Relaties Relaties

Relaties

ReliableGnu63

ReliableGnu63

18-03-2022 om 17:05

Biseksualiteit

Hoe ga jij om met een partner die biseksueel blijkt te zijn? 

Kun je daarmee omgaan in je relatie of is het een reden om geen relatie aan te gaan met die persoon of de relatie te verbreken indien dit in een later stadium naar voren komt?

Rooss4 schreef op 21-03-2022 om 10:55:

[..]

Maar als ik jou goed begrijp hoef je je panseksualiteit niet eens persé te leven, als je maar niet tegen vooroordelen hoeft te vechten.

En dat snap ik heel goed.

Nou, dat vind ik wel een interessant gedachte-experiment. Ik merk dat in dit draadje ook verwarring lijkt te ontstaan omdat voor sommigen biseksualiteit (om even die “verzamelnaam” te gebruiken) puur iets seksueels is, voor mij ook relationeel/romantisch. Anderen hier “leven” het door te swingen of naast hun heterorelatie te (seks)daten met hetzelfde geslacht, maar zien nu geen Volledige Relatie voor zich.

Ik “leef” mijn panseksualiteit door te leven. Ook als ik een poos met 1 gender/persoon naar bed ga, ben ik nog steeds panseksueel. Niet hetero of lesbisch.

het doet me een beetje denken aan de mildere vorm van homofobie in de omgeving waar ik opgroeide; je mag het wel zijn, maar niet uitoefenen.

ik denk trouwens dat je het helemaal niet zo bedoelt, maar door je formulering en andere berichten hier, ging ik er wel over nadenken. 

Ik denk ook dat ik misschien meer opmerkingen hoor. Vaak niet eens slecht bedoeld. Maar omdat ik soms met een man soms met een vrouw en een enkele keer met een non-binair ben, is het voor mijn verdere buitenwereld (collega’s, buren, verdere familie) een stuk zichtbaarder dan een bedgenoot is voor de meesten.

ReliableGnu63

ReliableGnu63

21-03-2022 om 17:08

Rooss4 schreef op 21-03-2022 om 16:35:

Zo weet ik, Kevin, dat jij ook van vrouwenkleding houdt, voor mij een behoorlijke dealbreaker in een relatie. Ik vind mezelf geen crossdressfoöb want ik kan crossdressen in een bepaald opzicht enorm waarderen maar niét in mijn relatie. Ik snap dat dat jou wellicht wat raakt en dat mag ook maar men mag wél zelf weten hoe daarmee om te gaan.

Crossdressing staat dan weer geheel los van seksuele voorkeur maar dat terzijde. je keurt iemand dan af op iets wat je partner in het verleden heeft gedaan? zo van jij hebt spijkerbroeken gedragen vroeger dus ik zie geen relatie zitten? op die manier?

Doemijdieglazenbol schreef op 21-03-2022 om 16:53:

[..]

Ik “leef” mijn panseksualiteit door te leven. Ook als ik een poos met 1 gender/persoon naar bed ga, ben ik nog steeds panseksueel. Niet hetero of lesbisch.

Dat snap ik. Net zoals een single homo nog steeds een homo is natuurlijk.

het doet me een beetje denken aan de mildere vorm van homofobie in de omgeving waar ik opgroeide; je mag het wel zijn, maar niet uitoefenen.

Hoho, dit zijn niet mijn woorden hè?  Ik persoonlijk ben van mening dat je je seksualiteit gewoon uit zou mogen dragen en zou mogen praktizeren maar eerder in het draadje werd geschetst dat bi zijn bijna gelijk staat aan vreemdgaan en dat werd ontkracht. Omdat iemand die bi is niet automatisch gehoor hoeft te geven aan zijn of haar cravings en dus ook prima monogaam kan zijn. 

ik denk trouwens dat je het helemaal niet zo bedoelt, maar door je formulering en andere berichten hier, ging ik er wel over nadenken.

Inderdaad, ik bedoel dat niet zo. Ik probeerde alleen even in kaart te brengen waar je nu zo over viel en constateerde dat dat eerder de vooroordelen waren dan dat er daadwerkelijk werd gevallen over je bi seksualiteit of hoe we het ook noemen willen.

