Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 2 (gesloten ivm vol. 3)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

01-09-2021 om 15:51

@Julali, 

Jammer dat je nu hier je beklag komt doen, terwijl wij gisteren meerdere berichten via PB hebben uitgewisseld. En ja, zelfs inhoudelijk. Dat jij je hier niet in kunt of kon vinden is een hele andere discussie en daar kan ik, of wij als Mods, niets aan veranderen. Het is niet de bedoeling hier verder over je ban te discussiëren na al het contact hierover al is geweest. 

U2fan schreef op 01-09-2021 om 15:51:

@Julali,

Jammer dat je nu hier je beklag komt doen, terwijl wij gisteren meerdere berichten via PB hebben uitgewisseld. En ja, zelfs inhoudelijk. Dat jij je hier niet in kunt of kon vinden is een hele andere discussie en daar kan ik, of wij als Mods, niets aan veranderen. Het is niet de bedoeling hier verder over je ban te discussiëren na al het contact hierover al is geweest.

Ik heb niks inhoudelijks gelezen. Dat is juist wat ik er zo jammer aan vind. Ik wil graag leren van mijn fouten, maar op deze manier lukt dat niet 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

01-09-2021 om 16:34

Naar aanleiding van de bans die zijn uitgedeeld wegens hun berichten in het inmiddels verwijderde topic Taliban rukt op in Afghanistan, heb ik toch een vraag.

Naar verluidt hebben verschillende forummers een ban gekregen omdat ze hadden geschreven dat ze van asielzoekers/vluchtelingen die tijdelijk terugkeren naar hun geboorteland, bijvoorbeeld voor familiebezoek, de status willen intrekken. Ik vraag me serieus af wat er zo extreem is aan dit standpunt dat dat hier niet gezegd mag worden?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-09-2021 om 16:36

BeertjeColargol schreef op 01-09-2021 om 16:34:

Naar aanleiding van de bans die zijn uitgedeeld wegens hun berichten in het inmiddels verwijderde topic Taliban rukt op in Afghanistan, heb ik toch een vraag.

Naar verluidt hebben verschillende forummers een ban gekregen omdat ze hadden geschreven dat ze van asielzoekers/vluchtelingen die tijdelijk terugkeren naar hun geboorteland, bijvoorbeeld voor familiebezoek, de status willen intrekken. Ik vraag me serieus af wat er zo extreem is aan dit standpunt dat dat hier niet gezegd mag worden?

Dat kreeg ik onder andere als antwoord op mijn ban. Maar dat heb ik nooit geschreven. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-09-2021 om 16:36

Kom op, deze discussie moet toch ook een keer klaar zijn!

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-09-2021 om 16:46

Koralinde schreef op 01-09-2021 om 16:36:

Kom op, deze discussie moet toch ook een keer klaar zijn!

Als er onduidelijkheden zijn over het modereren is dit hier de uitgelezen plek om daar vragen over te stellen. Of jij er nou klaar mee bent of niet, je kunt ook een ander topic opzoeken natuurlijk. Het lijkt mij aan de moderators om hier al dan niet op in te gaan. 

Het lijkt míj́ in elk geval verstandig om -als je bannen uitdeelt- te laten weten wat er te polariserend is en wat niet en dat openlijk hier te schrijven en niet in privé berichten zodat iederéén er zijn voordeel mee kan doen.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-09-2021 om 16:50

Hetvrijewoord schreef op 01-09-2021 om 16:46:

[..]

Als er onduidelijkheden zijn over het modereren is dit hier de uitgelezen plek om daar vragen over te stellen. Of jij er nou klaar mee bent of niet, je kunt ook een ander topic opzoeken natuurlijk. Het lijkt mij aan de moderators om hier al dan niet op in te gaan.

Het lijkt míj́ in elk geval verstandig om -als je bannen uitdeelt- te laten weten wat er te polariserend is en wat niet en dat openlijk hier te schrijven en niet in privé berichten zodat iederéén er zijn voordeel mee kan doen.

Het is niet eens zozeer dat ik er persoonlijk klaar mee ben, maar ik vind het zo vervelend naar de mods toe worden.

Ze hebben hun best gedaan om uitleg te geven én hand in eigen boezem gestoken, er is een nieuw topic en alle bannelingen zijn inmiddels weer terug.

