Relaties Relaties

Relaties

ReliableGnu63

ReliableGnu63

18-03-2022 om 17:05

Biseksualiteit

Hoe ga jij om met een partner die biseksueel blijkt te zijn? 

Kun je daarmee omgaan in je relatie of is het een reden om geen relatie aan te gaan met die persoon of de relatie te verbreken indien dit in een later stadium naar voren komt?

Je hoeft het toch ook niet meteen tijdens date 1 op tafel te gooien?  Ik kan me niet heugen dat het ooit een gespreksonderwerp is geweest tijdens de kennismaking. Mocht het nou met zoveel woorden gevraagd worden dan moet je er eerlijk over zijn natuurlijk maar vaak komt zoiets niet eens aan de spraak te pas.

Mijn lief begon er ook pas over toen we al lang en breed verkering hadden en dat hij er nog wel wat mee wilde experimenteren wist ik nóg later.

Jij laat je ontmoedigen door een paar dames hier op het topic en dat vind ik opmerkelijk.  Wat kan jou het nou eigenlijk schelen wat een paar anonieme dames hier wel of niet aantrekkelijk vinden? 

watertoren schreef op 21-03-2022 om 18:13:

Stel dat ik een date heb met een man en hij verteld dat hij biseksueel is dan zal ik hem toch echt wel moeten vertellen dat ik dat niet aantrekkelijk vind. Onnodig kwetsen zou ik niet doen maar ik zou het wel eerlijk zeggen.

Waarom moet je hem dat vertellen? Moet je je verantwoorden als je na een of een paar dates niet met de ander verder wil? Lijkt me niet. Ik zou gewoon iets obligaats zeggen. Al moet ik toegeven dat ik weinig date ervaring heb. Maar uitspellen waarom ik de ander precies niet aantrekkelijk vind, komt me eerlijk gezegd nogal vreemd over. Waar is dat goed voor? 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

22-03-2022 om 00:00

Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 21:37:

[..]

Liever mezelf dan maar verloochen denk ik.. het heeft zo'n negatieve lading merk ik hier op t forum waardoor ik aan mezelf begin te twijfelen wat ik nou echt belangrijker zou vinden. Een relatie of afgewezen worden door vrouwen omdat ik eerlijk ben over mijn biseksualiteit

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus wellicht heb je het al aangegeven, maar wanneer heb jij dan seks met die mannen. Je schrijft over biseksuele gevoelens en daar niets mee doen in een relatie. De relatie seks en liefde vind je bij vrouwen, als ik je goed lees. Maar dan zou je dus per definitie geen seksuele betrekkingen meer hebben met mannen als je eenmaal dé vrouw gevonden hebt. Of is dat niet je uiteindelijke insteek? En hoe hou je dat vol als die lust er voor mannen wel degelijk is? Alleen daarom al zou ik mezelf niet verloochenen als ik jou was. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

22-03-2022 om 00:01

En dus voor lief nemen dat er een handjevol vrouwen is die jou niet zien als hun partner. 

ReliableGnu63

ReliableGnu63

22-03-2022 om 08:16

Helena71 schreef op 22-03-2022 om 00:00:

[..]

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus wellicht heb je het al aangegeven, maar wanneer heb jij dan seks met die mannen. Je schrijft over biseksuele gevoelens en daar niets mee doen in een relatie. De relatie seks en liefde vind je bij vrouwen, als ik je goed lees. Maar dan zou je dus per definitie geen seksuele betrekkingen meer hebben met mannen als je eenmaal dé vrouw gevonden hebt. Of is dat niet je uiteindelijke insteek? En hoe hou je dat vol als die lust er voor mannen wel degelijk is? Alleen daarom al zou ik mezelf niet verloochenen als ik jou was.

afgelopen jaren ben ik mede door persoonlijke omstandigheden single geweest. ik had geen tijd en geen behoefte naar een relatie, daar had ik simpelweg teveel aan mijn hoofd voor. wel was ik volop aan het seksdaten met mannen. puur alleen lust dus. doe daar niemand kwaad verder mee aangezien ik vrij man ben zonder verplichtingen naar iemand anders toe. inmiddels begin ik toch wel weer meer naar liefde te verlangen van een vrouw. maar de negatieve lading in dit topic omtrent biseksualiteit heeft me doen denken erover. zijn dit mainstream gedachtes van vrouwen in het algemeen, of zijn het maar enkele vrouwen die het gewoon echt niet zouden zien zitten met een biseksueel..

hoe ik dat überhaupt vol zou houden als ik mezelf zou verloochenen weet ik niet. in mijn perfecte wereld zou dit totaal geen issue zijn. maar de realiteit is dat het blijkbaar wel een issue kan zijn binnen een relatie

Maar Kevin je kunt het verzwijgen bij een toekomstige vrouw, maar wat schiet je daarmee op? Als die vrouw in de kern er problemen mee heeft te daten met een biseksuele man en jij zegt er niks over is zij toch eigenlijk ook gewoon niet de juiste vrouw voor je? Denk je dat je een langdurige liefdesrelatie op zou kunnen bouwen met iemand die principieel anders erin staat mbt biseskualiteit? Want ik denk van niet, ik denk dat zo'n relatie weinig kans van slagen heeft.

Voor mij zou een relatie bijvoorbeeld met een principieel monogame man niet werken omdat ik toch wel de behoefte heb om (soms) seks te hebben met een andere man of vrouw al dan niet in aanwezigheid van mijn eigen partner. Een relatie met iemand die dus geen open relatie ziet zitten zou denk ik niet jaren en jaren stand houden... weet ik niet hoor maar denk ik. Mss veranderd die behoefte wel ooit maar op dit moment niet dan toch... 