Ik persoonlijk zie inderdaad niet 123 een volledige relatie voor me met een vrouw. In die zin ben ik beslist meer hetero dan wat anders. Een beetje grijs op het spectrum denk ik.  Eigenlijk ben ik een overtuigd monogame, heteroseksuele vrouwenverslindster!  

Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 17:08:

[..]

Crossdressing staat dan weer geheel los van seksuele voorkeur maar dat terzijde. je keurt iemand dan af op iets wat je partner in het verleden heeft gedaan? zo van jij hebt spijkerbroeken gedragen vroeger dus ik zie geen relatie zitten? op die manier?

Hoe kom je er nou bij dat ik iemand zou afkeuren op iets uit het verleden? Waarom haal je het verleden er überhaupt bij, dat staat toch compleet los van iemands voorkeur voor vrouwenkleding? Het lijkt wel alsof jij niet helemaal goed meer leest als je geraakt of getriggerd wordt. 

De mannen in mijn omgeving die vrouwenkleding dragen zien het overigens wel degelijk als deel van hun seksuele voorkeur. Ze vinden het een geil gevoel om dameskleding te dragen. 

Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 17:08:

[..]

Hoezo in het verleden? Ik heb ook ooit korte relatie gehad met iemand die aan crossdressing deed en hoewel ik daar in het algemeen niks tegen had en heb en het zelfs leuk vond en vind, merkte ik toch dat ik hem niet spannend/seksueel aantrekkelijk vond als crossdresser, sterker nog, het deed voor mij af aan zijn aantrekkelijkheid als seksuele partner. Ik heb hem dat nooit gezegd maar het zat mij niet lekker. Ik vond het niet eerlijk naar hem. Het is dan ook uitgegaan. Niet direct hierom maar dit speelde voor mij wel mee. Later kreeg hij een vriendin die zich daar wel toe aangetrokken voelde. Dat vond ik veel leuker voor hem. Het is toch niet fair om eisen te gaan stellen aan iemand om hem/haar seksueel aantrekkelijk te blijven vinden. En ik zag ook niet hoe ik mezelf kon forceren hem wél aantrekkelijk te gaan vinden als crossdresser. Overigens heb ik me bij deze man wel gerealiseerd dat onze seksuele aantrekkingskracht nooit heel groot was: hij was gewoon een hele goede vriend en is dat gelukkig ook gebleven. 

ReliableGnu63

ReliableGnu63

21-03-2022 om 17:48

Rooss4 schreef op 21-03-2022 om 17:33:

[..]

Hoe kom je er nou bij dat ik iemand zou afkeuren op iets uit het verleden? Waarom haal je het verleden er überhaupt bij, dat staat toch compleet los van iemands voorkeur voor vrouwenkleding? Het lijkt wel alsof jij niet helemaal goed meer leest als je geraakt of getriggerd wordt.

De mannen in mijn omgeving die vrouwenkleding dragen zien het overigens wel degelijk als deel van hun seksuele voorkeur. Ze vinden het een geil gevoel om dameskleding te dragen.

verreweg de meeste crossdressers zijn heteroseksueel..

Moxxie schreef op 21-03-2022 om 16:37:

Sommige vrouwen knappen op de gekste details af, jubeltenen of een postzegelverzameling, en dat vinden we misschien gek maar meer niet. Waarom is afknappen op biseksualiteit dan zo 'not done' eigenlijk?

Het zit 'm voor mij echt in de afkeuring, dat je een man die (ook) op mannen valt 'geen echte man' noemt, of biseksualiteit als zodanig negatief beoordeelt, allerlei onaantrekkelijke eigenschappen toedicht. Ik vind het helemaal niet afkeurenswaardig als je er er iets 'mee hebt', het bijvoorbeeld extra spannend vindt of juist als je er juist iets níet mee hebt, zoals Roos beschrijft. Maar net zo goed als dat ik niet tegen een man zal zeggen: "Hé joh, moet je horen. Ik vind je echt een enórm onaantrekkelijke kerel omdat je postzegels spaart," vind ik ook dat je niet hardop tegen een man zegt: "Ik vind je onaantrekkelijk omdat je bi bent en de gedachte aan jou met een man mijn lust als sneeuw voor de zon laat verdwijnen." Want als dat al zo is, en dat kan ik me dus best voorstellen, hou dan je 'tegenzin' bij jezelf in plaats van het in de ander te projecteren als iets negatiefs. 

