Relaties
ReliableGnu63
18-03-2022 om 17:05
Biseksualiteit
Hoe ga jij om met een partner die biseksueel blijkt te zijn?
Kun je daarmee omgaan in je relatie of is het een reden om geen relatie aan te gaan met die persoon of de relatie te verbreken indien dit in een later stadium naar voren komt?
Poezel_en_Wip
21-03-2022 om 19:05
Kevin_, lees nog even op je gemak terug. Dan zie je dat je dingen hebt gelezen die er niet staan.
Rooss4
21-03-2022 om 19:06
Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 19:01:
[..]
Dat zou dan een rede zijn om dat deel uit het verleden dan ook te verzwijgen, aangezien het geen rol meer speelt in de toekomst
Dat mag je lekker zelf weten!
In mijn relatie speelt dit niet dus ik hoef hier niet mee te dealen. Ik heb wel meerdere relaties in mijn omgeving waarbij dit wel speelt in het hier en nu en de vrouwen in kwestie vinden het lastig. Ze accepteren het maar vinden het bepaald onopwindend.
ReliableGnu63
21-03-2022 om 19:28
Rooss4 schreef op 21-03-2022 om 19:06:
[..]
Dat mag je lekker zelf weten!
In mijn relatie speelt dit niet dus ik hoef hier niet mee te dealen. Ik heb wel meerdere relaties in mijn omgeving waarbij dit wel speelt in het hier en nu en de vrouwen in kwestie vinden het lastig. Ze accepteren het maar vinden het bepaald onopwindend.
Maar daar gaat het hier niet eens over. We hebben het over biseksualiteit. Crossdressing heeft daar niets mee te maken dus snap sowieso de discussie niet. Ga der ook verder niet meer op in. Trekt energie
CavernousSanddollar80
21-03-2022 om 19:38
Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 15:54:
[..]
omdat je iemand afkeurt op zijn/haar geaardheid. staat totaal los van het feit of diegene überhaupt iets zou willen doen met het zelfde geslacht. je zegt bij voorkeur dit al niet te accepteren dat iemand biseksueel is, dat is toch echt homofobie
Ik zeg helemaal niet het niet te accepteren. Ik zeg dat ik er geen relatie mee wil. Net zoals dat ik geen relatie wil met een vent die rookt, blowt, elke week aan het bier zit, vriendjes bij het corps heeft, VVD of D'66 stemt. Ik wijs je er niet op af, we kunnen gewoon vrienden zijn, maar een liefdes- en/of seksrelatie zit er niet in.
ReliableGnu63
21-03-2022 om 19:40
Helena71 schreef op 21-03-2022 om 19:38:
[..]
Ik zeg helemaal niet het niet te accepteren. Ik zeg dat ik er geen relatie mee wil. Net zoals dat ik geen relatie wil met een vent die rookt, blowt, elke week aan het bier zit, vriendjes bij het corps heeft, VVD of D'66 stemt. Ik wijs je er niet op af, we kunnen gewoon vrienden zijn, maar een liefdes- en/of seksrelatie zit er niet in.
Kun je me uitleggen waar jij hinder aan zou ondervinden van iemand die niets met zijn biseksualiteit doet?
Rooss4
21-03-2022 om 19:46
Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 19:28:
[..]
Maar daar gaat het hier niet eens over. We hebben het over biseksualiteit. Crossdressing heeft daar niets mee te maken dus snap sowieso de discussie niet. Ga der ook verder niet meer op in. Trekt energie
Ja eeeeh, ik noemde het en vervolgens wil jij het naadje van de kous weten hoor. Je bent je eigen energiezuiger in die zin.
Moxxie
21-03-2022 om 19:55
Mija schreef op 21-03-2022 om 17:56:
[..]
Het zit 'm voor mij echt in de afkeuring, dat je een man die (ook) op mannen valt 'geen echte man' noemt, of biseksualiteit als zodanig negatief beoordeelt, allerlei onaantrekkelijke eigenschappen toedicht. Ik vind het helemaal niet afkeurenswaardig als je er er iets 'mee hebt', het bijvoorbeeld extra spannend vindt of juist als je er juist iets níet mee hebt, zoals Roos beschrijft. Maar net zo goed als dat ik niet tegen een man zal zeggen: "Hé joh, moet je horen. Ik vind je echt een enórm onaantrekkelijke kerel omdat je postzegels spaart," vind ik ook dat je niet hardop tegen een man zegt: "Ik vind je onaantrekkelijk omdat je bi bent en de gedachte aan jou met een man mijn lust als sneeuw voor de zon laat verdwijnen." Want als dat al zo is, en dat kan ik me dus best voorstellen, hou dan je 'tegenzin' bij jezelf in plaats van het in de ander te projecteren als iets negatiefs.
Je hebt gelijk, je niet aangetrokken voelen tot een biseksuele man mag natuurlijk best, zolang je hem er verder niet op veroordeelt en hem er niet mee kwetst.
Ik vind dat iedereen zijn afknappers mag hebben, hoe irrationeel of onbelangrijk die ook mogen lijken voor een ander. Maar toch, zelf voel ik me ook niet aangetrokken tot biseksuele mannen en ik moet toegeven dat ik dat helemaal niet zo'n leuk trekje van mezelf vind. Op de een of andere manier voelt het een beetje onverdraagzaam en bij mijn andere afknappers heb ik dat niet.
