Over het forum
AlexOudersnl
12-09-2021 om 18:33
Feedback op moderatie, vol. 3
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Lees ook de waarschuwing vlak boven het reactie formulier, het niet opvolgen hiervan kan je een officiële waarschuwing voor ontvangen.
Biscuitje
05-04-2022 om 15:32
redbulletje schreef op 05-04-2022 om 15:19:
[..]
Een topic proberen te ontwrichten omdat het onderwerp en/of de reacties je niet aanstaan is gewoon kleutergedrag. Negeer zo'n onderwerp dan gewoon ipv er als aasgieren boven te blijven rond cirkelen.
Het probleem is nou juist dat het onderwerp wel aanspreekt maar het gesprek daarover wordt verpest door bepaalde personen. Lekker makkelijk om dan te zeggen dat je het topic in dat geval maar moet negeren. Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Degene die zich op ongenuanceerde wijze steeds negatief uitlaten over van alles en nog wat kunnen dit mijns inzien juist beter in een eigen topics doen zodat de overige topic niet vervuild worden.
watertoren
05-04-2022 om 15:38
Biscuitje schreef op 05-04-2022 om 15:32:
[..]
Het probleem is nou juist dat het onderwerp wel aanspreekt maar het gesprek daarover wordt verpest door bepaalde personen. Lekker makkelijk om dan te zeggen dat je het topic in dat geval maar moet negeren. Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Degene die zich op ongenuanceerde wijze steeds negatief uitlaten over van alles en nog wat kunnen dit mijns inzien juist beter in een eigen topics doen zodat de overige topic niet vervuild worden.
Dus je mag het alleen maar met elkaar eens zijn want anders vervuil je het topic. Lekker saai forum wordt het dan. het is hier net als in het echte leven dat meningen nu eenmaal ver van elkaar kunnen verschillen.
Kersje
05-04-2022 om 15:44
watertoren schreef op 05-04-2022 om 15:38:
[..]
Dus je mag het alleen maar met elkaar eens zijn want anders vervuil je het topic. Lekker saai forum wordt het dan. het is hier net als in het echte leven dat meningen nu eenmaal ver van elkaar kunnen verschillen.
Dat is niet hetgeen Biscuitje schrijft. Verschillen van mening is prima, juist leuk op een forum, maar je racisme/xenofobie/whatever ongefundeerd spuien en dáár ook alle gelegenheid voor krijgen, onder het mom van ‘slechts een mening’, is geheel wat anders!
Biscuitje
05-04-2022 om 15:46
watertoren schreef op 05-04-2022 om 15:38:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om. Verschillende mensen hebben dat hierboven al heel goed uitgelegd dus het lijkt me overbodig dat ik dat ga herhalen.
Moxxie
05-04-2022 om 16:01
Het gaat om ongenuanceerde, negatieve en/of kwetsende uitspraken over of tegen kwetsbare groepen zonder dat er een intentie achter zit om erover in gesprek te gaan. Pure provocatie.
Ik denk dat het tijd is voor een reactie van de mods.
redbulletje
05-04-2022 om 16:16
Dat heb ik nu met het verheven voelen boven de conservatievere mensen. De conservatieveren worden te pas en te onpas gebasht. Nu zou ik dat op zich geen probleem vinden als het niet zou leiden tot een soort chantage van 't mod beleid om de onwelvallige meningen geheel van 't forum te proberen te weren. Een soort nepcommunity creëeren waar iedereen happy de peppi elke noviteit in de maatschappij omarmt ipv een realistische afspiegeling waar een substantieel deel van de bevolking helemaal niet zo happy is met diverse ontwikkelingen.
watertoren
05-04-2022 om 16:36
Waarom moeten de Mods er overal bij geroepen worden. Zoals ik al eerder zei we zijn allemaal volwassen mensen en geen kleuterklasje. Sommige mensen voelen zich ook wel erg snel gekwetst. Ik vind veel reacties ook erg overdreven.
EnchantingChamois89
05-04-2022 om 16:46
Omdat je kwetst Watertoren
En ik kan mij niet voorstellen dat je dat niet inziet of doorhebt
watertoren
05-04-2022 om 16:54
Beertjelief schreef op 05-04-2022 om 16:46:
Omdat je kwetst Watertoren
En ik kan mij niet voorstellen dat je dat niet inziet of doorhebt
Hoe kom je daar nou bij, ik kwets helemaal niet.
Friezinnetje
05-04-2022 om 16:59
watertoren schreef op 05-04-2022 om 16:54:
[..]
Hoe kom je daar nou bij, ik kwets helemaal niet.
Dat is het probleem, er zijn een aantal die het bij zichzelf totaal niet herkennen.
