Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

spookhuis

Peiling

geloof jij in spoken

Maximaal 3 antwoorden.

43 stemmen
21%
63%
16%

Dieren zijn veel ontvankelijker voor wat wij paranormale dingen noemen. 
Heel jonge kinderen ook. 
Toen wij lang geleden verhuisden zei mijn dochtertje, ze was toen 3j: Mama, de zwarte meneer is hier. Ik vroeg haar wat ze bedoelde. Ze wees naar de trap en zei: meneer zwart trui en zwart hoed.
Ik keek maar natuurlijk was er geen meneer in't zwart haha. 

alhambra schreef op 21-10-2022 om 06:40:

Geesten oproepen zou ik ook nooit durven.
Ik denk dat kwade geesten echt bestaan.

De reden daarvoor kan misschien niet iedereen volgen. Ik ben niet (streng) gelovig (meet) maar het feit dat men in een eeuwenoud boek als de Bijbel waarschuwt voor occultisme zegt mij genoeg.

Misschien dat ik er daarom niet in geloof. Ik geloof dat soort religieuze boeken namelijk ook niet.

Tikki

Tikki

22-10-2022 om 00:28 Topicstarter

zwaankip schreef op 21-10-2022 om 16:30:

Dieren zijn veel ontvankelijker voor wat wij paranormale dingen noemen.
Heel jonge kinderen ook.
Toen wij lang geleden verhuisden zei mijn dochtertje, ze was toen 3j: Mama, de zwarte meneer is hier. Ik vroeg haar wat ze bedoelde. Ze wees naar de trap en zei: meneer zwart trui en zwart hoed.
Ik keek maar natuurlijk was er geen meneer in't zwart haha.

ja dat is zoals dat andere verhaal ook van een stoute meneer en dit een zwarte meneer ook creepy

Tikki

Tikki

22-10-2022 om 00:30 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 21-10-2022 om 16:43:

[..]

Misschien dat ik er daarom niet in geloof. Ik geloof dat soort religieuze boeken namelijk ook niet.

ik geloof er ook niet in maar toch je weet maar nooit mischien bestaan ze toch

Mijn hond keek eens een keer strak naar iets en bewoog zijn kop terwijl hij het voor mij onzichtbare object volgde dat kennelijk de halve kamer rondging. Dacht ik. Maar het volgende moment kreeg hij stuipen in zijn poten, viel hij om en bleek hij een epileptische aanval te hebben. Dat was de eerste in een lange rij, waarvoor ik tenslotte medicijnen kreeg van de dierenarts.

Dat bewegen van zijn hoofd was er gewoon een symptoom van.

rionyriony schreef op 22-10-2022 om 11:05:

Mijn hond keek eens een keer strak naar iets en bewoog zijn kop terwijl hij het voor mij onzichtbare object volgde dat kennelijk de halve kamer rondging. Dacht ik. Maar het volgende moment kreeg hij stuipen in zijn poten, viel hij om en bleek hij een epileptische aanval te hebben. Dat was de eerste in een lange rij, waarvoor ik tenslotte medicijnen kreeg van de dierenarts.

Dat bewegen van zijn hoofd was er gewoon een symptoom van.

Wat ontzettend sneu en verdrietig dat jouw hondje dit overkomen is.  

Is het hondje nu ok?

Zo heb ik meerdere  dingen meegemaakt waardoor ik erin geloof. Ooit was er een vriendje van mijn kind te dpelen, hij was een jaar of 7. Die zei tegen mijn kind dat er in de deuropening  een kleine jongen naar hun stond te kijken hoe ze speelden.
Later kwamen ze beneden en zag het vriendje een foto op de kast staan. Hij zei: hee, dat was dat jongetje dat ik net zag boven! 
De foto was van mijn broertje  die op 5 jarige leeftijd  overleden  was...

