Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

spookhuis

Peiling

geloof jij in spoken

Maximaal 3 antwoorden.

43 stemmen
21%
63%
16%


'Er is meer tussen hemel en op aarde , vriend Horatio, dan waarvan Uw wijsheid droomt' . 
( uit Hamlet / Shakespeare )

watertoren schreef op 09-10-2022 om 01:49:

Ik ken maar 1 spook en dat was mijn schoonzus. Toen ze dood ging zei mijn zoon ach onkruid vergaat wel!

En wat zei ze toen?

Tikki

Tikki

09-10-2022 om 16:02 Topicstarter

ik denk dat ze boe zie grapje hoor het hoeft niet altijd even ernstig

Waargebeurd , wel heel lang geleden! Meer dan 30j.
Mijn schoonzus was alleen thuis met haar baby van 3 maanden oud.  
De baby lag boven in haar wiegje te slapen, dat was in de namiddag.
Plots hoorde schoonzus een vreemd geluid dat van boven leek te komen. 
Ze rende de trap op, en toen ze boven kwam lag haar baby naast het wiegje op de vloer. Gelukkig ongedeerd. 
Dat is toch onbegrijpelijk; die baby kan nooit alleen uit haar wiegje geklommen zijn. Onmogelijk.
2 maanden later is ze verhuisd, ze was veel te bang dat dit nog eens zou gebeuren. 

watertoren schreef op 08-10-2022 om 05:24:

Vroeger deden wij wel eens aan geesten oproepen. Met een glas en een kaars en het hele alfabet rond de kaars. Ik was toen een jaar of 15 en ben er lange tijd heel erg bang door geworden. Ik ben nu 57 en als ik erover lees maakt het me nog steeds bang. Ik wil met zulk soort dingen nooit meer iets te maken hebben.

Dat herken ik! 

Ik was iets jonger, 13 denk ik toen ik samen met een  vriendinnetje het 'glaasje draaien' speelde. 

Vanaf die dag werd ik ook heel bang. Ik heb de volgende jaren niet meer zonder licht durven slapen, terwijl ik daar nooit bang voor was. 

Ook ben ik nu nog steeds bang wanneer ik een film kijk waarin ze geesten oproepen. Dan zet ik de film uit want die angst komt weer terug. Nu nog steeds en ik ben 58j! Het heeft mijn leven verpest. 

zwaankip schreef op 19-10-2022 om 15:43:

Waargebeurd , wel heel lang geleden! Meer dan 30j.
Mijn schoonzus was alleen thuis met haar baby van 3 maanden oud.
De baby lag boven in haar wiegje te slapen, dat was in de namiddag.
Plots hoorde schoonzus een vreemd geluid dat van boven leek te komen.
Ze rende de trap op, en toen ze boven kwam lag haar baby naast het wiegje op de vloer. Gelukkig ongedeerd.
Dat is toch onbegrijpelijk; die baby kan nooit alleen uit haar wiegje geklommen zijn. Onmogelijk.
2 maanden later is ze verhuisd, ze was veel te bang dat dit nog eens zou gebeuren.

Tegenwoordig gebruikt men vaak camera's. Dus je kan dan terugspoelen om te zien wat er gebeurde. Maar dit lijkt me echt een hoofdbreker!

Mijn dochter heeft me ook eens enorm laten schrikken toen ze nog een jaar of 2-3 was. Ze keer naar een muur op onze slaapkamer en zei “mama kijk! Meneer.….meneer is heel boos.” En dan de hele tijd strak naar één punt blijven kijken..brrrr! 

rionyriony schreef op 19-10-2022 om 20:27:

[..]

Tegenwoordig gebruikt men vaak camera's. Dus je kan dan terugspoelen om te zien wat er gebeurde. Maar dit lijkt me echt een hoofdbreker!

Idd een hoofdbreker; niemand in de familie kon een verklaring vinden hoe die baby op de vloer terechtgekomen is. 

Van camera's in huis was 30j geleden nog geen sprake. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 19-10-2022 om 20:38:

Mijn dochter heeft me ook eens enorm laten schrikken toen ze nog een jaar of 2-3 was. Ze keer naar een muur op onze slaapkamer en zei “mama kijk! Meneer.….meneer is heel boos.” En dan de hele tijd strak naar één punt blijven kijken..brrrr!

Brrr, hier krijg ik kippenvel van. Echt creepy dit!

Tikki

Tikki

20-10-2022 om 00:22 Topicstarter

wow ja wat creepy van dochter die een boze meneer zag en ook van de baby naast de wieg

Tikki

Tikki

21-10-2022 om 00:54 Topicstarter

geesten oproepen zou ik ook nooit doen ik zou veel te bang zijn en niet meer kunnen slapen en mischien blijven ze dan bij je en krijg je ze niet meer weg

Geesten oproepen zou ik ook nooit durven.
Ik denk dat kwade geesten echt bestaan.

De reden daarvoor kan misschien niet iedereen volgen. Ik ben niet (streng) gelovig (meet) maar het feit dat men in een eeuwenoud boek als de Bijbel waarschuwt voor occultisme zegt mij genoeg.

Tikki

Tikki

21-10-2022 om 10:16 Topicstarter

alhambra schreef op 21-10-2022 om 06:40:

Geesten oproepen zou ik ook nooit durven.
Ik denk dat kwade geesten echt bestaan.

De reden daarvoor kan misschien niet iedereen volgen. Ik ben niet (streng) gelovig (meet) maar het feit dat men in een eeuwenoud boek als de Bijbel waarschuwt voor occultisme zegt mij genoeg.

ja ik ken iemand die erg gelovig is en die zegt dat je dat niet mag doen het in de bijbel staat

LostJellyfish83

LostJellyfish83

21-10-2022 om 10:32

Hier woont een spook, mijn katten kunnen hem zien. Dan is het stil in huis, ze liggen lekker te slapen en opeens worden ze tegelijk wakker en staren naar 1 hoek van de kamer. Met van die hele grote ogen. 

Echt wel freaky is dat. 

Tikki

Tikki

21-10-2022 om 14:43 Topicstarter

Mug schreef op 21-10-2022 om 10:32:

Hier woont een spook, mijn katten kunnen hem zien. Dan is het stil in huis, ze liggen lekker te slapen en opeens worden ze tegelijk wakker en staren naar 1 hoek van de kamer. Met van die hele grote ogen.

Echt wel freaky is dat.

wow echt wel ja zeer freaky ik krijg er rillingen van

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.