Ik zou dan zeggen: leg je erbij neer, doe aan zelfreflectie en als je een volgende keer twijfelt: speel op veilig. Nog los van dat ik het moeilijk te geloven vind dat mensen die ik over andere onderwerpen intelligente en invoelende dingen zie schrijven, oprecht niet kunnen bedenken wat er mis was met (hun posts in) het bewuste topic.

Eens met Koralinde. Het moet eens een keer klaar zijn met alles buiten jezelf zoeken. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-09-2021 om 17:04

Ik snap wel dat het een beetje blijft rommelen. Van 1 ding weet ik dat ik het geschreven heb maar de andere (vond ik persoonlijk zware beschuldiging) heb ik doweg niet geschreven. Vandaar mijn reactie op beertje. Geen aanval op de mods verder. 

Nose schreef op 01-09-2021 om 17:04:

Ik snap wel dat het een beetje blijft rommelen. Van 1 ding weet ik dat ik het geschreven heb maar de andere (vond ik persoonlijk zware beschuldiging) heb ik doweg niet geschreven. Vandaar mijn reactie op beertje. Geen aanval op de mods verder.

👍

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-09-2021 om 17:25

ShaunTheSheep schreef op 01-09-2021 om 15:16:

[..]

Ik heb het anders gezien, dus weet niet of dat de bedoeling was.

Dat heb ik ergens gelezen, maar nu je het zegt zie ik het idd weinig gebeuren.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

02-09-2021 om 13:15

Hoi mods, 

Ik wil ook graag onze, al afgesloten, conversaties uit m’n inbox halen en hier nog wat plaatsen

Gister ben ik erachter gekomen dat m’n meest gelikte bericht een niet zo vriendelijke is richting jullie
Daar moet ik op terugkomen, wel zo eerlijk en ik zal kort vertellen waarom

Een poosje terug stelde ik ‘n algemene vraag in ‘t bdsm topic
Heidi kwam binnenvallen en kwam vriendelijk ‘t antwoord vertellen (ze had ook kunnen schrijven dat ik de huisregels gewoon eens moet doornemen
Ik ken mods alleen als afwachtend, tot ik naar hen kom
Maar dit is zoveel fijner! 

Iets daarna plaatste ik in datzelfde topic ‘n reactie waar ik achteraf gezien spijt van kreeg
Binnen ‘n half uur had U2fan ‘t bericht verwijderd
Ze vroeg niet waarom, terwijl er niks mis was met ‘t bericht
Ze verwijderde ‘t omdat ik ‘t vroeg
Ik ken fora waar dat niet zo makkelijk gebeurt
Heel fijn!

Gister kwam ik nietsvermoedend online
Alex had gemaild dat ik m’n wachtwoord moest wijzigen
Ik raakte in paniek en kreeg ‘n heel rustig antwoord terug wat me geruststelde met ‘n vriendelijke herinnering dat ik echt m’n wachtwoord moest wijzigen
De rust in die mail is ‘n gave
Zeker bij zo’n paniekkipje als ik
Heel fijn dat ieders account zo goed in de gaten gehouden wordt!

Gister kreeg ik ‘n pb van een forummer aan wie ik eerder had gemeld dit liever niet te willen
Ik had de pb gelezen en besloten er niks mee te doen
Maar er was zeker irritatie
Ik kreeg zomaar, zonder te vragen ‘n hele lieve pb van u2fan 
De irritatie was in 1 klap weg en maakte plaats voor ‘n gevoel van bescherming

Ik zie dit nooit op ‘n fora
Hulp waar hulp nodig is en actief zonder vraag geboden wordt! 

Er wordt hier heel goed opgelet! 
Er worden dingen gezien zonder dat je doorhebt dat ze gezien worden
En dat ze soms fouten maken, dat doen we allemaal
Het is toch ‘n hele fijne gedachte dat als je echt hulp nodig hebt dat ‘t zonder vragen geboden wordt?
Vind ik wel tenminste  

Dank je wel voor ‘t creëren voor ‘n veilige plaats voor iedereen! 
Ik waardeer ‘t echt enorm en wilde dat graag even zeggen 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

02-09-2021 om 13:27

Dank voor je lieve en positieve berichtje Beertjelief   

We doen als Mods ons best en willen voor iedereen een plek creëren waar zij veilig hun ei kwijt kunnen. Fijn dat je dit ook zo ervaart! Het is een feit dat ook wij soms fouten maken, daar zijn we mensen voor, maar het streven is in ieder geval goed, zowel op aanvraag als pro-actief. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.