Over het forum
Aquarius27
04-07-2021 om 17:34
Wat zal je dan weer niet missen op het Viva forum.
De verworven privileges van bepaalde oudgedienden. Mensen die zich als een soort prominenten, beroemdheden gingen gedragen. Door het modereren werd dat een beetje gestimuleerd. Dat zal ik niet missen.
Vliegenmepper
07-07-2021 om 06:55
hats schreef op 07-07-2021 om 00:07:
Waar is het Peter rrrrrrrrrrrrrrr de vries topic?
open het zelf als je er behoefte aan hebt
Vliegenmepper
07-07-2021 om 07:04
letterkoekje schreef op 06-07-2021 om 14:02:
[..]
Dan weet jij dus meer over mij dan wat ik over mezelf weet.
Ik zou voorzichtig zijn met zoiets 'onzin' te noemen.
Blijkbaar niet 😁
En "excuses, dan zat ik ernaast " komt dan niet.
Aquarius27
07-07-2021 om 09:13
Wat ik niet mis: op sociale media en dus ook op Viva forum ( en hier? Ik weet hier niet de weg) allerlei mensen die komen melden hoe erg de aanslag op Peter r de Vries hen raakt. Why?? Wat is de meerwaarde van deze ego melding. Wat kan het ons nu schelen dat jij een traan gepinkt hebt of de buurman van zijn zoon kent en daarom nu getroost moet worden.
Ik hoor t nu ook op de radio. Dat Seghers (CU) het zo erg vindt. Maar wie had nu gedacht dat hij dat niet vond? Ego ego ego
Wel mooi vind ik dan weer de kaarsjes op Twitter.
Lollypopje
07-07-2021 om 10:32
Ik vind dat geen egomeldingen.
Als er zoiets heftigs gebeurd raakt dat mensen. Het maakt emoties los. Het is mens eigen om die emoties met anderen te willen delen.
Die kaarsjes heb ik dan weer niks mee. Voelt als symboolpolitiek, maar als het mensen helpt nu, moeten ze dat vooral doen.
Dus mij stoort het niet, als het dat wel zou doen zou ik die topics weer gewoon negeren.
Dees *
07-07-2021 om 10:48
Ik heb het hier nog niet gezien.
Maar ik snap die uitingen wel. Het is een manier om uiting te geven aan je geschokte gevoel.
Rondstruiner
07-07-2021 om 11:13
Ik snap dat juist heel goed en vind het geen egomeldingen, mensen zijn oprecht geschokt en willen dat uiten. Heel menselijk.
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat het de familie misschien wel goed doet, heel veel steunbetuigingen en het hele land dat meeleeft. Niet nu per se, maar later. Stel je voor dat niemand zou reageren, dat het alleen een melding op het nieuws zou zijn. Dat zou ik pas gek vinden.
Sammy70
07-07-2021 om 11:27
Beter praten en delen van dit soort dingen dan van filmpjes van het slachtoffer. Wat is hier mis mee? Je hoeft het toch niet te lezen?
Herfstappeltaart
07-07-2021 om 13:12
Lollypopje schreef op 07-07-2021 om 10:32:
Ik vind dat geen egomeldingen.
Als er zoiets heftigs gebeurd raakt dat mensen. Het maakt emoties los. Het is mens eigen om die emoties met anderen te willen delen.
Die kaarsjes heb ik dan weer niks mee. Voelt als symboolpolitiek, maar als het mensen helpt nu, moeten ze dat vooral doen.
Dus mij stoort het niet, als het dat wel zou doen zou ik die topics weer gewoon negeren.
Het is wachten op de eerste "stille tocht" ....
Herfstappeltaart
07-07-2021 om 13:14
Ik stoor me niet aan mensen die melden dat de gebeurtenis ze geschokt heeft. Ik vind het alleen een beetje overbodige mededeling. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit bericht niks doet. Een moordaanslag is altijd schokkend, om wie het ook gaat.
De wetenschap dat de zware misdaad niets ontziend is vind ik schokkend.
Sophia_!
07-07-2021 om 13:42
Dat soort topics zijn vooral vervelend, omdat iedereen elkaar de maat gaat nemen en ze altijd uitdraaien op zinloze discussies.
Sammy70
07-07-2021 om 13:47
Herfstappeltaart schreef op 07-07-2021 om 13:14:
Ik stoor me niet aan mensen die melden dat de gebeurtenis ze geschokt heeft. Ik vind het alleen een beetje overbodige mededeling. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit bericht niks doet. Een moordaanslag is altijd schokkend, om wie het ook gaat.
ze willen er over praten maar weten niet goed hoe. Dus doen dat zo. Je moet er niet meer achter zoeken dan het is. Als ik mijn buuf tegenkom zou ik hetzelfde zeggen.
Rondstruiner
07-07-2021 om 14:09
Herfstappeltaart schreef op 07-07-2021 om 13:14:
Maar dat laatste is toch net zo goed een overbodige mededeling? Dat vind toch ook iedereen schokkend.
PreciousJay68
07-07-2021 om 14:25
Er zijn zoveel nutteloze mededelingen. Dat het warm is buiten. Of juist koud. Of die harde regen laatst, tjongejonge dat was wat.
Dat is nou eenmaal over koetjes en kalfjes praten. Small talk, zo je wilt.
Gelukkig dat het bestaat, ik zit niet te wachten op elke keer diep filosofische gesprekken bij de bakker.
Dollekat
07-07-2021 om 14:37
Rondstruiner schreef op 07-07-2021 om 11:13:
Ik snap dat juist heel goed en vind het geen egomeldingen, mensen zijn oprecht geschokt en willen dat uiten. Heel menselijk.
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat het de familie misschien wel goed doet, heel veel steunbetuigingen en het hele land dat meeleeft. Niet nu per se, maar later. Stel je voor dat niemand zou reageren, dat het alleen een melding op het nieuws zou zijn. Dat zou ik pas gek vinden.
Hier sluit ik me bij aan. Zijn zoon heeft laten weten dat de familie ontzettend veel steun heeft aan alle steunbetuigingen uit het land en daar kracht uit putten.