Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
Fleece
22-12-2021 om 14:40
Ik weet dat je uit je lijst met "gereageerd" topics kunt verwijderen.
Maar ik zie die optie niet bij de lijst favoriet.
Kan dat daar niet? Of kijk ik er overheen?
Edit: Ik snap het al. Stom stom stom ....
Kwestie van nogmaals op het sterretje drukken.
Zoals je er aan komt, kom je er ook weer van af.
Metallover
22-12-2021 om 14:48
MidasWolf schreef op 21-12-2021 om 22:30:
Zou het ook mogelijk kunnen worden om plaatjes/afbeeldingen/foto’s vanaf je eigen laptop, telefoon, tablet te plaatsen.
dit zou gewèldig zijn als dat kan!!
En wat ik nog steeds zo raar vind, waarom begint de eerste zin van elke post niet automatisch met een hoofdletter? Zie hierboven. Volgens mij was het ook al eerder genoemd.
Lollypopje
22-12-2021 om 14:53
Metallover schreef op 22-12-2021 om 14:48:
[..]
dit zou gewèldig zijn als dat kan!!En wat ik nog steeds zo raar vind, waarom begint de eerste zin van elke post niet automatisch met een hoofdletter? Zie hierboven. Volgens mij was het ook al eerder genoemd.
Dat heeft met het gebruikte programma te maken. Dat kunnen ze zelf niet wijzigen.
Althans kan me herinneren dat dat toen is uitgelegd
ShowyHummingbird30
22-12-2021 om 14:56
MidasWolf schreef op 21-12-2021 om 22:30:
Zou het ook mogelijk kunnen worden om plaatjes/afbeeldingen/foto’s vanaf je eigen laptop, telefoon, tablet te plaatsen.
Alex heeft geloof ik ooit geantwoord dat dat niet kan, omdat al die afbeelding dan op hun server zouden moeten worden opgeslagen. Dat kost veel te veel capaciteit.
EnchantedDragonfly18
22-12-2021 om 21:53
Coreopsis schreef op 22-12-2021 om 14:56:
[..]
Alex heeft geloof ik ooit geantwoord dat dat niet kan, omdat al die afbeelding dan op hun server zouden moeten worden opgeslagen. Dat kost veel te veel capaciteit.
Staat zelfs nog in de OP.
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
DistinctMarten43
22-12-2021 om 22:47
Elke keer als ik dit forum open, moet ik die cookies aanvaarden. Al een tijdje. Lukt dat niet om dat te verwijderen?
Metallover
22-12-2021 om 23:40
Coreopsis schreef op 22-12-2021 om 14:56:
[..]
ah dat had ik gemist. Dankje!
MidasWolf
08-01-2022 om 15:59
Het kan zijn dat ik het niet gezien heb, maar ik heb Herfstappeltaart al even niet meer gelezen op het forum.
Rondstruiner
08-01-2022 om 17:00
MidasWolf schreef op 08-01-2022 om 15:59:
Het kan zijn dat ik het niet gezien heb, maar ik heb Herfstappeltaart al even niet meer gelezen op het forum.
Oh, nou je het zegt, inderdaad!
ScarceKudu74
09-01-2022 om 00:00
MidasWolf schreef op 08-01-2022 om 15:59:
Ik zag haar gisteren nog geloof ik. Weet 't niet zeker 🤔
Daglichtlamp
13-01-2022 om 10:24
Kan er een mogelijkheid komen voor polls waarbij je meer dan één optie kunt aanvinken?
BrightEchidna89
01-03-2022 om 22:34
Is er een mogelijkheid dat er een optie komt om binnen je profiel te scrollen tussen al de topics die je geopend hebt, ipv slechts de vijf recente te tonen?
Ben zelf nu op zoek naar een ouder topic dat ik heb geopend maar vind dit niet via de zoekfunctie en evenmin via google.
Courage
01-03-2022 om 22:41
Valdemar schreef op 01-03-2022 om 22:34:
Is er een mogelijkheid dat er een optie komt om binnen je profiel te scrollen tussen al de topics die je geopend hebt, ipv slechts de vijf recente te tonen?
Ben zelf nu op zoek naar een ouder topic dat ik heb geopend maar vind dit niet via de zoekfunctie en evenmin via google.
Bovenin je scherm staan 3 tabbladen: Gereageerd | Favorieten | Jouw topics. Bij elk van hen kan je 'Meer bekijken'. Kan je het niet via die route doen?
(overigens kan de volgorde van die tabbladen bij jou anders staan, je kan de volgorde zelf aanpassen).
BrightEchidna89
01-03-2022 om 23:15
Courage schreef op 01-03-2022 om 22:41:
[..]
Bovenin je scherm staan 3 tabbladen: Gereageerd | Favorieten | Jouw topics. Bij elk van hen kan je 'Meer bekijken'. Kan je het niet via die route doen?
(overigens kan de volgorde van die tabbladen bij jou anders staan, je kan de volgorde zelf aanpassen).
Hartelijk bedankt, daar heb ik compleet over gekeken.
Friezinnetje
02-03-2022 om 07:09
ik vind de zoekfunctie hier niet goed werken trouwens. Als ik iets zoek kom ik eigenlijk steevast uit op topics van het OO-forum
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.