Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Worden er op dit forum ook mensen in de ban gestuurd? Zoals op het forum dat niet genoemd wil worden? En zo ja….waar zie je dat?

Giggly schreef op 16-04-2022 om 08:34:

Worden er op dit forum ook mensen in de ban gestuurd? Zoals op het forum dat niet genoemd wil worden? En zo ja….waar zie je dat?

ja dat gebeurt, maar er is geen speciaal topic om dat te melden. Als je het profiel aanklikt van een persoon, dan staat het daar vermeld

Friezinnetje schreef op 16-04-2022 om 08:41:

[..]

ja dat gebeurt, maar er is geen speciaal topic om dat te melden. Als je het profiel aanklikt van een persoon, dan staat het daar vermeld

Mag ik vragen hoe het komt dat zoiets niet in een officieel topic wordt gezet? Ik zou dat wel interessant vinden om (iemand van wie ik vind dat er te ver wordt gegaan) zo te kunnen zien of er daar door de moderators iets mee wordt gedaan. Zonder telkens op het profiel te moeten gaan klikken. Dan heb je wel ineens een overzicht vind ik.

letterkoekje schreef op 16-04-2022 om 11:19:

[..]

Mag ik vragen hoe het komt dat zoiets niet in een officieel topic wordt gezet? Ik zou dat wel interessant vinden om (iemand van wie ik vind dat er te ver wordt gegaan) zo te kunnen zien of er daar door de moderators iets mee wordt gedaan. Zonder telkens op het profiel te moeten gaan klikken. Dan heb je wel ineens een overzicht vind ik.

daar is eerder al antwoord op gegeven in dit topic

Friezinnetje schreef op 16-04-2022 om 11:31:

[..]

daar is eerder al antwoord op gegeven in dit topic

Weet je nog wat dat antwoord was want ik ben ook eigenlijk wel benieuwd?

AlexOudersnl

AlexOudersnl

16-04-2022 om 12:00 Topicstarter

Er werd toentertijd een afweging gemaakt tussen een bantopic en een systeem waarbij je op het profiel kan zien of iemand op dit moment een ban heeft, dat is uiteindelijk het laatste geworden:
https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/wat-mist-er-nog-op-het-forum/?post=7268571#7268571

Oh, ik sta te kijken van de snelle reactie én de concrete uitgebreide reactie met terugkijk link. Dat ben ik elders totaal niet gewend. Wauw. Mijn compliment!

Giggly schreef op 16-04-2022 om 12:43:

Oh, ik sta te kijken van de snelle reactie én de concrete uitgebreide reactie met terugkijk link. Dat ben ik elders totaal niet gewend. Wauw. Mijn compliment!

En je hoeft hier ook niet meteen te mailen, gewoon antwoord hier  

Ook namens mij bedankt Alex voor de snelle uitleg.

Friezinnetje schreef op 16-04-2022 om 13:02:

[..]

En je hoeft hier ook niet meteen te mailen, gewoon antwoord hier

Nou, ik ben groot fan.

Waarom krijgt iemand een ban voor provoceren terwijl daar een waarschuwing voorstaat in jullie huisregels? Terwijl er in topics echt veel ergere dingen worden gezegd en sommige mensen bijvoorbeeld met victim blaming blijven weg komen. Is dat omdat de mensen die dat doen het in zijn algemeenheid zeggen en niemand persoonlijk aanspreken? Al gebeurde dat volgens mij ook in de post die geband is, of is het anders als je daarmee op een groep forummers doelt? Voof mij komt dit over als willekeur en/of voorkeur richting bepaalde mensen. 

Provoceren mag niet, dus als jullie iets zo interpreteren, ga ik daar niet over in discussie. Maar er wordt meer dan genoeg geprovoceert, waarbij niks gebeurd. En ik probeer te snappen waar de grens ligt.

Ik vond het ook erg snel. Voelde me niet geprovoceerd en heb niet gestaft.

Moxxie schreef op 02-05-2022 om 11:26:

Ik vond het ook erg snel. Voelde me niet geprovoceerd en heb niet gestaft.

Als jij je niet geprovoceerd voelde, lijkt mij dat toch maatgevend.

Nu vond ik het ook niet provocerend, maar wat provocatie is kun je over discussiëren. Maar het valt wel op als er in datzelfde topic echt veel ergere dingen zijn gezegd. Maargoed ik ben benieuwd of de mods kunnen uitleggen waar voor hen het verschil in zit.

letterlijk

letterlijk

Moderator

02-05-2022 om 11:36

Lollypopje schreef op 02-05-2022 om 11:21:

Waarom krijgt iemand een ban voor provoceren terwijl daar een waarschuwing voorstaat in jullie huisregels? Terwijl er in topics echt veel ergere dingen worden gezegd en sommige mensen bijvoorbeeld met victim blaming blijven weg komen. Is dat omdat de mensen die dat doen het in zijn algemeenheid zeggen en niemand persoonlijk aanspreken? Al gebeurde dat volgens mij ook in de post die geband is, of is het anders als je daarmee op een groep forummers doelt? Voof mij komt dit over als willekeur en/of voorkeur richting bepaalde mensen.

Provoceren mag niet, dus als jullie iets zo interpreteren, ga ik daar niet over in discussie. Maar er wordt meer dan genoeg geprovoceert, waarbij niks gebeurd. En ik probeer te snappen waar de grens ligt.

Dit wordt al rechtgezet, is al contact over geweest maar dat heeft even tijd nodig.

letterlijk schreef op 02-05-2022 om 11:36:

[..]

Dit wordt al rechtgezet, is al contact over geweest maar dat heeft even tijd nodig.

Bedankt. Maar dan ben ik nog steeds wel benieuwd waar voor jullie de grens ligt. Ik zie namelijk ook vaak genoeg dat provocerende teksten blijven staan die groffer zijn. Net zoals bij victim blamen. Vaak zijn dit ook dezelfde mensen. Nu weet ik dat daarvoor een waarschuwing staat en geen ban, en dat kunnen wij niet zien. Maar bij bannen loopt dit op heb ik gemerkt. Is dat bij waarschuwingen niet?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.