Over het forum
AlexOudersnl
16-07-2021 om 11:45
Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Heidi-Forumbeheer
04-09-2021 om 20:23
Nee, techniek gerelateerde dingen doet Alex. Moderators en beheerders houden de berichten in de gaten, beantwoorden vragen, dat soort dingen.
DownrightSpoonbill69
04-09-2021 om 20:26
Heidi-Forumbeheer schreef op 04-09-2021 om 20:23:
Nee, techniek gerelateerde dingen doet Alex. Moderators en beheerders houden de berichten in de gaten, beantwoorden vragen, dat soort dingen.
Maar alex is toch moderator u2
Heidi-Forumbeheer
04-09-2021 om 20:27
Nee, hij doet de technische kant van het forum. Maar hij behandelt natuurlijk wel voorkomende problemen van andere aard als dat nodig of handig is.
Rose85
04-09-2021 om 20:30
Nose schreef op 04-09-2021 om 20:26:
[..]
Maar alex is toch moderator u2
Nee, Alex forumt gewoon onder zijn eigen naam.
Nose schreef op 04-09-2021 om 19:11:
Mijn topics schieten niet maar naar laatst gelezen bericht maar openen boven aan
Misschien even in het bugs meld-topic plaatsen, dan staat het op de juiste plek en verdwijnt het niet tussen de berichten hier.
AlexOudersnl
04-09-2021 om 20:43
Nose schreef op 04-09-2021 om 19:11:
Mijn topics schieten niet maar naar laatst gelezen bericht maar openen boven aan
Is dat toevallig omdat het meest recente bericht van iemand is die in je negeerlijst staat? Want dat is helaas een bekend probleem.
En verder forum ik niet onder andere namen ik ben ook geen moderator, ik doe alleen algemeen sitebeheer (samen met Yolanda) & techniek.
DownrightSpoonbill69
04-09-2021 om 21:19
Rose85 schreef op 04-09-2021 om 20:30:
[..]
Nee, Alex forumt gewoon onder zijn eigen naam.
Echt?? Ik dacht dat u2 Alex was.
DanGun
05-09-2021 om 11:26
Beste mods. Aangezien ik hier ergens heb gelezen dat jullie graag willen dat een topic zelf regulerend is, heb ik een vraag. Hoe vaak moet je in een topic aangeven dat iets off topic is?
DownrightChinchilla41
05-09-2021 om 11:27
DanGun schreef op 05-09-2021 om 11:26:
Beste mods. Aangezien ik hier ergens heb gelezen dat jullie graag willen dat een topic zelf regulerend is, heb ik een vraag. Hoe vaak moet je in een topic aangeven dat iets off topic is?
Jij sluit mensen bewust buiten ook mensen die normaal reageren. (negeren is ook een optie)
Is dat wel volgens de huisregels mods? Het komt aardig discriminerend over.
Discriminatie is mensen anders behandelen, achterstellen of uitsluiten
ReadyAnteater53
05-09-2021 om 11:34
Yolo schreef op 05-09-2021 om 11:27:
[..]
Jij sluit mensen bewust buiten (negeren is ook een optie), ook mensen die normaal reageren.
De bedoeling was volgens mij om een topic te openen over waardevolle lessen/gebruiken uit andere culturen. Natuurlijk is het dan jammer om vervolgens alleen een lijst gerechten te lezen, dus volgens mij was dat de gedachte achter deze aanwijzing/verduidelijking. Later is er ook nog geschreven dat culturele praktijken rondom eten (gastvrijheid, eten brengen, met aandacht koken etc.) uiteraard wel welkom zijn.
Nu dat duidelijk is zou het leuk zijn als het een positief topic zou kunnen worden.
PinkFlower
05-09-2021 om 11:35
Yolo schreef op 05-09-2021 om 11:27:
[..]
Jij sluit mensen bewust buiten (negeren is ook een optie), ook mensen die normaal reageren.
Precies. Het is het niet eens offtopic. Het past precies in de vraag van het topic. Heel mooi topic overigens. Die de to zelf om zeep helpt door zo te zuigen en te zeuren dat je niks over eten mag zeggen. Ik heb de mods hier een bericht over gestuurd. Vind het jammer dat een to zo een eigen topic om zeep helpt terwijl het een leuk topic is
DownrightChinchilla41
05-09-2021 om 11:36
Koralinde schreef op 05-09-2021 om 11:34:
[..]
De bedoeling was volgens mij om een topic te openen over waardevolle lessen/gebruiken uit andere culturen. Natuurlijk is het dan jammer om vervolgens alleen een lijst gerechten te lezen, dus volgens mij was dat de gedachte achter deze aanwijzing/verduidelijking. Later is er ook nog geschreven dat culturele praktijken rondom eten (gastvrijheid, eten brengen, met aandacht koken etc.) uiteraard wel welkom zijn.
Nu dat duidelijk is zou het leuk zijn als het een positief topic zou kunnen worden.
Er staat helemaal geen lijst gerechten, meerdere mensen geven aan dat eten juist wel bij de verschillende culturen hoort. En door eten juist verbinding komt tussen verschillende culturen. Wat is daar niet mooi aan dan?
Ik moest maar een eigen topic openen kreeg ik als reactie, dus normale reacties zijn niet welkom van bepaalde gebruikers.
Discriminatie is mensen anders behandelen, achterstellen of uitsluiten
PinkFlower
05-09-2021 om 11:37
Koralinde schreef op 05-09-2021 om 11:34:
[..]
Maar er was dus niemand die een gerechten of recepten deelden. Er werden positieve berichten gedeeld over samen eten. En dat mocht van de to ook niet. Dat je geen recepten topic ervan wil hebben snap ik.
DanGun
05-09-2021 om 11:42
Het gaat niet alleen over die recepten en o O o wat is Bimipab toch lekker. Er werd bijna direct geroepen dat andere culturen niks goed brengen voor die forummer. Dat is prima, alleen niet in dit topic.
ReadyAnteater53
05-09-2021 om 11:42
Ik vond een aantal van de eerste reacties best zuigerig. 'Ik kan niets bedenken.' En dan een paar posts later: 'O ja ramen noodles.' Bijvoorbeeld. Met eerdere ontspoorde topics in het achterhoofd kan ik me dan voorstellen dat je er misschien zelf ook met gestrekt been in gaat.