Even een voorbeeld naar jou toe: Op het tegentegeltuinentopic, kom je binnen vallen, met ik stofzuig mijn tuin, heb een hekel aan gras en blaadjes haal ik meteen uit de tuin. Waarom kom je dat vertellen in dat topic, want je weet dat dat topic niet bij jou past.
Ander voorbeeld van een ander: Er is een topic geopend over het verwijderen van tattoo's. Een van de reacties: Je kunt beter geen tattoo nemen, dan heb je ook geen spijt. Maar dat is niet wat de TO vraagt.
Kleine voorbeelden, van dingen die je ook kunt laten, waardoor anderen zich minder ergeren. Zoek het ook eens bij jezelf
watertoren
05-04-2022 om 17:05
Friezinnetje schreef op 05-04-2022 om 16:59:
[..]
Dat is het probleem, er zijn een aantal die het bij zichzelf totaal niet herkennen.
Even een voorbeeld naar jou toe: Op het tegentegeltuinentopic, kom je binnen vallen, met ik stofzuig mijn tuin, heb een hekel aan gras en blaadjes haal ik meteen uit de tuin. Waarom kom je dat vertellen in dat topic, want je weet dat dat topic niet bij jou past.
Ander voorbeeld van een ander: Er is een topic geopend over het verwijderen van tattoo's. Een van de reacties: Je kunt beter geen tattoo nemen, dan heb je ook geen spijt. Maar dat is niet wat de TO vraagt.
Kleine voorbeelden, van dingen die je ook kunt laten, waardoor anderen zich minder ergeren. Zoek het ook eens bij jezelf
Ik heb toch niemand gekwetst op het tegentegeltuinentopic. Ik dacht een goede tip te geven om tegels te stofzuigen ipv te vegen. Dat gaat veel sneller, zeker als het waait. Verschillende mensen en vrienden hebben deze tip ook overgenomen en stofzuigen nu ook de tuin. Zo ook de buren die er in het begin om moesten lachen. Ik hoef trouwens ook geen toestemming te vragen om in welk topic dan ook mee te mogen schrijven. Ik heb ook geen tegeltuin.
Cookielover
05-04-2022 om 17:10
watertoren schreef op 05-04-2022 om 16:36:
Waarom moeten de Mods er overal bij geroepen worden. Zoals ik al eerder zei we zijn allemaal volwassen mensen en geen kleuterklasje. Sommige mensen voelen zich ook wel erg snel gekwetst. Ik vind veel reacties ook erg overdreven.
O, en als je een volwassen wijf bent mag je alles wat er ook maar in je opkomt neerplempen?
WickedCurlew89
05-04-2022 om 17:15
Wat raar dat er nu telkens op elkaar wordt gereageerd waardoor mijn vraag ondersneeuwt.
Beetje jammer weer.
BeneficialJay65
05-04-2022 om 17:16
Dit is een openbaar forum. Niet specifiek over 1 onderwerp. Als ik interesse heb in honden, ga ik naar een specifiek hondenforum, om het daar over honden te hebben. Iemand die niet van honden houdt, zal zo’n forum niet bezoeken. Je bent daar om over honden te praten. Als je gelijkgestemden zoekt over transgenders etc, denk ik dat je beter opa n plaats bent op dat specifieke forum daarover, en je kunt mi niet van een openbaar forum verwachten dat je over dat onderwerp veel gelijkgestemden gaat vinden.
EnchantingChamois89
05-04-2022 om 17:20
Ohhoi Friezinnetje!
Ik mis je topics! 😊
Ander voorbeeld dan Watertoren?
“Iemand met een vagina zal ik altijd vrouw blijven noemen” of iets in die lijn
Wetenschap, onderzoeken, ervaringsverhalen daargelaten
Dat is jouw standpunt, jouw mening en die moet tig keer ge-uit worden
Mij een vrouw blijven noemen zal precies hetzelfde zijn als ik jouw weduwe titel afpak en je in het hokje “je bent gewoon single hoor! Net als ik, ik heb ook geen partner” druk
Dat is geen mening, dat is onnodig kwetsend!
Zeker als ik elke kans pak om dat te verkondigen
Een weduwe is een weduwe
Een single een single
Een vrouw een vrouw
Een non-binair een non-binair
En welke aanspreekvorm ook, je hoort er rekening mee te houden en in mee te veren
Dat is normaal, dat is degelijk, dat is een stukje empathie laten zien voor iets wat jij niet begrijpt
Zo houden we de wereld een stukje minder gekwetst
Ik dacht, misschien begrijp je het als ik het wat dichter bij jezelf haal
Of heb je behalve deze 3 voorbeelden nog een voorbeeld nodig?
Lieve mods, ik sta niet graag in jullie schoenen
Maar jullie stilte nu is oorverdovend
Zou ik op anoniem mogen?
Ik denk inderdaad dat dit forum niet voor mij is helaas
Bedankt voor de goede zorgen en het enorm welkom laten voelen in het begin 😊