Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Infobericht

Ik heb Alex op jullie vragen geattendeerd. Hij zal ze wel binnenkort beantwoorden.

ShaunTheSheep schreef op 02-09-2021 om 21:48:

"Er worden dingen gezien zonder dat je doorhebt dat ze gezien worden"

Zegt Beertje. Hoe wordt dit dan bedoeld?

Ik vermoed dat ze bedoeld, dat je makkelijk vergeet dat mensen en dus ook mods meelezen met topics. Dat ze daardoor doorhadden dat een forummer nogal respectloos naar haar was in een topic. 

AlexOudersnl

AlexOudersnl

02-09-2021 om 21:54 Topicstarter

ShaunTheSheep schreef op 02-09-2021 om 21:40:

[..]

Zo las ik het ook. Ben benieuwd naar het antwoord.

En: "Heel fijn dat ieders account zo goed in de gaten gehouden wordt!"
Hoe zit dit?

Inbox is privé, daar kunnen wij niet in. Op de todo lijst staat wel dat je privé gesprekken kan rapporteren (en dan kunnen we logischerwijs het gerapporteerde gesprek wel inzien).

Yolo schreef op 02-09-2021 om 21:40:

[..]

En waarom moet een wachtwoord zichtbaar zijn voor de mods? Of lees ik dat verkeerd?

Een mailtje krijgen met het verzoek je wachtwoord te wijzigen, waarom?

Wachtwoord is niet zichtbaar voor wie dan ook, je wachtwoord zelf wordt ook niet opgeslagen (maar een 'hash'/afgeleide van het wachtwoord, Google voor meer informatie op "wachtwoord hashing"). We kunnen er wel voor kiezen om de hash van het wachtwoord te verwijderen, dan is er in feite helemaal geen (hash van) wachtwoord opgeslagen, daardoor voorkomen wij (meer) ongewenste inlogpogingen (en dwingen daarmee ook de gebruiker een nieuw wachtwoord in te stellen).

ShaunTheSheep schreef op 02-09-2021 om 21:48:

"Er worden dingen gezien zonder dat je doorhebt dat ze gezien worden"

Zegt Beertje. Hoe wordt dit dan bedoeld?

Wij (vooral ik) monitoren natuurlijk alle inlogpogingen en sessies. Het systeem vergelijkt allerlei variabelen en soms markeert hij inlogpogingen als verdacht die ik dan bekijk en soms op handel.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-09-2021 om 21:57

Oke duidelijk. Ik las het zo dat u2 een mail had gezien en gelezen en daarom had geadviseerd een wachtwoord te wijzigen. En dus zonder dat het haar nog was opgevallen

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

02-09-2021 om 22:12

helder antwoord!
Ik las er ook in wat Nose net zegt.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-09-2021 om 22:14

ShaunTheSheep schreef op 02-09-2021 om 22:12:

helder antwoord!
Ik las er ook in wat Nose net zegt.

ik word blij van het bericht van beertje lief, fijn om te lezen dat jullie er zo goed op letten dat we allemaal zoveel mogelijk probleemloos kunnen forummen🙌🌸

Rachel. schreef op 02-09-2021 om 22:19:

ik word blij van het bericht van beertje lief, fijn om te lezen dat jullie er zo goed op letten dat we allemaal zoveel mogelijk probleemloos kunnen forummen🙌🌸

Daar werken we allemaal hard aan. Met veel plezier in het algemeen.

Wat heerlijk om die waarschuwingen zo in een rode balk te zien staan. Je weet gelijk dat je op moet letten

En goed werk mods, topic eerst sluiten en dan overgaan tot wissen en/of verwijderen.
Heb het allemaal niet meegekregen, maar vind het een super manier om zo te handelen. Wederom

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

04-09-2021 om 19:11

Mijn topics schieten niet maar naar laatst gelezen bericht maar openen boven aan

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

04-09-2021 om 20:14

Joehoe  

We zijn snel maar niet allemaal en niet altijd. Dit is iets wat Alex moet oppakken dus afhankelijk van wanneer hij tijd heeft.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

04-09-2021 om 20:21

Heidi-Forumbeheer schreef op 04-09-2021 om 20:19:

We zijn snel maar niet allemaal en niet altijd. Dit is iets wat Alex moet oppakken dus afhankelijk van wanneer hij tijd heeft.

Oooh ik dacht dat doen jullie allemaal. Sorry 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.