Ik zou ook geen man hoeven die volop aan 't seksdaten is met vrouwen tussen relaties door. Dat past simpelweg niet bij mij, een seksbeluste man. 

ReliableGnu63

ReliableGnu63

22-03-2022 om 08:42

redbulletje schreef op 22-03-2022 om 08:41:

Ik zou ook geen man hoeven die volop aan 't seksdaten is met vrouwen tussen relaties door. Dat past simpelweg niet bij mij, een seksbeluste man.

er word serieus alleen gelezen wat men wilt lezen. ik ben al zeker 5 jaar single! hoezo seksbelust. ik heb geen enkele verantwoordelijkheid naar een ander toe

redbulletje schreef op 22-03-2022 om 08:41:

Nee precies ..

En behoeftes kunnen veranderen natuurlijk met de tijd. Wat je nu wel wil hoef je over 10 jaar mss niet meer te willen of andersom maar daar gaan dan in de juiste situatie gesprekken aan vooraf. Tenzij je gewoon vreemdgaat maar dat is natuurlijk niet voorbehouden aan alleen biseksuele mensen.

Kevin_ schreef op 22-03-2022 om 08:42:

[..]

er word serieus alleen gelezen wat men wilt lezen. ik ben al zeker 5 jaar single!

Ik ben al langer single maar ik doe ook niet aan seksdaten. Dat past niet bij mij, dus bij een potentiele partner zou ik daar ook op afknappen. 

Maar zo te lezen in dit topic zijn er ook (biseksuele) vrouwen die veel seksbehoefte hebben, dus je treft wellicht telkens de verkeerde. 

ReliableGnu63

ReliableGnu63

22-03-2022 om 08:51

redbulletje schreef op 22-03-2022 om 08:46:

[..]

Ik ben al langer single maar ik doe ook niet aan seksdaten. Dat past niet bij mij, dus bij een potentiele partner zou ik daar ook op afknappen.

Maar zo te lezen in dit topic zijn er ook (biseksuele) vrouwen die veel seksbehoefte hebben, dus je treft wellicht telkens de verkeerde.

Dan heb je wel een zeer laag libido als je niet naar seks verlangt als je single bent lijkt me. Als je er op af zou knappen dat een partner seksdates heeft gehad in zijn/haar single periode denk ik dat je niemand over houd bijna om als potentiële partner te hebben in de toekomst

Kevin_ schreef op 22-03-2022 om 08:51:

[..]

Dan heb je wel een zeer laag libido als je niet naar seks verlangt als je single bent lijkt me. Als je er op af zou knappen dat een partner seksdates heeft gehad in zijn/haar single periode denk ik dat je niemand over houd bijna om als potentiële partner te hebben in de toekomst

Nou ja wat een oordeel hier... sorry maar dat kun je ook wat vriendelijker zeggen toch? Niet iedereen heeft dezelfde seksuele drive en daar is ook niks mis mee. En seksdaten of daten voor een potentiele relatie zijn ook weer 2 verschillende dingen. En ik denk dat Redbulletje bedoeld tijdens een relatie en niet wat diegene ervoor gedaan heeft want ja dan moet je idd op zoek gaan naar een maagd... 

Je hoeft geen laag libido te hebben om oké te zijn met je saharastatus als je single bent. Ik heb ook een libido dat gaat slapen als het niet wakker gehouden wordt, ik ervaar dat als bijzonder handig.  Ik ken meer vrouwen bij wie het zo werkt.

Ik denk wel dat het idd lastig gaat worden als je afknapt op mannen (vooral) die zich voordat ze jou kenden feestjes gebouwd hebben. De spoeling is al vrij dun en die wordt op die manier nog veel dunner.
Of ze liegen erover zodra ze weten dat het voor jou een afknapper is. 

Mocht mijn relatie ooit overgaan dan ga ik daten met stellen. 2 Vliegen in één klap....

ReliableGnu63

ReliableGnu63

22-03-2022 om 08:59

Miraval schreef op 22-03-2022 om 08:53:

[..]

Nou ja wat een oordeel hier... sorry maar dat kun je ook wat vriendelijker zeggen toch? Niet iedereen heeft dezelfde seksuele drive en daar is ook niks mis mee. En seksdaten of daten voor een potentiele relatie zijn ook weer 2 verschillende dingen. En ik denk dat Redbulletje bedoeld tijdens een relatie en niet wat diegene ervoor gedaan heeft want ja dan moet je idd op zoek gaan naar een maagd...

Ik heb geen enige kwade bedoelingen in mijn zinnen gehad. Jammer om te lezen dat dat zo geïnterpreteerd wordt. Ik kan niet verwachten van mijn potentiële partner dat ze nooit seks heeft gehad terwijl ze single was. Dan zou je inderdaad op zoek moeten naar een maagd.

Volgens mij gaat het er gewoon meer om dat dit biseksuele contacten zijn geweest dan? Ipv alleen hetero contacten? Of heb ik dat dan weer mis?

Kevin_ schreef op 22-03-2022 om 08:59:

[..]

Ik heb geen enige kwade bedoelingen in mijn zinnen gehad. Jammer om te lezen dat dat zo geïnterpreteerd wordt. Ik kan niet verwachten van mijn potentiële partner dat ze nooit seks heeft gehad terwijl ze single was. Dan zou je inderdaad op zoek moeten naar een maagd.

Volgens mij gaat het er gewoon meer om dat dit biseksuele contacten zijn geweest dan? Ipv alleen hetero contacten? Of heb ik dat dan weer mis?

Voor mij zou dat niet gaan over wat voor seksuele contacten, maar dat die contacten er sowieso zijn. Omdat ik een heel andere visie op sex heb. Sex hoort voor mij binnen een langdurige monogame relatie. En ik durf het bijna niet te zeggen hier, binnen het huwelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.