Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
letterkoekje
10-09-2022 om 17:21
Ik, ik zie in dat jullie gelijk hebben en zal me daar dan bij neerleggen.
Fleurtje_5
10-09-2022 om 20:43
Metallover schreef op 10-09-2022 om 14:05:
Nou ik zou toch wel willen weten waaróm Pejeka geband is, een perma nota bene. Ik snap best dat mensen zich aan hem stoorden nu en dan, maar ik kan me niet voorstellen wat voor ernstigs hij gezegd of gedaan moet hebben dat het hem een permaban heeft opgeleverd.
Een type als hij geeft een forum als dit juist wat jeu.
Rete jammer inderdaad. Ik las deze forummer graag.
Tikki
11-09-2022 om 02:54
zelf meegemaakt op viva vroeger dacht ik ook zo ja als iamand een ban krijgt dan zullen ze het wel verdient hebben tot ik zelf meemaakte niets verkeerd gedaan maar een ban en kan daar moeilijk overheen en zonder waarschuwing
maar dat het hier anders is dat je hier niet gebant word zonder reden dat is het verschil
NippyDunlin42
20-12-2022 om 18:50
Ik ben de draad kwijt. Is hier een topic waar je aan kunt geven geanonimiseerd te willen worden? Of doe je dat zelf?
Schemerlampje
20-12-2022 om 18:51
Elaine68 schreef op 20-12-2022 om 18:50:
Ik ben de draad kwijt. Is hier een topic waar je aan kunt geven geanonimiseerd te willen worden? Of doe je dat zelf?
Volgens mij moet je dan een mail naar forumbeheer sturen.
NippyDunlin42
20-12-2022 om 18:52
Schemerlampje schreef op 20-12-2022 om 18:51:
[..]
Volgens mij moet je dan een mail naar forumbeheer sturen.
Oh, ok. Dank je dat had ik niet meegekregen.
Pontipiene
22-12-2022 om 13:37
Fleurtje_5 schreef op 10-09-2022 om 20:43:
[..]
Rete jammer inderdaad. Ik las deze forummer graag.
Ja, ik dus ook.
Pontipiene
22-12-2022 om 13:44
Wat grappig, ik kom hier oude bekenden van het Vivaforum tegen. De typetjes met een uitgesproken mening waar ik het vaak niet mee eens was, maar soms ook wel. Degenen die voor wat pit en humor zorgen in de discussies. Ik schrijf al meer dan 10 jaar mee op het vivaforum, maar tegenwoordig heb ik al 3 bans gehad wegens provoceren. Nog een keer en ik heb een permaban. De censuurzucht met lange tenen zonder humor is toegenomen daar.
Schemerlampje
22-12-2022 om 14:53
Pontipiene schreef op 22-12-2022 om 13:44:
Wat grappig, ik kom hier oude bekenden van het Vivaforum tegen. De typetjes met een uitgesproken mening waar ik het vaak niet mee eens was, maar soms ook wel. Degenen die voor wat pit en humor zorgen in de discussies. Ik schrijf al meer dan 10 jaar mee op het vivaforum, maar tegenwoordig heb ik al 3 bans gehad wegens provoceren. Nog een keer en ik heb een permaban. De censuurzucht met lange tenen zonder humor is toegenomen daar.
En dat mis je op dit forum? 😉 (zie topictitel)
Pontipiene
22-12-2022 om 22:22
Schemerlampje schreef op 22-12-2022 om 14:53:
[..]
En dat mis je op dit forum? 😉 (zie topictitel)
haha!😄 Ik ken dit forum nog niet. Er worden tips gegeven om dit forum beter te maken? Ik ben een beetje afgeknapt op het VF beleid. Ik ben heus geen ordinaire trol die graag mensen kwetst, maar ik word steeds op de vingers getikt wegens provocatie of ongepast. Dit is pas sinds 1 jaar daarvoor al die jaren nooit last van gehad daar. Ik herinner me ook nog een politiek incorrecte persoon op het VF, ze was niet dol op kinderen, Elninjo. Ook verdwenen.
watertoren
23-12-2022 om 10:31
SombraOnline schreef op 22-12-2022 om 22:37:
Die heeft nog heel lang onder een andere naam meegeschreven, hoor.
Hier ook maar ik mis haar al een tijdje. Ze had ook aangegeven het hier niet meer zo naar haar zin te hebben vanwege de moderatie zoals topics sluiten en te weinig vrijheid van eigen meningsuiting.
letterkoekje
23-12-2022 om 11:31
watertoren schreef op 23-12-2022 om 10:31:
[..]
Hier ook maar ik mis haar al een tijdje. Ze had ook aangegeven het hier niet meer zo naar haar zin te hebben vanwege de moderatie zoals topics sluiten en te weinig vrijheid van eigen meningsuiting.
Ik weet niet of dit mag, om forummers bij hun nick te noemen, indien dit verboden is: moderators, verwijder deze post aub!
Spreken jullie hier over Redbulletje? Die heb ik hier precies ook al een tijdje niet meer gezien! (gelezen).
Redbulletje, waar ben je?
Drakenvlieg
23-12-2022 om 13:03
Ik begreep dat zij naar Twitter is gegaan omdat ze zich hier teveel moest inhouden.
Was het lang niet altijd met haar eens (understatement) maar ze gaf zeker sjeu aan conversaties! En op een forum horen zeker ook andere geluiden thuis wat mij betreft.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.