Ik geloof je Lientje! Echt.
Ik geloof absoluut dat het je overleden broertje was. 
Ik geloof dat er echt meer tussen hemel en aarde gebeurt dan dat wij, mensen, ons kunnen voorstellen. 
Zoals ik eerder schreef; dieren en jonge kinderen kunnen dingen 'zien' die wij, volwassenen ,niet zien.
Ik herinner mij toen ik nog een kleuter was, dat mijn overleden opa die ik nooit gekend heb naast mijn bed stond in't midden van de nacht.
Hij zei dat ik niet bang moest zijn want dat hij "Pépé" was. 
En ja, mijn oudere zus heeft hem nog gekend en noemde hem pépé. 

Mijn ouders hebben nooit geloofd dat Pépé naast mijn bed stond. Toch zie ik het nog steeds levendig hoe hij daar stond. Ik denk dat hij over mij waakte. 

zwaankip schreef op 22-10-2022 om 11:17:

[..]

Wat ontzettend sneu en verdrietig dat jouw hondje dit overkomen is.

Is het hondje nu ok?

Hij is overleden, aan iets anders (zijn hart).

Ander gek iets dat we meegemaakt  hebben. Mijn vader overleed aan longkanker  toen hij net even  in de 60 was. Wij als kinderen hadden hem gevraagd  om een teken als hij boven goed aangekomen  was ( kathoiek en wij geloven  in de hemel)
Paar dagen later zaten we de puntjes op de i te zetten  voor de uitvaart, en zus zegt zo gekscherend  met haar hoofd naar boven gericht; nou   lekker hoor pap, je zou een teken geven, maar waar blijft dat nou? Niks nada tot nu toe!
Nog geen 10 seconden  nadat ze uitgesproken was klonk er een klap.
We schrokken ons rot. 
Keken om en de kast stond zo'n 30 cm met een kant van de muur geschoven, helemaal  scheef. 
Daarvoor stond deze nog recht.  En hij was zo zwaar, dat we hem met 3 man terug op zijn plaats moesten schuiven....
Hoe dan?
We weten het nog steeds niet.

En zo heb ik nog wel een paar verhalen.  Er is zeker meer tussen hemel en aarde!

Maar geen geest die Poetin even een douw geeft....

Beerlover schreef op 22-10-2022 om 19:20:

Maar geen geest die Poetin even een douw geeft....

Ja, dat is dan wel weer jammer

Beerlover schreef op 22-10-2022 om 19:20:

Maar geen geest die Poetin even een douw geeft....

Precies, daar wacht ik ook nog op.

rionyriony schreef op 22-10-2022 om 17:10:

[..]

Hij is overleden, aan iets anders (zijn hart).

Ach nee toch!    Veel sterkte Rionyryony. 

lientje69 schreef op 22-10-2022 om 17:20:

Ander gek iets dat we meegemaakt hebben. Mijn vader overleed aan longkanker toen hij net even in de 60 was. Wij als kinderen hadden hem gevraagd om een teken als hij boven goed aangekomen was ( kathoiek en wij geloven in de hemel)
Paar dagen later zaten we de puntjes op de i te zetten voor de uitvaart, en zus zegt zo gekscherend met haar hoofd naar boven gericht; nou lekker hoor pap, je zou een teken geven, maar waar blijft dat nou? Niks nada tot nu toe!
Nog geen 10 seconden nadat ze uitgesproken was klonk er een klap.
We schrokken ons rot.
Keken om en de kast stond zo'n 30 cm met een kant van de muur geschoven, helemaal scheef.
Daarvoor stond deze nog recht. En hij was zo zwaar, dat we hem met 3 man terug op zijn plaats moesten schuiven....
Hoe dan?
We weten het nog steeds niet.

En zo heb ik nog wel een paar verhalen. Er is zeker meer tussen hemel en aarde!

Er is absoluut meer tussen hemel en aarde. De eerste 4-5  dagen nadat mijn vader overleden was, knalden de lampen hier stuk. Ze ontploften! Met een oorverdovend geluid; het glas belandde op de tafel. We woonden hier al 16jaar en nog nooit ontploften de lampen!  Mijn man vervangde (verving?) elke ochtend onze lampen en 's avonds kwam er weer die knal en ontploften de nieuwe lampen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.