Psyche en mentaal
TanteSlankie
08-07-2021 om 16:29
Wintervreugd voor de zomerhaters
Hallo allemaal!
Dit is geen discussie topic maar een klaagtopic voor iedereen die de zomer, de zon, de hitte en alle klote dingen de zomer ons brengt, haat! Echt en oprecht er een grote hekel aan hebben, er zelfs ziek of depressief van worden. Wij houden van wolken, regen, kou en donker. Wij zijn met velen en hier vinden wij begrip en steun en kunnen wij ons uitspreken zonder daar gek op aangekeken te worden. Hou je van de zon en zomer dan ben je hier niet gewenst maar ben je vast van harte welkom in het zomer topic...
Weedbee
10-08-2021 om 10:36
Ik ben ook geen fan van regen, maar ALLES is beter dan die gruwelijke afgelopen 3 zomers. Dus ik mopper niet (waar ik anders een behoorlijke kei in ben ).
Ik bedacht me vanmorgen dat ik soms echt blond ben. Hield me steeds voor dat juli een supermaand was en als er dan in augustus mss nog een hittegolf zou komen zou dat minder warm zijn, want .. later in het jaar. Tot het tot me doordrong dat 30 graden (om maar wat te noemen) 30 graden is .. of het nou juli, augustus of september is
PS: excuses als ik echt-blonde mensen beledig. Uiteraard niet zo bedoeld, maar meer bij wijze van uitdrukking.
Rose85
10-08-2021 om 10:46
BlueHeart schreef op 10-08-2021 om 08:06:
[..]
Binnen blijven, airco aan. Ik ben ook blij met het koele weer en nog even en dan is het alweer september.
Haha dat zegt tegenwoordig niks meer. Ik ben in September getrouwd en heb een warmterecord van boven de 30 graden 😂. En nu sluip ik weer weg, want ik ben een echt zonaanbidder.
RoosOpJeHoed
10-08-2021 om 10:56
Nou ja, blond... De kans op een hittegolf is in september wel al kleiner dan in juli/augustus. De zon staat minder hoog en minder lang aan de hemel en 's nachts koelt de boel sneller af.
Maar ik kan me de hittegolf halverwege september 2016 nog héél goed herinneren...
Rose85
10-08-2021 om 15:50
RoosOpJeHoed schreef op 10-08-2021 om 10:56:
Nou ja, blond... De kans op een hittegolf is in september wel al kleiner dan in juli/augustus. De zon staat minder hoog en minder lang aan de hemel en 's nachts koelt de boel sneller af.
Maar ik kan me de hittegolf halverwege september 2016 nog héél goed herinneren...
Pfff wij dachten nou, graadje of 20. Mooi zat. Het werd zo rond de 33 🥵. En dan is een trouwjurk best heul warm en een trouwpak ook.
Blauwelucht
11-08-2021 om 09:42
https://nos.nl/l/272049
Het is een artikel van 10 jaar oud. Maar hij verbaasd me wel. Er zouden meer zomerhaters dan liefhebbers zijn. Toch raar dat ik er dan bijna geen ken 😊
RoosOpJeHoed
11-08-2021 om 09:55
Mensen durven er volgens mij niet zo voor uit te komen dat ze zomerhater zijn. Vind het altijd opvallend dat op een terras niemand in de volle zon gaat zitten terwijl iedereen toch zo van de zon houdt...
_melon
11-08-2021 om 09:59
RoosOpJeHoed schreef op 11-08-2021 om 09:55:
Mensen durven er volgens mij niet zo voor uit te komen dat ze zomerhater zijn. Vind het altijd opvallend dat op een terras niemand in de volle zon gaat zitten terwijl iedereen toch zo van de zon houdt...
Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die dat fijn vinden idd.
Aberlady
11-08-2021 om 11:34
Ik erger me trouwens altijd aan de berichtgeving rondom het weer. Net ook op de radio: "en morgen veeeeeel zon en nòg warmer!" Sidekick: "Heerlijk!" Presentator: "Ein-de-lijk!".
Of op het journaal weerman Marco (positief hoofd erbij): "en daarna gaan de temperaturen toch ècht omhoog!".
We moeten het altijd maar lekker en mooi vinden blijkbaar!
Zusterclivia
11-08-2021 om 11:36
RoosOpJeHoed schreef op 11-08-2021 om 09:55:
Mensen zijn net als planten, ja, we houden wel van licht, nee, ik wil niet in de %@$# volle zon zitten.
Sun.lover
11-08-2021 om 11:39
Aberlady schreef op 11-08-2021 om 11:34:
Ik erger me trouwens altijd aan de berichtgeving rondom het weer. Net ook op de radio: "en morgen veeeeeel zon en nòg warmer!" Sidekick: "Heerlijk!" Presentator: "Ein-de-lijk!".
Of op het journaal weerman Marco (positief hoofd erbij): "en daarna gaan de temperaturen toch ècht omhoog!".
We moeten het altijd maar lekker en mooi vinden blijkbaar!
Inderdaad hoe heter hoe beter lijkt het wel. Bah.
Ik vind temperaturen onder de 25 graden heerlijk.
RoosOpJeHoed
11-08-2021 om 11:48
Inderdaad, het wordt je gewoon opgelegd om zonnig weer en warmte fijn te vinden. Het nieuws moet ook objectief gebracht worden, waarom kan dat met het weer niet?
RoosOpJeHoed
11-08-2021 om 11:50
Zusterclivia schreef op 11-08-2021 om 11:36:
[..]
Mensen zijn net als planten, ja, we houden wel van licht, nee, ik wil niet in de %@$# volle zon zitten.
Licht is ook mogelijk bij 20 graden
noas_1993
11-08-2021 om 12:16
Maar... ik dacht ook dat ze het weerbericht wat neutraler zouden brengen? Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen hoor, een maand geleden hoorde ik dat ergens
Zusterclivia
11-08-2021 om 13:09
RoosOpJeHoed schreef op 11-08-2021 om 11:50:
[..]
Licht is ook mogelijk bij 20 graden
Zeker. In januari/februari heb je nog wel eens van die koude zonnige dagen. Heeerlijk. Dan voel je gewoon de zon over je huid aaien...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.