Psyche en mentaal
rooiekater
01-03-2024 om 18:34
Rouwen kletstopic
Welkom in dit topic wees welkom. Er zijn zoveel verschillende vormen van rouw.
Denk aan
Verlies van dierbare
Verlies van huisdier
Gezondheid die nooit meer goed komt
Dierbare die nog leven maar b.v door een hersenbloeding of dementie niet meer zichzelf zijn.
En nu vergeer ik vast nog iets.
Wees welkom.
rooiekater
12-06-2024 om 19:47
Roos55 schreef op 12-06-2024 om 19:35:
Dronk hij eerder ook bij verdriet of andere problemen??
Hij is een binnenvetter we weten uit het verleden dat die soms naar de fles greep. Maar niet zo vaak als nu
rooiekater
12-06-2024 om 19:58
Roos55 schreef op 12-06-2024 om 19:49:
Kun je dat met hem bespreken.
Zeggen wat je ziet .
Hij ontkent het vind het allemaal wel mee vallen.
UnknownCrocodile85
12-06-2024 om 20:30
Misschien nog wat informatie opvragen bij een verslavingszorg organisatie bij jou in de buurt??
Sterkte 😘
rooiekater
12-06-2024 om 20:50
Roos55 schreef op 12-06-2024 om 20:30:
Misschien nog wat informatie opvragen bij een verslavingszorg organisatie bij jou in de buurt??
Sterkte 😘
Das ook nog wel een goeie bedankt! Morgen effe doen
rooiekater
29-06-2024 om 18:55
Mijn vader belde vandaag huilend (nuchter) op. Heb gelijk mijn fiets gepakt en gegaan. De belastingdienst stuurt brieven en hij heeft het gevoel dat zijn vrouw word uitgewist. Ik snap zijn emotie en gevoel. Maar oef.... vind het lastig om te zien.
rooiekater
12-08-2024 om 19:48
Grindelwald schreef op 12-08-2024 om 14:17:
Hoe gaat het nu met jou/jullie Rode kater?
Het wisselt de verjaardag van mijn moeder komt er aan en dat vind ik lastig.
Mijn vader grijpt meer en meer naar de alcohol en broer haalt zn schouders op.
Grindelwald
14-08-2024 om 18:29
rooiekater schreef op 12-08-2024 om 19:48:
[..]
Het wisselt de verjaardag van mijn moeder komt er aan en dat vind ik lastig.
Mijn vader grijpt meer en meer naar de alcohol en broer haalt zn schouders op.
Ja dat is dan een moelijke dag he die er aan komt.
En wat een lastige situatie met je vader. Geeft je vader het toe dat hij steeds meer gaat drinken of bagatelliseert hij het?
rooiekater
14-08-2024 om 18:51
Grindelwald schreef op 14-08-2024 om 18:29:
[..]
Ja dat is dan een moelijke dag he die er aan komt.
En wat een lastige situatie met je vader. Geeft je vader het toe dat hij steeds meer gaat drinken of bagatelliseert hij het?
Mijn vader ontkent het dat die te veel drinkt. Maar broer doet vrolijk mee als die op visite is.
Vf_Watervrouw
23-08-2024 om 21:50
Eerder deze maand uitvaart van een dierbare. Zeer goede vriendin van wijlen mijn ouder.
Ouders lang geleden gescheiden, andere ouder kent de dierbare niet en mijn siblings kennen haar ook niet of nauwelijks (meer).. Na overlijden van mijn ouder jaren contact gehouden met de dierbare, maar haar directe familie zelden ontmoet. Kan dus weinig herinneringen of anekdotes delen naar mijn idee.
Sterfdatum van ouder zit er weer aan te komen, zou dit jaar indringender kunnen zijn dan andere jaren.
Ben van plan een schrift vol te kalken met anekdotes en herinneringen aan ouder en/of dierbare maar heb me er nog niet toe kunnen zetten.
Mick87
24-08-2024 om 14:18
Mijn broer is nu bijna 1.5 jaar overleden. Maar het lijkt echt alleen maar zwaarder te worden. Ik heb momenteel ook enorme terugval in mijn rouw. En zit ziek thuis. Ik hoop snel weer te werken. Maar het werd me echt allemaal te veel.
En wat ook meespeelt is dat de meeste aandacht naar zijn vrouw en kinderen gaat en mijn moeder. Voel me echt tweederangs. Letterlijk al gehad dat mensen helemaal beginnen over hoe erg het voor mn moeder is. En dat we goed voor haar moeten zorgen. En dat snap ik. Maar ik ben ook gewoon mijn jonge broer kwijt. Ik hoef geen medelijden maar wel erkenning.
rooiekater
24-08-2024 om 16:22
Mick
Mensen zijn hard en gemeen ze snappen niet dat rouw geen grens kent. Wat maakt de familie link nu uit? Jij heb ook je verdriet en vind het bizar dat mensen dat veroordelen.
Malm
24-08-2024 om 20:14
het is nu 4 maanden geleden dat mijn vader overleed. Ik mis hem iedere dag. Soms word ik echt overvallen door het besef dat hij er echt niet meer is. Op de meeste dagen doet het ritme me goed, maar soms als ik thuis ben, of bij mijn moeder, voel ik het gemis, dan gaat er echt een steek door mijn hart.
Hier thuis spelen wat dingen en daar had ik graag zijn mening over willen weten. Merk ook dat mensen na: ‘hoe gaat het?’ het liefst iets enigszins positiefs willen horen. Soms vertel ik hoe ik me voel en dan zie je mensen dichtklappen. Ik deel mijn gevoel dan vooral met mijn broers/zussen en partner.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.