ReliableGnu63
21-03-2022 om 20:01
kortom, biseksualiteit onder mannen is nog altijd een taboe en niet maatschappelijk geaccepteerd. Zeker wat relaties betreft
EnchantingChamois89
21-03-2022 om 20:33
Wat een vreemde conclusie, Kevin?
Omdat iemand iets in een geaardheid niet ziet zitten is het meteen taboe?
Ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen, misschien dat m'n verbazing onterecht is
Voor 't halve forum is het geen verrassing, maar ook ik ben biseksueel
Wel dan als in relaties met alles erop en eraan, niet enkel lust
Als ik met een man ben "kies" ik dus niet hetero, dan ben ik gewoon met een man maar nog altijd biseksueel
Op dit moment heb ik beide geslachten 't liefst allebei tegelijkertijd
Ik vind bij vrouwen andere dingen dan bij mannen en de combinatie is voor mij een geheel plaatje
Ook met beiden geslachten afzonderlijk een relatie gehad, zowel monogaam als polyamoureus
En ik vind wat Moxxie schrijft best een mooi streven
Alleen niet altijd haalbaar
Geeft toch niks?
Ik heb me nog nooit aangetrokken gevoeld tot een volledig hetero man, sterker nog, nadat het gezegd is, sluit er ook een deur in mijn hoofd en zie ik het verder gewoon niet passen tussen ons
Eigenlijk nooit bij stil gestaan of dat niet zo'n aardig trekje is
Of dat ik gelijk oordeel en veroordeel
Of dat ik een heterofoob ben
In mijn ogen wilt m'n hart wat 't wil
Niets meer en niets minder
CavernousSanddollar80
21-03-2022 om 20:48
Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 19:40:
[..]
Kun je me uitleggen waar jij hinder aan zou ondervinden van iemand die niets met zijn biseksualiteit doet?
Je doet nooit niets. Zelf als je het niet buiten de deur zoekt.
Ik vraag me af waarom je het zo moeilijk te accepteren vind dat niet iedereen jouw mening deelt.
Ik vul even in, maar jouw manier van schrijven over seks, in meerdere topics, doet mij geloven dat jij seks en liefde volkomen kunt scheiden. Ik zeg niet dat jij geen seks hebt uit liefde voor een partner, maar de manier hoe jij schrijft, zie je het volgens mij meer als lustbevrediging. Niks mis mee overigens. Het is geen waarde-oordeel, maar een constatering. En als ik er naast zit, mag je me gerust corrigeren.
Ik zie seks ook heus wel als lustbevrediging. Maar ik ben dan wel dusdanig een ouwe muts dat ik het wel zie als lustbevrediging BINNEN een stabiele relatie. En voordat die relatie er is, zijn er gewoon een heleboel dingen die ik belangrijk vind. En als iemand substantieel anders denkt, komt die relatie er dus niet. En de seks dus ook niet. Bepaalde dingen zijn voor mij dealbreakers. Ik hoef daar geen hinder aan te ondervinden. Het is gewoon een dealbreaker. Zoals ik ook accepteer dat ik bepaalde dingen heb die voor een man een dealbreaker kunnen zijn. Prima. Dan zijn we dus geen match.
ReliableGnu63
21-03-2022 om 21:08
mijn mening doet er niet toe, de meeste zouden een biseksuele man niet als relatiemateriaal kunnen zien concludeer ik alleen uit de vele reacties. Voor mij toch een rede om wat minder opener er over te gaan zijn in nieuwe relaties. Misschien wel helemaal verborgen te houden
ReliableGnu63
21-03-2022 om 21:18
Helena71 schreef op 21-03-2022 om 20:48:
Ik vul even in, maar jouw manier van schrijven over seks, in meerdere topics, doet mij geloven dat jij seks en liefde volkomen kunt scheiden. Ik zeg niet dat jij geen seks hebt uit liefde voor een partner, maar de manier hoe jij schrijft, zie je het volgens mij meer als lustbevrediging. Niks mis mee overigens. Het is geen waarde-oordeel, maar een constatering. En als ik er naast zit, mag je me gerust corrigeren.
Seks met mannen is inderdaad pure lust voor mij zoals eerder aangegeven. totaal anders dan met vrouwen waar wel intimiteit en liefde bij komt kijken. dat heb ik gewoon niet met mannen
MissBobby
21-03-2022 om 21:28
Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 21:08:
mijn mening doet er niet toe, de meeste zouden een biseksuele man niet als relatiemateriaal kunnen zien concludeer ik alleen uit de vele reacties. Voor mij toch een rede om wat minder opener er over te gaan zijn in nieuwe relaties. Misschien wel helemaal verborgen te houden
Maar dan verloochen je jezelf toch? Dat gaat toch op een gegeven moment wringen? Ik zou geen partner willen die mijn bi-seksualiteit niet accepteert.
ik ken best veel biseksuele mensen en die hebben ook vaak een relatie, in allerlei vormen.
ReliableGnu63
21-03-2022 om 21:37
MissBobby schreef op 21-03-2022 om 21:28:
[..]
Maar dan verloochen je jezelf toch? Dat gaat toch op een gegeven moment wringen? Ik zou geen partner willen die mijn bi-seksualiteit niet accepteert.
ik ken best veel biseksuele mensen en die hebben ook vaak een relatie, in allerlei vormen.
Liever mezelf dan maar verloochen denk ik.. het heeft zo'n negatieve lading merk ik hier op t forum waardoor ik aan mezelf begin te twijfelen wat ik nou echt belangrijker zou vinden. Een relatie of afgewezen worden door vrouwen omdat ik eerlijk ben over mijn biseksualiteit
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.