Stel dat ik een date heb met een man en hij verteld dat hij biseksueel is dan zal ik hem toch echt wel moeten vertellen dat ik dat niet aantrekkelijk vind. Onnodig kwetsen zou ik niet doen maar ik zou het wel eerlijk zeggen.

Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 17:48:

[..]

verreweg de meeste crossdressers zijn heteroseksueel..

ReliableGnu63

ReliableGnu63

21-03-2022 om 18:38

Rooss4 schreef op 21-03-2022 om 18:19:

[..]

Jij vergelijkt crossdressing met geaardheid.. wat dus niet klopt. Staat los van elkaar. Verder kan crossdressing van tijdelijke aard zijn, een fase die kan overgaan. Als ik er mee gestopt ben, moet een nieuwe partner daar 10 jaar later nog over oordelen?

ReliableGnu63

ReliableGnu63

21-03-2022 om 18:49

Rooss4 schreef op 21-03-2022 om 18:19:

[..]

Men kan om verschillende redenen aan crossdressing doen. Soms wil de crossdresser voor iemand van de andere sekse doorgaan (passing). Dat kan tijdelijk om een genderidentiteit uit te drukken of permanent als deel van een transseksuele identiteit. Soms wil de crossdresser juist verschillende categorieën laten botsen, als onderdeel van een seksuele fetisj. In het verleden werd crossdressing door sommigen ook gebruikt om een (homoseksuele) geaardheid uit te drukken. De meeste crossdressers identificeren zichzelf echter als heteroseksueel.[2][3][4

Daarnaast is crossdressing vaak niet-expressief en niet-seksueel. Het gaat dan om eenvermomming, eventueel voor theater, carnaval of ander entertainment.

aldus wikipedia

Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 18:38:

[..]

Jij vergelijkt crossdressing met geaardheid.. wat dus niet klopt. Staat los van elkaar. Verder kan crossdressing van tijdelijke aard zijn, een fase die kan overgaan. Als ik er mee gestopt ben, moet een nieuwe partner daar 10 jaar later nog over oordelen?

Ik vergelijk helemaal niks.  We hebben het over voorkeuren en non voorkeuren. Zet die oogkleppen even af wil je. 

ReliableGnu63

ReliableGnu63

21-03-2022 om 18:54

Rooss4 schreef op 21-03-2022 om 18:51:

[..]

Ik vergelijk helemaal niks. We hebben het over voorkeuren en non voorkeuren. Zet die oogkleppen even af wil je.

inmiddels is het mijn voorkeur niet meer.. maar jij zou er over oordelen?

Kevin_ schreef op 21-03-2022 om 18:54:

[..]

inmiddels is het mijn voorkeur niet meer.. maar jij zou er over oordelen?

Dat is de juiste vraag niet. Oordelen doen we de hele dag, over van alles en nog wat.

De juiste vraag zou kunnen zijn, "zou je een relatie willen met iemand die het vroeger leuk vond om zich als vrouw te verkleden". 

Mijn antwoord is "ik heb eigenlijk geen idee".

ReliableGnu63

ReliableGnu63

21-03-2022 om 19:01

Rooss4 schreef op 21-03-2022 om 18:59:

[..]

Dat is de juiste vraag niet. Oordelen doen we de hele dag, over van alles en nog wat.

De juiste vraag zou kunnen zijn, "zou je een relatie willen met iemand die het vroeger leuk vond om zich als vrouw te verkleden".

Mijn antwoord is "ik heb eigenlijk geen idee".

Dat zou dan een rede zijn om dat deel uit het verleden dan ook te verzwijgen, aangezien het geen rol meer speelt in de toekomst

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.