.i.d.
Bianca.Inge
18-07-2022 om 19:45
wij hebben er wel een om dat familie van ons beiden kris kras door nl woont vinden we dit wel handig net als video bellen overigens
ief
19-07-2022 om 01:20
Ik zit er in drie. Familie van m’n vader, van m’n moeder, en mijn eigen gezin. De ene familieappgroep is hilarisch. Staat alleen maar flauwekul in en mensen horen me regelmatig hardop lachen als er iets nieuws geplaatst is.
De andere is meer een beetje delen van foto’s van kinderen en honden. Wel ok, maar ik erger me af en toe wel een beetje aan de spelfouten en het gebrek aan hoofdletters.
En de gezinsappgroep daar stappen mijn kinderen regelmatig uit als ik die weer eens gebruik om een foto te plaatsen van hun niet opgeruimde troep of het weer aanlaten van een licht.
stokstaart
19-07-2022 om 03:07
nee. Dat gelukkig niet vind ik een pijnlijke toevoeging omdat ik door een verschrikkelijke jeugd geen contact meer heb met familie.
EnchantedDragonfly18
19-07-2022 om 08:29
ief schreef op 19-07-2022 om 01:20:
Ik zit er in drie. Familie van m’n vader, van m’n moeder, en mijn eigen gezin. De ene familieappgroep is hilarisch. Staat alleen maar flauwekul in en mensen horen me regelmatig hardop lachen als er iets nieuws geplaatst is.
De andere is meer een beetje delen van foto’s van kinderen en honden. Wel ok, maar ik erger me af en toe wel een beetje aan de spelfouten en het gebrek aan hoofdletters.
En de gezinsappgroep daar stappen mijn kinderen regelmatig uit als ik die weer eens gebruik om een foto te plaatsen van hun niet opgeruimde troep of het weer aanlaten van een licht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.