Over het forum
AlexOudersnl
12-09-2021 om 18:33
Feedback op moderatie, vol. 3
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Lees ook de waarschuwing vlak boven het reactie formulier, het niet opvolgen hiervan kan je een officiële waarschuwing voor ontvangen.
Giggly
16-04-2022 om 08:34
Worden er op dit forum ook mensen in de ban gestuurd? Zoals op het forum dat niet genoemd wil worden? En zo ja….waar zie je dat?
Friezinnetje
16-04-2022 om 08:41
Giggly schreef op 16-04-2022 om 08:34:
Worden er op dit forum ook mensen in de ban gestuurd? Zoals op het forum dat niet genoemd wil worden? En zo ja….waar zie je dat?
ja dat gebeurt, maar er is geen speciaal topic om dat te melden. Als je het profiel aanklikt van een persoon, dan staat het daar vermeld
letterkoekje
16-04-2022 om 11:19
Friezinnetje schreef op 16-04-2022 om 08:41:
[..]
ja dat gebeurt, maar er is geen speciaal topic om dat te melden. Als je het profiel aanklikt van een persoon, dan staat het daar vermeld
Mag ik vragen hoe het komt dat zoiets niet in een officieel topic wordt gezet? Ik zou dat wel interessant vinden om (iemand van wie ik vind dat er te ver wordt gegaan) zo te kunnen zien of er daar door de moderators iets mee wordt gedaan. Zonder telkens op het profiel te moeten gaan klikken. Dan heb je wel ineens een overzicht vind ik.
Friezinnetje
16-04-2022 om 11:31
letterkoekje schreef op 16-04-2022 om 11:19:
[..]
Mag ik vragen hoe het komt dat zoiets niet in een officieel topic wordt gezet? Ik zou dat wel interessant vinden om (iemand van wie ik vind dat er te ver wordt gegaan) zo te kunnen zien of er daar door de moderators iets mee wordt gedaan. Zonder telkens op het profiel te moeten gaan klikken. Dan heb je wel ineens een overzicht vind ik.
daar is eerder al antwoord op gegeven in dit topic
watertoren
16-04-2022 om 11:32
Friezinnetje schreef op 16-04-2022 om 11:31:
[..]
daar is eerder al antwoord op gegeven in dit topic
Weet je nog wat dat antwoord was want ik ben ook eigenlijk wel benieuwd?
AlexOudersnl
16-04-2022 om 12:00
Er werd toentertijd een afweging gemaakt tussen een bantopic en een systeem waarbij je op het profiel kan zien of iemand op dit moment een ban heeft, dat is uiteindelijk het laatste geworden:
https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/wat-mist-er-nog-op-het-forum/?post=7268571#7268571
Giggly
16-04-2022 om 12:43
Oh, ik sta te kijken van de snelle reactie én de concrete uitgebreide reactie met terugkijk link. Dat ben ik elders totaal niet gewend. Wauw. Mijn compliment!
Friezinnetje
16-04-2022 om 13:02
Giggly schreef op 16-04-2022 om 12:43:
Oh, ik sta te kijken van de snelle reactie én de concrete uitgebreide reactie met terugkijk link. Dat ben ik elders totaal niet gewend. Wauw. Mijn compliment!
En je hoeft hier ook niet meteen te mailen, gewoon antwoord hier
Giggly
16-04-2022 om 16:47
Friezinnetje schreef op 16-04-2022 om 13:02:
[..]
En je hoeft hier ook niet meteen te mailen, gewoon antwoord hier
Nou, ik ben groot fan.
Lollypopje
02-05-2022 om 11:21
Waarom krijgt iemand een ban voor provoceren terwijl daar een waarschuwing voorstaat in jullie huisregels? Terwijl er in topics echt veel ergere dingen worden gezegd en sommige mensen bijvoorbeeld met victim blaming blijven weg komen. Is dat omdat de mensen die dat doen het in zijn algemeenheid zeggen en niemand persoonlijk aanspreken? Al gebeurde dat volgens mij ook in de post die geband is, of is het anders als je daarmee op een groep forummers doelt? Voof mij komt dit over als willekeur en/of voorkeur richting bepaalde mensen.
Provoceren mag niet, dus als jullie iets zo interpreteren, ga ik daar niet over in discussie. Maar er wordt meer dan genoeg geprovoceert, waarbij niks gebeurd. En ik probeer te snappen waar de grens ligt.
Moxxie
02-05-2022 om 11:26
Ik vond het ook erg snel. Voelde me niet geprovoceerd en heb niet gestaft.
Lollypopje
02-05-2022 om 11:30
Moxxie schreef op 02-05-2022 om 11:26:
Ik vond het ook erg snel. Voelde me niet geprovoceerd en heb niet gestaft.
Als jij je niet geprovoceerd voelde, lijkt mij dat toch maatgevend.
Nu vond ik het ook niet provocerend, maar wat provocatie is kun je over discussiëren. Maar het valt wel op als er in datzelfde topic echt veel ergere dingen zijn gezegd. Maargoed ik ben benieuwd of de mods kunnen uitleggen waar voor hen het verschil in zit.
Lollypopje schreef op 02-05-2022 om 11:21:
Waarom krijgt iemand een ban voor provoceren terwijl daar een waarschuwing voorstaat in jullie huisregels? Terwijl er in topics echt veel ergere dingen worden gezegd en sommige mensen bijvoorbeeld met victim blaming blijven weg komen. Is dat omdat de mensen die dat doen het in zijn algemeenheid zeggen en niemand persoonlijk aanspreken? Al gebeurde dat volgens mij ook in de post die geband is, of is het anders als je daarmee op een groep forummers doelt? Voof mij komt dit over als willekeur en/of voorkeur richting bepaalde mensen.
Provoceren mag niet, dus als jullie iets zo interpreteren, ga ik daar niet over in discussie. Maar er wordt meer dan genoeg geprovoceert, waarbij niks gebeurd. En ik probeer te snappen waar de grens ligt.
Dit wordt al rechtgezet, is al contact over geweest maar dat heeft even tijd nodig.
Lollypopje
02-05-2022 om 11:44
letterlijk schreef op 02-05-2022 om 11:36:
[..]
Dit wordt al rechtgezet, is al contact over geweest maar dat heeft even tijd nodig.
Bedankt. Maar dan ben ik nog steeds wel benieuwd waar voor jullie de grens ligt. Ik zie namelijk ook vaak genoeg dat provocerende teksten blijven staan die groffer zijn. Net zoals bij victim blamen. Vaak zijn dit ook dezelfde mensen. Nu weet ik dat daarvoor een waarschuwing staat en geen ban, en dat kunnen wij niet zien. Maar bij bannen loopt dit op heb ik gemerkt. Is dat bij waarschuwingen niet?