Psyche en mentaal
TanteSlankie
08-07-2021 om 16:29
Wintervreugd voor de zomerhaters
Hallo allemaal!
Dit is geen discussie topic maar een klaagtopic voor iedereen die de zomer, de zon, de hitte en alle klote dingen de zomer ons brengt, haat! Echt en oprecht er een grote hekel aan hebben, er zelfs ziek of depressief van worden. Wij houden van wolken, regen, kou en donker. Wij zijn met velen en hier vinden wij begrip en steun en kunnen wij ons uitspreken zonder daar gek op aangekeken te worden. Hou je van de zon en zomer dan ben je hier niet gewenst maar ben je vast van harte welkom in het zomer topic...
RoosOpJeHoed
11-08-2021 om 13:45
Zusterclivia schreef op 11-08-2021 om 13:09:
[..]
Zeker. In januari/februari heb je nog wel eens van die koude zonnige dagen. Heeerlijk. Dan voel je gewoon de zon over je huid aaien...
Ja, dat zijn echt mijn lievelingsdagen! Zo'n strakblauwe hemel, winterzonnetje, maar toch krakend koud, heerlijk
Sun.lover
11-08-2021 om 14:22
RoosOpJeHoed schreef op 11-08-2021 om 13:45:
[..]
Ja, dat zijn echt mijn lievelingsdagen! Zo'n strakblauwe hemel, winterzonnetje, maar toch krakend koud, heerlijk
En dat de laagstaande zon dan alles zo’n mooie gouden glans geeft.
Zusterclivia
12-08-2021 om 09:27
Heerlijk! Ik word er altijd helemaal vrolijk van en wil dan naar buiten. Begrijp niets van binnen zitten onder een dekentje terwijl het buiten zo mooi is.
Ik vind het ook lekker om de wandelen over de sneeuw of nog beter, hardlopen! Verklaren mensen je voor gek, maar voel mij dan echt wel king of the world!
noas_1993
12-08-2021 om 11:06
Zo, de boodschappen zijn weer binnen. Kan ik me vanmiddag lekker opsluiten in huis.
Weedbee
12-08-2021 om 12:16
Hier ook net naar de super geweest. Ondanks dat we een redelijk koele benedenverdieping hebben ben ik nu tóch lamgeslagen. Het is vlg Buienradar 25 graden buiten, maar in de auto (had in de zon gestaan) toch alweer 30. In de winkel uiteraard lekker koel. Maar die overgangen van warm -> koud -> warm vindt mijn lijf niet zo fijn. Voel me nu dus wat 'wollig' in mijn hoofd. Maarrrrr .. ik klaag niet! Tot nu toe een heerlijke zomer en vooral die regelmatige wind maakt het prima uit te houden. Niet dat ik nog wandel of zo .. dát lukt me dus tussen pakumbeet mei en september amper nog. Maar binnen blijft het max. 24 graden tot nu toe. Dus voor nu .. héérlijk!
RoosOpJeHoed
12-08-2021 om 13:46
Haha, Noas, ik ben ook zo. In de ochtend alles doen, dan ramen, deuren en gordijnen dicht en niet teveel inspanning.
Volgens mij valt het hier qua warmte mee. Het zou 27 graden worden, maar het is bewolkt en er staat een flinke bries. Kan het alsnog wel benauwd zijn, ben nog niet buiten geweest. Mijn man wilde zo even een vrije middag pakken en op een terrasje zitten. Heel gezellig, maar dan moet ik me weer insmeren met zonnebrand en heb daar zo'n hekel aan. Nu laat ik me daar niet door tegenhouden, maar zou weleens wat makkelijker naar buiten willen stappen met dit weer (zonne-allergie).
Hier in huis tot op heden ook niet hoger geweest dan 23,5, dus zeker weinig reden om te klagen Weedbee. Maar toch, kom maar weer door met die 20 graden. De vooruitzichten zagen er trouwens alweer iets beter uit.
noas_1993
12-08-2021 om 14:26
RoosOpJeHoed schreef op 12-08-2021 om 13:46:
Haha, Noas, ik ben ook zo. In de ochtend alles doen, dan ramen, deuren en gordijnen dicht en niet teveel inspanning.
Volgens mij valt het hier qua warmte mee. Het zou 27 graden worden, maar het is bewolkt en er staat een flinke bries. Kan het alsnog wel benauwd zijn, ben nog niet buiten geweest. Mijn man wilde zo even een vrije middag pakken en op een terrasje zitten. Heel gezellig, maar dan moet ik me weer insmeren met zonnebrand en heb daar zo'n hekel aan. Nu laat ik me daar niet door tegenhouden, maar zou weleens wat makkelijker naar buiten willen stappen met dit weer (zonne-allergie).
Hier in huis tot op heden ook niet hoger geweest dan 23,5, dus zeker weinig reden om te klagen Weedbee. Maar toch, kom maar weer door met die 20 graden. De vooruitzichten zagen er trouwens alweer iets beter uit.
Haha, dat kerken ik dan weer!
Ik háát insmeren, vooral als je naar vrienden of familie gaat waar je met dit weer (natuurlijk) lekker buiten moet zitten. Dan heb ik zoiets van: als ik het niet doe ben ik straks misschien megarood, maar als ik het wel doe moet ik het er 's avonds weer afdouchen.
En douchen met dit weer is ook niet fijn!
Maar hier staat ook al de hele dag een lekker briesje en is het lichtelijk bewolkt. Denk toch maar dat ik alles maar dicht ga doen ondanks dat
Niet hoger dan 23,5? ik wou dat ik dat kon zeggen. Dinsdag is het 28 geworden binnen, maar dat kwam ook omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen en ik niks dicht had gedaan. Doe ik dat wel wordt het 25 á 26
_melon
02-09-2021 om 11:33
Regendrup. schreef op 02-09-2021 om 10:49:
Dit zonnetje vind ik wel lekker! Niet te warm
Welk zonnetje
Regendrup.
02-09-2021 om 11:41
_melon schreef op 02-09-2021 om 11:33:
[..]
Welk zonnetje
Oh hier (vlakbij Maastricht) wel!
_melon
02-09-2021 om 12:02
Regendrup. schreef op 02-09-2021 om 11:41:
[..]
Oh hier (vlakbij Maastricht) wel!
Hier in Friesland niet. Maar ik heb nog wel hoop op wat nazomer weer, daar ben ik wel fan van. 21 graden zonnige dagen.
Regendrup.
02-09-2021 om 12:43
_melon schreef op 02-09-2021 om 12:02:
[..]
Hier in Friesland niet. Maar ik heb nog wel hoop op wat nazomer weer, daar ben ik wel fan van. 21 graden zonnige dagen.
Ja hou ik ook van! Zeker omdat het 's avonds en 's nachts dan lekker afkoelt. Geen plaknachten
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.