Relaties Relaties

Relaties

Betalen voor etentje - verjaardag/vrienden


Wat stond er in je uitnodiging en hoe liep het gesprek voor het besluit om samen nog wat te eten?

Ik zou in dit geval ook een Tikkie verwachten denk ik, maar dat hangt wel van de nuance af.

Tikkie sturen. Je hebt verteld wat er binnen de uitnodiging zat en wat niet, en het etentje is nog spontaan ontstaan. Ik zou dus een tikkie verwachten. Maar om het jou makkelijker te maken had ik allang gevraagd om een tikkie (als gezelschap van jou) 

Ja hoor gewoon een tikkie sturen!

Cle0 schreef op 08-09-2024 om 11:49:

Tikkie sturen. Je hebt verteld wat er binnen de uitnodiging zat en wat niet, en het etentje is nog spontaan ontstaan. Ik zou dus een tikkie verwachten. Maar om het jou makkelijker te maken had ik allang gevraagd om een tikkie (als gezelschap van jou)

Nou dit!

Ik weet niet hoelang het etentje geleden is, maar ik zou allang zelf gevraagd hebben hoeveel je van me/ ons krijgt.

Als ik verjaar en doe wat jij hebt gedaan (drank en snacks in het park en melding van: geen maaltijd) dan ben ik niet geacht om de restaurant-/snackbar-/tavernerekening te betalen. Als mensen uit mijn gezelschap dan op het woord gooien om de avond nog (leuk) af te sluiten met een etentje, dan is het toch logisch dat ieder zijn deel betaalt. Wie dan denkt: dan kan ik op letterkoekje's rekening mijn buikje nog eens vullen, vind ik een profiteur. 
Dus, tikkie (en best niet te lang wachten zou ik zeggen).

En alsnog, proficiat hé!

Als je het kan lijden laat je het zitten, als dat niet het geval is stuur je gewoon een tikkie.   Als je er extra gewetensnood bij hebt dan doe je ook nog een (luchtig)  appje; jongens ik hoop dat jullie snappen dat ik krap zit en niet voor iedereen uit eten kon betalen.  Het voelt erg nederlands om een tikkie na te sturen maar  hoop dat iedereen begreep dat je voor jezelf betaalde en ik alleen even voorschoot aan het eind. Als dat niet duidelijk was of een van jullie ook cash problemen app me gewoon even! 

Gewoon een tikkie sturen zonder verdere uitleg. Is toch logisch dat jij niet voor de kosten hoeft op te draaien.

Wat ik dan wel een beetje vreemd vind is dat er niemand even heeft gezegd dat ze wel een Tikkie van je verwachtten. Als vriendin zou ik dat toch nog even benadrukt hebben, dat het niet de bedoeling was om jou met de rekening op te zadelen als het idee van de genodigden kwam.

En dat Tikkie zou ik gewoon sturen.

absor schreef op 08-09-2024 om 12:23:

Als je het kan lijden laat je het zitten, als dat niet het geval is stuur je gewoon een tikkie. Als je er extra gewetensnood bij hebt dan doe je ook nog een (luchtig) appje; jongens ik hoop dat jullie snappen dat ik krap zit en niet voor iedereen uit eten kon betalen. Het voelt erg nederlands om een tikkie na te sturen maar hoop dat iedereen begreep dat je voor jezelf betaalde en ik alleen even voorschoot aan het eind. Als dat niet duidelijk was of een van jullie ook cash problemen app me gewoon even!

Ik zou dit niet zeggen want zo lijkt het een verontschuldiging, terwijl TO van te voren heeft gezegd dat zij voor drank en snacks zou zorgen en niet voor een maaltijd. Dus ik vind dat een tikkie zonder uitleg prima is.

Wel vind ik het inderdaad raar dat niemand vraagt naar een tikkie (tenzij het gisteravond was, dus heel kortgeleden).

Tikkie sturen. Het staat er los van of je het wel of niet kan betalen. De uitnodiging waarvoor drankjes met snacks in het park en je hebt daarbij gecommuniceerd geen maaltijd. Duidelijk toch.
Dus fijn dat je het hebt voorgeschoten voor iedereen nu een tikkie om het terug te laten betalen. 

Loulou39 schreef op 08-09-2024 om 13:50:

[..]

Ik zou dit niet zeggen want zo lijkt het een verontschuldiging, terwijl TO van te voren heeft gezegd dat zij voor drank en snacks zou zorgen en niet voor een maaltijd. Dus ik vind dat een tikkie zonder uitleg prima is.

Wel vind ik het inderdaad raar dat niemand vraagt naar een tikkie (tenzij het gisteravond was, dus heel kortgeleden).

Ja eens! Dit dacht ik ook gelijk bij het lezen van deze post.

Ik snap sowieso al niet dat anderen besluiten dat ze nog naar de snackbar gaan, dat ze weten dat het zonder eten is maar dat ze wel jou laten opdraaien voor de gemeenschappelijke rekening in de snackbar.

Voor 't zelfde geld staat er niet genoeg op je rekening om die snackbar voor X man voor te schieten.

Als gast had ik de boel gewoon zelf voorgeschoten en dan zie ik wel of ik tikkies rondstuur. Maar hell no dat ik de organisator van het middag-feestje ook nog eens opscheep met een extra rekening voor 10 man.

Marty1984 schreef op 08-09-2024 om 17:05:

Ik snap sowieso al niet dat anderen besluiten dat ze nog naar de snackbar gaan, dat ze weten dat het zonder eten is maar dat ze wel jou laten opdraaien voor de gemeenschappelijke rekening in de snackbar.

Voor 't zelfde geld staat er niet genoeg op je rekening om die snackbar voor X man voor te schieten.

Als gast had ik de boel gewoon zelf voorgeschoten en dan zie ik wel of ik tikkies rondstuur. Maar hell no dat ik de organisator van het middag-feestje ook nog eens opscheep met een extra rekening voor 10 man.

Ik neem aan dat ze dit zelf heeft voorgesteld? Wij proberen in dat soort situaties altijd meteen, ter plekke, het betaalverzoek te sturen. Dat voorkomt dat mensen het vergeten of dat je dit soort twijfels krijgt.

Gsleutel schreef op 08-09-2024 om 18:21:

[..]

Ik neem aan dat ze dit zelf heeft voorgesteld? Wij proberen in dat soort situaties altijd meteen, ter plekke, het betaalverzoek te sturen. Dat voorkomt dat mensen het vergeten of dat je dit soort twijfels krijgt.

Hier zie je ook wel verschil in. Ik vind dat zó ongezellig, meteen een betaalverzoek. Dat komt de dag erna.

absor schreef op 08-09-2024 om 12:23:

Als je het kan lijden laat je het zitten, als dat niet het geval is stuur je gewoon een tikkie. Als je er extra gewetensnood bij hebt dan doe je ook nog een (luchtig) appje; jongens ik hoop dat jullie snappen dat ik krap zit en niet voor iedereen uit eten kon betalen. Het voelt erg nederlands om een tikkie na te sturen maar hoop dat iedereen begreep dat je voor jezelf betaalde en ik alleen even voorschoot aan het eind. Als dat niet duidelijk was of een van jullie ook cash problemen app me gewoon even!

Zou ik ook doen denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.