Relaties Relaties

Relaties

Familie app

Hebben jullie een familie app? Soms lijkt het wel of heel veel families dat hebben. Ik heb ouders, zussen, we wonen vlakbij elkaar en ik zie ze geregeld. Toch is er schijnbaar geen behoefte aan een familie app. 
Moeder en zus zijn ook niet heel makkelijk in de omgang, voor de omgeving heel gezellig, maar als het er op aan komt zijn ze vooral met zichzelf bezig. Maar toch, zijn we zo raar dan?

Peiling

Hebben jullie een familie app?
150 stemmen
71%
5%
24%

Waarom zou je een familie app willen? Omdat iedereen dat heeft, of zie je daar ook nog enig nut in?

Het "gelukkig niet" had er voor mij niet achter hoeven staan want het zou me  niet zoveel kunnen schelen als ie er wel was, maar er is hier ook geen behoefte aan een familie-app. Ik vind mezelf daarom niet raar, dus volgens mij ben jij dat ook niet 😉.

Er is een nichten-app maar ik ben bewust niet lid. Heb een hekel aan groepsapps. Heb privé contact met één nicht waar ik een goeie band mee heb en van haar hoor ik ook eventuele interessante mededelingen uit de familie app.

redbulletje schreef op 13-07-2022 om 09:52:

Er is een nichten-app 

Dat had mij dan weer wel wat geleken toen ik vrijgezel was.

Ik heb ja gezellig gestemd maar niet in alle apps is het even gezellig. Ik heb van de schoonfamilie 1app waar eigenlijk alleen mijn schoonzus en zwager en wij actief zijn.  Schoonouders zitten erbij maar krijgen het appen niet in de vingers. 
Van mijn eigen gezin heb ik meerdere apps. Vader, moeder en de drie dochters,  een met iedereen inclusief partners en alle neven en nichten en 1 alleen met de zussen.  Dat die apps gebruikt worden om dingen met elkaar te delen/bespreken die echt nodig zijn of inhoud hebben dat snap ik maar soms gaat het echt nergens over een als ik dan niet meedoe is er commentaar dat ik stil ben een dat snap ik dan weer niet. 
Op een foto van je nieuwe winterjas wil ik best reageren dat ik hem mooi vind.  En voor een na foto van een auto die door de wasstraat is gegaan reageer ik niet.  Dat heeft weinig nut om te delen.  Als er dan een foto van gelapte ramen en waslijn vol schone was volgt om te laten zien hoe goed iedereen bezig is en ik doe niet mee dan is er commentaar dat ik mee moet doen en dat hoeft voor mij niet zo nodig. 

Evaluna

Evaluna

13-07-2022 om 10:02 Topicstarter

Raar misschien niet, maar het lijkt me best gezellig om een beetje op de hoogte te zijn, of eens wat foto's te delen.

Ja, één groepsapp met mijn moeder /stiefvader /kinderen /siblings en partners. Wordt af en toe iets gedeeld. Soms nuttig, soms gezellig. Als we eens met zijn allen een weekend of vakantie'tje hebben is het extra handig. 

De andere groepsapp ontstond omdat mijn sibling en ik ontdekten dat mijn vader/stiefmoeder /hun kinderen en de partners een groepsapp hadden. Best wel pijnlijk dat wij daar weer eens niet bij hoorden. Toen hebben wij een groep aangemaakt. Deze is zonder de partners en kinderen van sibling en ik (hoewel dat ook hun grotere kleinkinderen zijn maar goed). 
Ook daar wordt wel eens wat gezelligs gedeeld. Ook vaak weken stil. 

O ja en ook een met mijn gezin. Zowel handig als gezellig. Ik deel en reageer wel het meeste, vind ik soms jammer. 

Ts, wat let je om er gewoon een aan te maken?

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

13-07-2022 om 10:13

Ja, ik zit in een groepsapp met mijn man en kinderen en in een groepsapp met mijn ouders en broer/zus. Dat vinden we volgens mij allemaal leuk en gezellig.

Nee, had er eerst een met moeder, broer en stiefvader( hij had hem gemaakt)  maar toen ik in mijn eentje zat te lullen en nooit een reactie kreeg ben ik eruit gestapt. . Kreeg het excuus " we krijgen de hele dag berichten " nou ik weet niet van wie maar ik was het niet. Zoek het uit.

schoonfamilie heeft al jaren een familie app voor kinderfoto's en nieuwtjes enzo, ik was er uitgestapt omdat ik er gek van werd maar toen ik zelf een kind kreeg er weer ingegaan. Nog steeds delen wij echt beduidend minder foto's van onze oogappel. 
Toen heb ik ook een familie app voor mijn eigen gezin aangemaakt, zodat de foto's in 1 x naar iedereen gingen. 

Die met het gezin hebben we ook.  Die is vooral voor huishoudelijke mededelingen.  Daar meld je of je wel of niet mee-eet als je plannen wijzigen.  Daar delen de kinderen hun cijfers als dat direct aandacht behoeft. Een dikke voldoende voor een moeilijke toets moet gevierd natuurlijk. 
Daar vraag je aan je moeder die in de supermarkt loopt of ze nog iets mee kan nemen dat niet op het lijstje staat. 

Ja gezellig heb ik aangevinkt.
Wij hebben een familie app met neven, nichten, ooms en tantes.
We hebben een gezin app met broer, zus, vader en moeder.
En als laatst een gezin app voor ons eigen gezin: man en kinderen.

Super handig en weinig gedoe of drama.

Wij hebben er wel een, maar voornamelijk voor praktische en noodzakelijke dingen. Soms is het dagen stil op die app. Gelukkig. Ik ben niet zo’n babbel-apper, maar het is wel heel praktisch als er eentje in het ziekenhuis ligt of anderszins belangrijke info gedeeld moet worden (ik heb heel oude ouders dus dat is nogal eens). 

toevoeging: ik heb daarom niet gestemd in de poll want die optie zit er niet bij. 

Egel. schreef op 13-07-2022 om 10:07:

Ja, één groepsapp met mijn moeder /stiefvader /kinderen /siblings en partners. Wordt af en toe iets gedeeld. Soms nuttig, soms gezellig. Als we eens met zijn allen een weekend of vakantie'tje hebben is het extra handig.

De andere groepsapp ontstond omdat mijn sibling en ik ontdekten dat mijn vader/stiefmoeder /hun kinderen en de partners een groepsapp hadden. Best wel pijnlijk dat wij daar weer eens niet bij hoorden. Toen hebben wij een groep aangemaakt. Deze is zonder de partners en kinderen van sibling en ik (hoewel dat ook hun grotere kleinkinderen zijn maar goed).
Ook daar wordt wel eens wat gezelligs gedeeld. Ook vaak weken stil.

Maar dit is toch niet heel raar? Dat zal toch niet bewust buitensluiten zijn?

Ik snap best dat iemand met eigen kinderen een app heeft, maar als er veel gebeurd is snap ik dat het verkeerd over kan komen. Er steekt vast een heel verhaal achter. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.